Komunikaty PR

Wpływ pandemii COVID-19 na europejskich onkologów i chirurgów

2022-04-15  |  11:00
Biuro prasowe

Nawet sześć lat potrwa nadrabianie zaległości w leczeniu, których przyczyną jest COVID-19 — mówią lekarze z Europy.

  • Z badania wynika, że nadrabianie obecnych zaległości w leczeniu pacjentów z Europy potrwa średnio co najmniej trzy lata, jednak zdaniem co piątego respondenta potrzeba będzie na to od 4 do 6 lat
  • Pandemia negatywnie wpłynęła na zdrowie psychiczne i samopoczucie 98% onkologów i chirurgów
  • Większość respondentów (59%) deklarowała, że obecne zaległości spowodowane pandemią budzą w nich duże zaniepokojenie lub poczucie bezsilności
  • 97% ankietowanych onkologów i chirurgów uważa, że technologia może odegrać ważną rolę w skróceniu listy pacjentów czekających na wizytę u lekarza

Jak wynika z badań przeprowadzonych ostatnio przez ośrodek Censuswide na zlecenie Sony Professional Solutions Europe, onkolodzy i chirurdzy z Europy szacują, że przy obecnych metodach pracy nadrabianie zaległości w leczeniu pacjentów potrwa co najmniej trzy lata. Co piąty ankietowany odpowiedział jednak, że potrzeba będzie na to od 4 do 6 lat. Pandemia spowodowała wypalenie zawodowe u ponad jednej trzeciej chirurgów i onkologów, a aż 98% doświadczyło jej negatywnego wpływu na zdrowie psychiczne i samopoczucie.

Kiedy wybuchła pandemia koronawirusa, priorytetem służby zdrowia stała się walka z nową chorobą. Wobec jej dalszego rozwoju i prób radzenia sobie z bardziej długofalowymi następstwami, takimi jak odkładanie zabiegów operacyjnych i opóźnienia w leczeniu pacjentów chorych na nowotwory1–4, firma Sony chciała dowiedzieć się, co sądzą chirurdzy i onkolodzy na temat zaległości spowodowanych przez pandemię i jakie widzą rozwiązania tej sytuacji — w tym zastosowania technologii. W badaniu uczestniczyło 300 onkologów i 300 chirurgów z Polski, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Hiszpanii i Włoch.

— Pandemia zmuszała pracowników służby zdrowia do innowacyjnych działań, ale teraz trzeba podjąć rzeczywiste, praktyczne kroki, które pozwolą zmniejszyć kolejki pacjentów — mówi Mahasti Saghatchian, wiceprezes rady medycznej Szpitala Amerykańskiego w Paryżu. — Problem długich list pacjentów, którzy czekają na leczenie ambulatoryjne, możemy skutecznie rozwiązać poprzez wdrożenie zaawansowanych technologicznie platform, optymalizację organizacji pracy w szpitalach, zwiększenie dokładności i szybkości udostępniania danych i treści, a także stworzenie nowoczesnej infrastruktury informatycznej. Odpowiednio wczesne podjęcie leczenia onkologicznego lub chirurgicznego to w przypadku naszych pacjentów kwestia życia lub śmierci.

Zdaniem niemal wszystkich (97%) ankietowanych onkologów i chirurgów technologia może odegrać ważną rolę w likwidowaniu zaległości w leczeniu pacjentów. Ponad trzy czwarte (77%) uważa, że najlepszym wykorzystaniem technologii byłoby zwiększenie dokładności i szybkości pracy z obrazami oraz zarządzania materiałami. Zdaniem wielu respondentów do zmniejszenia zaległości mogłyby się również przyczynić telemedycyna i wykorzystanie sztucznej inteligencji.

Ostatnie lata przyniosły szybki rozwój technologii konsumenckiej. Wiele osób korzysta z urządzeń noszonych na ciele, takich jak monitory EKG i smartwatche. Wdrażanie technologii o podstawowym znaczeniu dla infrastruktury służby zdrowia przebiega jednak wolniej. Wskazuje to na potrzebę dalszej modernizacji technologii i wprowadzania innowacji, by zapewnić pracownikom służby zdrowia potrzebne narzędzia. Onkolodzy i chirurdzy są na nie otwarci i potrafią je wykorzystać. Szpitale i placówki medyczne z całego świata mogą skrócić kolejki pacjentów szybciej, niż obecnie się zakłada, poprzez wdrożenie najnowszych, efektywnych technologii.

COVID-19 radykalnie zmienił sytuację w służbie zdrowia i wymusił niezwłoczne wprowadzenie zmian i innowacji. Firma Sony stale wprowadza innowacje. Opracowujemy rozwiązania kliniczne i platformy, które pomagają zwiększać produktywność i wydajność służby zdrowia w celu zapewnienia ciągłości opieki zdrowotnej. Koncentrujemy się zwłaszcza na wspieraniu pracowników na „linii frontu”. – Ludger Philippsen, dyrektor działu Sony Healthcare Solutions Europe

Sony dostarcza technologię pracy z obrazami i narzędzia do inteligentnej komunikacji, które umożliwiają zdalne konsultacje i szkolenia, zdalne monitorowanie pacjentów i sal operacyjnych oraz usprawnianie organizacji pracy.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie TomTom uruchamia specjalną edycję TomTom Traffic Index - Paryż Biuro prasowe
2024-07-11 | 17:35

TomTom uruchamia specjalną edycję TomTom Traffic Index - Paryż

TomTom, specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, uruchomił specjalną edycję swojego TomTom Traffic Index dla Paryża, który spodziewa się napływu turystów i
IT i technologie Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie
2024-07-01 | 14:30

Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie

Klienci wskazują m.in. na możliwość zobaczenia i przetestowania produktu na żywo (44,8% respondentów) oraz porównania różnych urządzeń (36,7%), jako największe zalety
IT i technologie Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce
2024-07-01 | 10:00

Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce

Feedink - dostawca technologii specjalizujący się w rozwiązaniach dla e-commerce, wprowadził do oferty Cropink – innowacyjne narzędzie reklamowe, które ma na celu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

Inwestycje

Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

Media

Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.