Szkolenia online dla medyków z USG odnotowały 679 tys. zł ze sprzedaży biletów

Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Jak wynika z najnowszych danych platformy ClickMeeting, największą sprzedaż z biletów na wydarzenia online w 2023 roku przyniosły organizatorom webinary związane z medycyną. Najwyższy przychód w skali roku w tej kategorii wyniósł 679 tys. zł, a pod względem zainteresowania łącznie najwięcej uczestników przyciągnęły spotkania online szkoły psychoterapii - 9 745 osób. Z kolei za największą ilość zorganizowanych spotkań na platformie odpowiedzialni byli tzw. power userzy (26 proc.), którzy aktywnie wykorzystują możliwości platformy. Na drugim miejscu uplasowali się eksperci marketingu i sprzedaży (24 proc.), a podium zamknęła branża szkoleń i consultingu (20 proc.). W najnowszym raporcie „State of online events” jeden z najpopularniejszych komunikatorów w Polsce podsumowuje branżę wydarzeń online w 2023 roku.
Medycyna przenosi szkolenia do sieci i najskuteczniej monetyzuje wiedzę
W ubiegłym roku spotkania online związane z medycyną okazały się najbardziej dochodowe na całej platformie. Jeden z użytkowników, który specjalizuje się w kształceniu medyków, zorganizował 31 wydarzeń dotyczących szkoleń badań z USG, które sprzedały łącznie 6 825 biletów, co przełożyło się na 679 tys. zł przychodu. Z kolei jedno ze spotkań online, dotyczących samodzielnego usypiania dzieci wygenerowało 161 tys. zł przychodu. Pozycję lidera kategorii pod względem ilości spotkań online i biorących udział w nich osób zajęła międzynarodowa szkoła psychoterapii, która oferuje szkolenia dla specjalistów zainteresowanych rozwijaniem swojego warsztatu. W skali roku utworzyła ona 784 wydarzenia, które zgromadziły łącznie 9 745 uczestników. Cały sektor medyczny odpowiadał za 8 proc. wydarzeń na platformie. Natomiast statystyczny ekspert branży medycznej zorganizował w ubiegłym roku 156 wydarzeń z 1 830 uczestnikami.
Power userzy oraz marketing i sprzedaż liderami webinarów
Rynek webinarów w 2023 roku cieszył się ogromną popularnością zarówno wśród organizatorów, jak również uczestników spotkań online. Na pierwszą pozycję wysunęła się grupa tzw. power userów. Przykładem takiego użytkownika może być sportowiec, którego podstawą działań są prowadzone treningi online, ale równolegle tworzy on szkolenia dla innych oraz webinary promocyjne. Tacy użytkownicy odpowiadają za 26 proc. wydarzeń organizowanych na całej platformie. Lider tej kategorii pod względem ilości spotkań online i osób, które brały w nich udział zorganizował w skali roku imponujące 1 309 spotkań online, w których udział wzięło 12 558 osób. Z kolei statystyczny power user utworzył rocznie średnio 85 wydarzeń, które przyciągnęły 933 uczestników. Na drugim miejscu uplasowała się branża marketingu i sprzedaży, której, podobnie jak przed rokiem, dotyczyło niemal co czwarte wydarzenie na platformie, czyli 24 proc. Lider kategorii pod względem ilości spotkań online i biorących udział w nich osób utworzył 2 437 spotkań online, które zgromadziły łącznie 28 258 uczestników.
– Webinary stały się dzisiaj ważnym narzędziem wykorzystywanym przez ekspertów w celu dzielenia się wiedzą oraz promowania marki. W 2023 roku najbardziej aktywnymi branżami na naszej platformie były marketing i sprzedaż oraz edukacja i szkolenia. Eksperci monetyzują swoją wiedzę, a generowanie przychodów z webinarów jest niezwykle proste dzięki integracji z systemami płatności. Jako platforma ClickMeeting oferujemy organizatorom oraz uczestnikom nowoczesne narzędzia zapewniające zarówno komunikację online w ramach spotkań, jak i organizację interaktywnych szkoleń i webinarów z możliwością ich automatyzacji – komentuje Martyna Grzegorczyk, Marketing Operations Manager ClickMeeting
Szkolenia i consulting oraz edukacja
Również branża szkoleniowa i consultingowa wykazała silną obecność na platformie ClickMeeting, odpowiadając za 20 proc. eventów. Szkolenia i kursy przenoszą się do świata wirtualnego – dzięki takiej formule wiedza jest na wyciągnięcie ręki, a edukatorzy mogą zwiększać skalę działania i ograniczać koszty. Lider branży zorganizował w ubiegłym roku 419 wydarzeń, przyciągając łącznie 1 430 uczestników. Natomiast statystyczny szkoleniowiec tworzył rocznie 90 spotkań online, gromadząc na nich 1 259 osób. Z kolei webinary związane z edukacją stanowiły 14 proc. wszystkich wydarzeń online. Liderem sektora edukacji była szkoła językowa oferująca lekcje orientalnych języków, z rekordowymi 6 619 wydarzeniami, na które zalogowano się łącznie 23 831 razy. Statystyczny edukator tworzył 328 spotkań online, w których udział wzięło 2 175 osób w skali roku.
ClickMeeting to polska firma, która powstała w 2011 roku i udostępnia aplikację na całym świecie w 8 wersjach językowych. Jej misją jest wsparcie komunikacji i nauki niezależnie od tego, w jakim miejscu na świecie ktoś się znajduje. Platforma do webinarów, czyli rodzaju seminarium prowadzonego za pośrednictwem internetu, działa w przeglądarce internetowej. Nie trzeba mieć specjalistycznej wiedzy technicznej lub instalować czegoś na swoim urządzeniu, by w łatwy sposób cieszyć się z funkcjonalności narzędzia.
Akademia Clickmeeting: https://knowledge.clickmeeting.com/pl/manual/
Grupa Akademii Clickmeeting na Facebooku: https://www.facebook.com/groups/533178777342385/
www.clickmeeting.pl
https://www.facebook.com/clickmeeting/?ref=br_rs
https://www.linkedin.com/company/clickmeeting/
https://www.youtube.com/user/ClickMeetingvideo/videos

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

Dreame comes true – doskonały rok marki

Trzy asy sprzątania od Dreame w promocji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.