Komunikaty PR

Telefon, królicze nóżki, ząb. Przedmioty zostawione po przejeździe z Uberem

2021-05-20  |  16:00
Biuro prasowe

Kto nigdy nie zostawił niczego w pociągu, autobusie czy taksówce niech… przeczyta, że każdy gubi rzeczy i to żaden wstyd się do tego przyznać. Nawet jeśli zgubą był ząb, deska toaletowa czy kamizelka kuloodporna. Uber po raz kolejny przedstawia zestawienie najczęściej zostawianych przedmiotów. Wśród najbardziej zapominalskich miast w całym regionie EMEA, Warszawa znalazła się już na piątej pozycji.

Mimo różnego rodzaju zgłoszeń dotyczących zagubionych przedmiotów, wciąż najczęściej – bez względu na szerokość geograficzną – zdarza nam się zapominać o najbardziej podstawowych przedmiotach. Z najnowszego zestawienia dowiadujemy się, że w Polsce po przejeździe z Uber najczęściej zostawiamy telefony, portfele, plecaki, klucze, odzież czy okulary. W pozostałych krajach sytuacja wygląda podobnie – użytkownikom oprócz wymienionych przedmiotów zdarza się zostawić także biżuterię, elektroniczne papierosy czy dokumenty. 

W weekendy gubimy częściej 

Podekscytowani wizją weekendu, najbardziej skłonni do zapominania jesteśmy w piątki i soboty. To w te dni spływa najwięcej zgłoszeń dotyczących przedmiotów pozostawianych w pojazdach. Sobota to także dzień, w którym najczęściej gubimy portfele.  Co ciekawe, najbardziej roztargnieni jesteśmy nie wieczorem, a między 9 a 12. W Polsce dniem zgubionego przedmiotu zostałaby niedziela - 2 sierpnia 2020 r. 

W Warszawie łatwiej o chwilę zapomnienia

Jak wynika z zestawienia, Warszawa znalazła się na piątym miejscu pod względem miast, w których najczęściej zostawiamy przedmioty podczas przejazdu. Naszą stolicę wyprzedziły: Johannesburg, Kijów, Londyn oraz Kair. 

(Nie)tradycyjne zguby 

Co mówią o nas pozostawione w samochodach rzeczy? Czy to oznacza, że polscy użytkownicy pilnują oryginalnych przedmiotów skuteczniej niż zamawiający przejazdy w innych krajach? Sprawdźmy. Oto lista 10 najdziwniejszych zgub pozostawionych w Uberze:

  1. Kuloodporna kamizelka z napisem FBI
  2. Duży obraz Kate Middleton w komplecie z małym obrazem ponurego żniwiarza
  3. Ząb, który wypadł komuś z kieszeni
  4. Cooler do szampana z żywymi rybkami w środku
  5. Królicze nóżki
  6. Deska toaletowa i tabliczka powitalna na drzwi w kształcie cytryny
  7. Ogon jednorożca 
  8. Świeże krewetki 
  9. Kostium dinozaura 
  10. Część monitorującej bransoletki na kostkę 

Zgubione, znalezione

Pozostawienie przedmiotów po zakończonym przejeździe może być stresujące. Na szczęście najprostszym sposobem na ich odzyskanie jest kontakt z kierowcą pojazdu. W przypadku zgubienia telefonu, z aplikacji można skorzystać za pośrednictwem komputera: 

  1. Wejdź w zakładkę “Twoje przejazdy” i wybierz przejazd, po którym zostawiłeś w aucie swoją własność;
  2. Wybierz opcję “Zgubiony przedmiot”;
  3. Przejdź do zakładki “Kontakt z kierowcą w sprawie zagubionego przedmiotu”;
  4. Przewiń stronę na sam dół i wpisz numer kontaktowy, pod którym można się z Tobą skontaktować, a następnie kliknij “Prześlij”;
  5. Odbierz połączenie telefoniczne bezpośrednio od kierowcy;
  6. Potwierdź z kierowcą czas i miejsce odbioru przedmiotu, jeśli ten go wcześniej znalazł;

Ponadto Uber przygotował prostą instrukcję, jak odzyskać zagubiony przedmiot, którą można obejrzeć tutaj. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji Biuro prasowe
2025-02-07 | 15:40

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

W tym roku mija 30 lat odkąd Husqvarna, światowy lider w dziedzinie innowacyjnej pielęgnacji trawników, wprowadziła na rynek swoją pierwszą automatyczną kosiarkę. W związku
IT i technologie Dreame comes true – doskonały rok marki
2024-12-31 | 12:00

Dreame comes true – doskonały rok marki

Dreame Technology, producent innowacyjnych i uznanych urządzeń domowych, dołożył wszelkich starań, aby mijający rok był dla marki przełomowy. Własne punkty sprzedaży, pozycja lidera na
IT i technologie Trzy asy sprzątania od Dreame w promocji
2024-12-16 | 16:00

Trzy asy sprzątania od Dreame w promocji

Dreame Technology, producent innowacyjnych i uznanych urządzeń domowych, w ostatnim czasie wprowadził do swojej oferty w Polsce trzy modele odkurzaczy pionowych. Mowa o R20 Aqua z innowacyjną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.