Komunikaty PR

Uber Poland przekaże 250 000 zł na zakup karetek w Ukrainie

2023-02-24  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Łukasz Łyczkowski
dfusion

Zygmunta Słomińskiego 7/777
00-195 Warszawa
lukasz.lyczkowski|dfusion.pl| |lukasz.lyczkowski|dfusion.pl
606825276
https://dfusion.pl/

Uber Poland pragnie podziękować Polakom, którzy od początku wojny wspierają Ukrainę, zamawiając przejazdy za pośrednictwem Uber dla Ukrainy. Oprócz wpłaconego w ten sposób przez użytkowników miliona złotych w naszym kraju, firma przekaże dodatkowe 250 000 PLN na zakup karetek. Dodatkowo, w styczniu wizytę w Ukrainie złożył Dara Khosrowshahi, Dyrektor Zarządzający Uber. 

 

Mija rok od rozpoczęcia zmasowanej inwazji zbrojnej na Ukrainę. Uber od samego początku wojny angażuje się w działania pomocowe we współpracy z organizacjami pozarządowymi, wolontariatem oraz biznesem, aby wspierać Ukraińców na poziomie lokalnym i globalnym.

 

Pomoc rzeczowa i finansowa

 

Uber sfinansował ponad 100 000 darmowych przejazdów dla ukraińskich uchodźców, ich rodzin oraz pracowników organizacji pomocowych by mogli oni docierać do bezpiecznych miejsc, dostać się do granicy kraju lub przemieścić się wewnątrz krajów udzielających pomocy. Firma pomogła wysłać także ponad 220 ciężarówek ze sprzętem, pożywieniem, lekami oraz paliwem. Ponad 25 000 kierowców działa w Ukrainie codziennie ryzykując życie, aby zapewniać niezbędne wsparcie.

 

Łącznie Uber przekazał ponad 44 miliony złotych na cele charytatywne. Fundusze otrzymały takie organizacje jak Międzynarodowy Komitet Ratunkowy, Czerwony Krzyż, UNHCR, UNICEF i Światowy Program Żywnościowy. 

 

Milion złotych od pasażerów w Polsce

 

Od marca ubiegłego roku w aplikacji Uber działa specjalny produkt “Uber dla Ukrainy”, dzięki któremu pasażerowie mogą przeznaczyć 5 zł z każdego przejazdu na cele charytatywne. Produkt działa w 16 krajach Starego Kontynentu, w tym 7 krajach Europy Środkowej: Polsce, Chorwacji, Czechach, Słowacji, Rumunii, Litwie oraz Estonii. 

 

W ciągu ostatniego roku przejazd z opcją pomagania zamówiło 940 tysięcy pasażerów w regionie, z czego 200 tysięcy w samej Polsce. Najbardziej aktywna pasażerka, która łącznie zamówiła 555 przejazdów, pochodzi z Rumunii.

 

Dzięki solidarności pasażerów, tylko w Polsce pozyskano milion złotych. Aby zachęcać do dalszego pomagania i podziękować Polakom za wsparcie Uber Poland zapowiedział, że przekaże dodatkowe 250 000 PLN na zakup ambulansów wspólnie z United24 - międzynarodową platformą fundraisingową Prezydenta Zełenskiego - dla Ministerstwa Zdrowia Ukrainy. Dzięki poprzednim kampaniom, Uber zebrał już ponad 3 miliony dolarów - pochodzących z darowizn użytkowników jak i własnych zasobów -  co wystarczy na 50 ambulansów.

 

"Ludzie oraz firmy z ponad 110 krajów okazali wsparcie dla Ukrainy za pośrednictwem platformy fundraisingowej UNITED24. Duże globalne firmy, takie jak Uber, nie tylko pomagają zbierać pieniądze na karetki, ale także utrzymują Ukrainę w centrum uwagi świata. Jestem wdzięczny firmie i jej klientom, którzy wspierają ukraińskich pracowników medycznych w tym kluczowym momencie w historii świata - mówi Mykhailo Fedorov, wicepremier i minister transformacji cyfrowej Ukrainy

 

Kolejne inicjatywy 

 

W styczniu z osobistą wizytą na Ukrainę udał się Dara Khosrowshahi, CEO Uber, aby podziękować kierowcom, lokalnemu zespołowi i wielu partnerom za odważną i ratującą życie pracę od początku wojny. Khosrowshahi spotkał się również z przedstawicielami rządu, personelem medycznym, pracownikami organizacji pomocowych i wolontariuszami na miejscu.  

 

CEO Uber zapowiedział rozszerzenie partnerstwa z Ministerstwem Zdrowia, Ministerstwem Edukacji, Ministerstwem Kultury, Organizacją Narodów Zjednoczonych i lokalnymi organizacjami pozarządowymi - by dalej zapewniać bezpłatne przejazdy i pomoc potrzebującym. 

 

“Musimy wspierać dzielny naród ukraiński, który wytrzymuje drugi rok wojny na masową i tragiczną skalę. Wspólnie z użytkownikami Uber z całego świata przekazaliśmy już 50 niezbędnych ambulansów. Ale musimy działać dalej. Ludzie w całej Europie mogą okazywać swoją niezwykłą solidarność jako część swojego codziennego życia.” - powiedział Dara Khosrowshahi, CEO Uber.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: dfusion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie TomTom uruchamia specjalną edycję TomTom Traffic Index - Paryż Biuro prasowe
2024-07-11 | 17:35

TomTom uruchamia specjalną edycję TomTom Traffic Index - Paryż

TomTom, specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, uruchomił specjalną edycję swojego TomTom Traffic Index dla Paryża, który spodziewa się napływu turystów i
IT i technologie Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie
2024-07-01 | 14:30

Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie

Klienci wskazują m.in. na możliwość zobaczenia i przetestowania produktu na żywo (44,8% respondentów) oraz porównania różnych urządzeń (36,7%), jako największe zalety
IT i technologie Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce
2024-07-01 | 10:00

Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce

Feedink - dostawca technologii specjalizujący się w rozwiązaniach dla e-commerce, wprowadził do oferty Cropink – innowacyjne narzędzie reklamowe, które ma na celu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

Inwestycje

Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

Media

Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.