Za nami jesień w Klubie Młodego Programisty online
38PR Content Communication
Modra 92c
02-661 Warszawa
malgorzata.grzegolec|38pr.pl| |malgorzata.grzegolec|38pr.pl
509-453-985
38pr.pl
Po sukcesie pierwszej edycji Klubu Młodego Programisty (KMP) online, która wystartowała w maju tego roku, spieszymy z informacją, że jesienna edycja cieszyła się porównywalnie dużym zainteresowaniem i… że mamy już dla Was nagrania wszystkich warsztatów!
Z pracowni do internetu
Ale od początku… Kluby Młodego Programisty, czyli punkty warsztatowe z nauką programowania, powstały w październiku 2018 roku. W maju 2020 r. z uwagi na sytuację epidemiologiczną stacjonarne zajęcia przenieśliśmy do sieci, tworząc nową edycję akcji – Klub Młodego Programisty online. Przekonaliśmy się wtedy jaką siłę oddziaływania ma internet!
Wcześniej Kluby Młodego Programisty, działające pod patronatem Ministerstwa Cyfryzacji (obecnie: KPRM) i Państwowego Instytutu Badawczego NASK, były zlokalizowane w 16 miastach – w Nysie, Siedlcach, Lubinie, Inowrocławiu, Zamościu, Żarach, Piotrkowie Trybunalskim, Nowym Sączu, Przemyślu, Suwałkach, Kwidzynie, Jaworznie (do kwietnia 2019 r. Żorach), Ostrowcu Świętokrzyskim, Ełku, Gnieźnie i Stargardzie.
Stacjonarne zajęcia z kodowania od początku swojej działalności cieszyły się ogromną popularnością. Do czasu wprowadzenia obostrzeń związanych z pandemią koronawirusa w 16 Klubach Młodego Programisty odbyło się 2326 bezpłatnych warsztatów, w których wzięło udział ponad 23 tysiące uczestników.
W specjalnie zaaranżowanych salach, wyposażonych w pomoce dydaktyczne, takie jak: tablety, zestawy robotów edukacyjnych czy maty edukacyjne, uczniowie poznawali podstawy programowania podczas zajęć prowadzonych przez wykwalifikowanych trenerów.
- Przygotowanie wersji online było wyzwaniem. Wirtualne warsztaty nie ustępowały jednak w żaden sposób tym stacjonarnym - wykwalifikowani trenerzy na żywo, krok po kroku, wraz z uczestnikami rozwiązywali zadania, zachęcając ich do aktywnego udziału w nauce kodowania – mówi Marek Zagórski, sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. - Zainteresowanie warsztatami i pozytywne opinie na ich temat bardzo nas cieszą – dodaje.
Zaprogramowana jesień
Do bezpłatnych warsztatów mógł dołączyć każdy, po prostu dołączając do transmisji w dniu warsztatów. Zajęcia były zajmujące dzięki prezentowanym narzędziom online, takim jak wirtualna mata do kodowania, wirtualne puzzle i symulator robota, czy edukacyjna gra Lightbot Code Hour. Uczestnicy warsztatów tworzyli też własne grafiki i animacje w aplikacjach Scratch 3.0 i Scratch Junior. To wszystko sprawiło, że do naszych warsztatów chętnie dołączały też te dzieci (i ich rodzice), które brały udział we wcześniejszych warsztatach.
Jak wypadły zajęcia? Statystyki mówią same za siebie.
Choć jesienne warsztaty Klubu Młodego Programisty to już druga edycja naszych wirtualnych spotkań z programowaniem, to zainteresowanie nimi jest niemal tak duże, jak w pierwszej edycji. Tym razem informacja o warsztatach została wyświetlona ponad 170 tysięcy razy, filmy ze wszystkimi webinarami wyświetliło 37 tysięcy unikatowych użytkowników, a aktywny udział w warsztatach wzięło około 3700 osób. Dziękujemy!
Podoba się!
Statystyka to oczywiście nie wszystko. Mamy już pierwsze wyniki ankiet ewaluacyjnych jesiennej edycji KMP. Co z nich wynika? Prawie 100% respondentów poleciłoby nasze warsztaty innym rodzicom i dzieciom. Dla części dzieci są to pierwsze zajęcia w Klubie Młodego Programisty, ale mamy też wielu powracających uczestników – to chyba najlepsze świadectwo naszych warsztatów. Co dla nas ważne - dla wielu osób nasze warsztaty to też pierwsze zajęcia dotyczące programowania, w których kiedykolwiek brały udział – o to nam chodziło!
- Bardzo dziękujemy za taką inicjatywę. Syn bardzo polubił programowanie w Scratchu. Jest dumny z siebie, że tyle się nauczył, a nie miał tego jeszcze w szkole. Mamy nadzieję, że będzie jeszcze jakiś rodzaj kontynuacji! – pisze w ankiecie mama jednego z uczestników.
Równie mocno cieszy nas fakt, że dzieciakom w warsztatach często towarzyszyli rodzice. Uczestnicy zajęć cenią je sobie za możliwość wzięcia w nich udziału bez wychodzenia z domu, a także za możliwość dołączenia w dowolnym momencie – wszystkie webinary są nagrywane i publikowane w internecie – szczegóły znajdziecie na końcu artykułu.
Ciekawostka – nasze warsztaty wyświetlane były też w innych lokalizacjach niż Polska, np. w Wielkiej Brytanii!
CodeWeek z Klubem Młodego Programisty
Podobnie korzystnie wyglądają statystyki wyświetleń warsztatów organizowanych przez KMP w ramach CodeWeek2020, które zgromadziły ponad 2000 aktywnych uczestników. Zapis webinarów zobaczyło ponad 40 000 unikatowych odbiorców!
O co chodziło? CodeWeek, czyli Europejski Tydzień Kodowania, to społeczna inicjatywa, w ramach której europejskie państwa „ścigają się” w liczbie zorganizowanych wydarzeń związanych z programowaniem. Polska jest jednym z jej liderów, a w tym roku po raz pierwszy zajęliśmy pierwsze miejsce na podium, zgłaszając na mapę CodeWeek ponad 20 000 inicjatyw! Akcja co roku organizowana jest na terenie całej Europy i dedykowana wszystkim, którzy chcą rozpocząć lub kontynuować przygodę z programowaniem.
Klub Młodego Programisty online, w ramach CodeWeek2020, przygotował w tym roku 13 warsztatów dla wszystkich amatorów nowych technologii. W weekendy odbywały się dwugodzinne warsztaty, w których w pierwszej części rodzice mogli dowiedzieć się m.in.: więcej o idei CodeWeek, o tym jak zgłosić swoja pierwszą inicjatywę, o tym dlaczego dzieci powinny uczyć się programowania, jak zacząć tę przygodę i jak bezpiecznie poruszać się po interencie. W drugiej – na dzieciaki czekały codeweekowe zadania. Dzieci z klas 1-6 miały też okazję wziąć udział w jednogodzinnych warsztatach programowania o różnorodnej tematyce i poziomie zaawansowania. Wszystkie te webinary też nagraliśmy specjalnie dla Was!
Dołącz do nas!
Jeśli szukacie dodatkowych materiałów, z których możecie korzystać rozpoczynając przygodę z programowaniem, koniecznie zajrzyjcie do naszych zasobów dostępnych na stronie gov.pl/koduj. Stale ją dla Was ulepszamy!
Jeśli nie mieliście okazji dołączyć do naszego cyklu spotkań z programowaniem, nic straconego – wszystkie webinary możecie obejrzeć w dogodnym dla Was czasie, w internecie, na kanale YouTube "Cyfryzacja KPRM". Szukajcie list:
- Klub Młodego Programisty online (edycja pierwsza)
- Jesień z Klubem Młodego Programisty online (edycja druga)
- CodeWeek z Klubem Młodego Programisty online
Pewnie jesteście ciekawi, co dalej? Kiedy kolejne warsztaty? Śledźcie stronę www.klubmlodegoprogramisty.pl i nasz fanpage, a wszystkiego dowiecie się jako pierwsi! Do zobaczenia!
O projekcie
Projekt „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych” realizowany jest przez KPRM (wcześniej Ministerstwo Cyfryzacji) we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK. Kampanie mają na celu promowanie wykorzystywania technologii w codziennym życiu przez osoby w różnym wieku, przełamywanie barier z tym związanych oraz wzrost cyfrowych kompetencji społeczeństwa. Projekt obejmuje cztery obszary: jakość życia, e-usługi publiczne, bezpieczeństwo w sieci i programowanie.

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

Dreame comes true – doskonały rok marki

Trzy asy sprzątania od Dreame w promocji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.