Telefon, królicze nóżki, ząb. Przedmioty zostawione po przejeździe z Uberem
Kto nigdy nie zostawił niczego w pociągu, autobusie czy taksówce niech… przeczyta, że każdy gubi rzeczy i to żaden wstyd się do tego przyznać. Nawet jeśli zgubą był ząb, deska toaletowa czy kamizelka kuloodporna. Uber po raz kolejny przedstawia zestawienie najczęściej zostawianych przedmiotów. Wśród najbardziej zapominalskich miast w całym regionie EMEA, Warszawa znalazła się już na piątej pozycji.
Mimo różnego rodzaju zgłoszeń dotyczących zagubionych przedmiotów, wciąż najczęściej – bez względu na szerokość geograficzną – zdarza nam się zapominać o najbardziej podstawowych przedmiotach. Z najnowszego zestawienia dowiadujemy się, że w Polsce po przejeździe z Uber najczęściej zostawiamy telefony, portfele, plecaki, klucze, odzież czy okulary. W pozostałych krajach sytuacja wygląda podobnie – użytkownikom oprócz wymienionych przedmiotów zdarza się zostawić także biżuterię, elektroniczne papierosy czy dokumenty.
W weekendy gubimy częściej
Podekscytowani wizją weekendu, najbardziej skłonni do zapominania jesteśmy w piątki i soboty. To w te dni spływa najwięcej zgłoszeń dotyczących przedmiotów pozostawianych w pojazdach. Sobota to także dzień, w którym najczęściej gubimy portfele. Co ciekawe, najbardziej roztargnieni jesteśmy nie wieczorem, a między 9 a 12. W Polsce dniem zgubionego przedmiotu zostałaby niedziela - 2 sierpnia 2020 r.
W Warszawie łatwiej o chwilę zapomnienia
Jak wynika z zestawienia, Warszawa znalazła się na piątym miejscu pod względem miast, w których najczęściej zostawiamy przedmioty podczas przejazdu. Naszą stolicę wyprzedziły: Johannesburg, Kijów, Londyn oraz Kair.
(Nie)tradycyjne zguby
Co mówią o nas pozostawione w samochodach rzeczy? Czy to oznacza, że polscy użytkownicy pilnują oryginalnych przedmiotów skuteczniej niż zamawiający przejazdy w innych krajach? Sprawdźmy. Oto lista 10 najdziwniejszych zgub pozostawionych w Uberze:
- Kuloodporna kamizelka z napisem FBI
- Duży obraz Kate Middleton w komplecie z małym obrazem ponurego żniwiarza
- Ząb, który wypadł komuś z kieszeni
- Cooler do szampana z żywymi rybkami w środku
- Królicze nóżki
- Deska toaletowa i tabliczka powitalna na drzwi w kształcie cytryny
- Ogon jednorożca
- Świeże krewetki
- Kostium dinozaura
- Część monitorującej bransoletki na kostkę
Zgubione, znalezione
Pozostawienie przedmiotów po zakończonym przejeździe może być stresujące. Na szczęście najprostszym sposobem na ich odzyskanie jest kontakt z kierowcą pojazdu. W przypadku zgubienia telefonu, z aplikacji można skorzystać za pośrednictwem komputera:
- Wejdź w zakładkę “Twoje przejazdy” i wybierz przejazd, po którym zostawiłeś w aucie swoją własność;
- Wybierz opcję “Zgubiony przedmiot”;
- Przejdź do zakładki “Kontakt z kierowcą w sprawie zagubionego przedmiotu”;
- Przewiń stronę na sam dół i wpisz numer kontaktowy, pod którym można się z Tobą skontaktować, a następnie kliknij “Prześlij”;
- Odbierz połączenie telefoniczne bezpośrednio od kierowcy;
- Potwierdź z kierowcą czas i miejsce odbioru przedmiotu, jeśli ten go wcześniej znalazł;
Ponadto Uber przygotował prostą instrukcję, jak odzyskać zagubiony przedmiot, którą można obejrzeć tutaj.

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

Dreame comes true – doskonały rok marki

Trzy asy sprzątania od Dreame w promocji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.