Komunikaty PR

ZBAWIENIE CZY ZAGROŻENIE? ŚWIATOWY DZIEŃ INTERNETU W ARTE.TV

2023-10-31  |  16:00

Internet powstał w latach 60. XX wieku jako projekt badawczy finansowany przez Departament Obrony Stanów Zjednoczonych, znany jako ARPANET. Pierwszy przesył danych między dwoma komputerami za pośrednictwem sieci ARPANET miał miejsce 29 października 1969 roku. To wydarzenie uważa się za symboliczny początek internetu. Całkowicie zrewolucjonizował nasze życie i zmienił praktycznie każdy aspekt naszej codzienności: od zawodowego po prywatny. Miał gigantyczny wpływ m.in. na dostęp do informacji, komunikację, handel, ale także zachowania społeczne i relacje międzyludzkie.

Na całym świecie, również w Polsce, wzrasta liczba przestępstw popełnianych w sieci. Celem ataków cyberprzestępców są instytucje, osoby publiczne i zwykli obywatele, od których wyłudzane są niekiedy oszczędności całego życia. Intrygujący film dokumentalny „Cyberprzestępczość” ukazuje mroczny świat hakerów, którzy zdradzają swoje metody działania i motywacje prowadzące do popełniania cyberprzestępstw. Twórcy postanowili skonfrontować swoich rozmówców z ekspertami ds. bezpieczeństwa cyfrowego, którzy udzielają wskazówek, jak skutecznie bronić się przed atakami hakerów. Dzięki przeniknięciu do niedostępnego nam świata możemy zrozumieć mechanizmy kierujące cyberprzestępcami.

Link do programu: Cyberprzestępczość - dostępny do 19 listopada 2023.

Dokument z 2023 roku „Cyberświat. Przyszłość jest teraz” to podróż przez historię wpływu technologii na nasze życie. Od roku 2016, gdy świat został wstrząśnięty zewnętrznymi ingerencjami w amerykańskie wybory i proces Brexitu, cyfrowa przestrzeń stała się kluczowym elementem naszej rzeczywistości. Program analizuje, jak rosyjskie działania w internecie wpłynęły na zachodnie społeczeństwa. Czy jesteśmy w stanie kontrolować technologie, które zdominowały nasze życie? Twórcy obrazu „Cyberświat” starają się odpowiedzieć na to pytanie.

Link do programu: Cyberświat - dostępny do 26 listopada 2023.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Bitget
2025-05-29 | 14:21

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi

Po rebrandingu i nowym planie działania raport Onchain Bitget Wallet pokazuje, że użytkownicy coraz częściej polegają na portfelach do handlu, zarabiania i płatności –
IT i technologie Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji
2025-02-07 | 15:40

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

W tym roku mija 30 lat odkąd Husqvarna, światowy lider w dziedzinie innowacyjnej pielęgnacji trawników, wprowadziła na rynek swoją pierwszą automatyczną kosiarkę. W związku
IT i technologie Dreame comes true – doskonały rok marki
2024-12-31 | 12:00

Dreame comes true – doskonały rok marki

Dreame Technology, producent innowacyjnych i uznanych urządzeń domowych, dołożył wszelkich starań, aby mijający rok był dla marki przełomowy. Własne punkty sprzedaży, pozycja lidera na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.