Komunikaty PR

Technologie cyfrowe efektywnym sposobem na ulepszenie Customer Experience

2021-03-30  |  13:00

Technologie cyfrowe stają się kluczem do pozyskania i utrzymania lojalności klientów. Inwestycja w infrastrukturę druku nowej generacji obsługującą chmurę i IoT powinna być strategicznym priorytetem dla organizacji, które chcą przyspieszyć sukces cyfrowej transformacji i usprawnić doświadczenia swoich klientów.

W dzisiejszych czasach zabieganie o klienta opiera się coraz bardziej na zaspokajaniu jego potrzeb emocjonalnych. Współczesny konsument musi być pewny swojego wyboru, dlatego decydując się na konkretny produkt czy usługę, kieruje się głównie odczuciami i poziomem satysfakcji emocjonalnej, który ten produkt czy usługa mają za zadanie mu zapewnić. Suma wszystkich przeżyć, problemów i możliwości, których klient doświadcza podczas korzystania z produktu czy usługi nazywa się Customer Experience (CX).

Ostatnie 12 miesięcy mocno wpłynęło na doświadczenia klientów. W związku z koniecznością pozostawania w domu, zamknięciem stacjonarnych punktów sprzedaży i dynamicznym rozwojem e-commerce, rynek konsumencki uległ znaczącym zmianom. To sprawiło, że funkcja obsługi klienta we wszystkich typach organizacji została poddana surowym testom.

Krytyczny okazał się związek pomiędzy doświadczeniem pracownika (EX) a doświadczeniem klienta (CX) – są to faktycznie dwie strony równania: jeżeli EX jest dobre, dobry będzie CX. Dbałość o doświadczenia pracowników jest jedną z najważniejszych kwestii dla sprawnej obsługi klientów.

- Usługi w chmurze, oferowane przez firmę Lexmark otwierają całą gamę możliwości w zakresie optymalizacji drukowania w każdym środowisku druku — od małych firm do dużych przedsiębiorstw. – mówi Sebastian Szpila, Enterprise Account Manager w Lexmark Polska - Pozwalają one odciążyć infrastrukturę, konfigurować i analizować środowisko drukowania oraz zarządzać nim w celu zachowania spójności i bezpieczeństwa, kontroli kosztów, ułatwienia i ulepszenia doświadczenia użytkowników.

Jaki wpływ mają nowoczesne technologie na doświadczenie pracowników?

W przypadku firm zorientowanych na klienta, dążenie do pozytywnej obsługi klienta jest jednym z ich kluczowych powodów stojących za inicjatywą cyfrowej transformacji. Według badania IDC od 2019 roku „Digital Transformation Executive Sentiment Survey”*, średnio 3,7% przychodów przedsiębiorstwa wydawanych jest na działania związane z transformacją cyfrową, których celem jest optymalizacja operacyjna i innowacje w celu uzyskania większej elastyczności i usprawnienie doświadczenia klienta.

Urządzenia hostowane w chmurze z obsługą IoT zapewniają szereg korzyści biznesowych. Obejmują one między innymi nieprzerwany czas pracy bez przestojów - co oznacza, że pracownicy są zawsze w stanie efektywnie wykonywać swoją pracę. W ten sposób cyfryzacja maksymalizuje sprawność procesów, ogranicza liczbę popełnianych błędów i zwiększa produktywność.

Infrastruktura druku nowej generacji jako platforma usługowa jest doskonałym przykładem technologii używanej przez pracowników codziennie, która wykorzystuje technologie chmurowe i IoT, aby zapewnić optymalizację operacyjną. Tym samym uzyskać lepsze wrażenia pracowników i – co za tym idzie – usprawnić doświadczenia klientów.

Poza tym rozwiązania w chmurze pozwalają na znaczne ograniczenie ilości wyjazdów serwisowych i wykonywanie części konserwacji i serwisowania w czasie rzeczywistym z dowolnego miejsca na świecie. Dzięki temu specjalista, świadczący usługi serwisowe nie musi tak często udawać się na miejsce, co jest dziś ważniejsze niż kiedykolwiek.

Kolejną korzyścią jest elastyczność, zwłaszcza jeśli chodzi o pojemność chmury, którą da się skalować w górę lub w dół w zależności od wymagań biznesowych takich jak sezonowe zmiany nawyków kupujących lub nagle wygrywanie nowych projektów biznesowych, które potrwa tylko kilka miesięcy, bez konieczności dokonywania kosztownych zmian w serwerach i sieciach, które normalnie zakłócałyby codzienną pracę zespołu.

Na koniec, chmura i Internet rzeczy zmniejszają obciążenie zespołów IT, dzięki czemu mogą one skupić się na dostarczaniu rozwiązań i doświadczeń, które zwiększają produktywność i ułatwiają pracę pracowników, co dodatkowo usprawnia EX.

Ulepszony EX odgrywa dużą rolę w dostarczaniu lepszego CX. Przedsiębiorstwa, które dbają o doświadczenia swoich pracowników i dostarczają im rozwiązania technologiczne, które wykorzystują zalety technologii cyfrowej, zyskują bardziej zadowoloną i produktywną siłę roboczą, która jest zdolna i zmotywowana do dostarczania lepszej obsługi klienta.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji Biuro prasowe
2025-02-07 | 15:40

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

W tym roku mija 30 lat odkąd Husqvarna, światowy lider w dziedzinie innowacyjnej pielęgnacji trawników, wprowadziła na rynek swoją pierwszą automatyczną kosiarkę. W związku
IT i technologie Dreame comes true – doskonały rok marki
2024-12-31 | 12:00

Dreame comes true – doskonały rok marki

Dreame Technology, producent innowacyjnych i uznanych urządzeń domowych, dołożył wszelkich starań, aby mijający rok był dla marki przełomowy. Własne punkty sprzedaży, pozycja lidera na
IT i technologie Trzy asy sprzątania od Dreame w promocji
2024-12-16 | 16:00

Trzy asy sprzątania od Dreame w promocji

Dreame Technology, producent innowacyjnych i uznanych urządzeń domowych, w ostatnim czasie wprowadził do swojej oferty w Polsce trzy modele odkurzaczy pionowych. Mowa o R20 Aqua z innowacyjną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.