Złote Effie Awards 2020 dla kampanii Huawei
Złota statuetka Effie Awards 2020 trafiła do Huawei za kampanię „To, co ważne, nie zawsze przychodzi łatwo” w nowej kategorii konkursowej React & Sustain. Jury rozstrzygniętego wczoraj konkursu Effie doceniło oryginalność i skuteczność kampanii, z pomocą której marce udało się skutecznie odpowiedzieć na nieoczekiwane okoliczności biznesowe i w spektakularnie krótkim czasie wzmocnić więź emocjonalną z konsumentami.
„To co ważne, nie zawsze przychodzi łatwo” to kampania wizerunkowa, którą Huawei zrealizował w grudniu 2019 roku. Kampania bazowała na uniwersalnej prawdzie o przeciwnościach losu, które mogą być źródłem siły, nawiązując tym samym do wartości bliskich marce. Twarzą kampanii został ambasador marki, Robert Lewandowski, którego zawodowa kariera jest przykładem wytrwałości w pokonywaniu trudności. Trudności na swojej życiowej drodze napotyka każdy z nas, hartują nas i pozwalają sięgać po więcej, wzbogacają nas, nawet jeśli wcześniej jest to okupione wysiłkiem czy bólem. W kampanii o swoich doświadczeniach w pokonywaniu życiowych trudności opowiedzieli także Marcin Tyszka i Kuba Wojewódzki, osobowości związane z marką.
Jury konkursu Effie Awards doceniło kampanię Huawei „To co ważne, nie zawsze przychodzi łatwo” za oryginalność przekazu i skuteczność w odpowiedzi na nieoczekiwane okoliczności – decyzje amerykańskiej administracji wpływające na działalność biznesową Huawei.
- Jestem dumna z tej nagrody, bo otrzymaliśmy ją za kampanię wyjątkową z punktu widzenia marki. W odważny, a zarazem subtelny sposób zaadresowaliśmy trudną sytuację, w której się znaleźliśmy. Odwołaliśmy się do uniwersalnych wartości, bliskich zarówno konsumentom, jak i Huawei, i wierzę, że właśnie dlatego kampania była skuteczna. Osiągnęliśmy cel, jakim było podtrzymanie zaufania konsumentów do marki – mówi Dorota Haller, dyrektorka marketingu, komunikacji i digitalu Huawei CBG Polska.
- Ta kampania pokazała nam, jakie mamy oczekiwania dla kategorii React & Sustain i jej zwycięzców. Wszyscy znamy Huawei jako markę ciągłych sukcesów, natomiast to właśnie marketerzy Huawei zmierzyli się z ogromnym wyzwaniem, z dnia na dzień stali się częścią bardzo trudnej sytuacji. I właśnie takie sytuacje pokazują, jak marketerzy mogą zareagować. Huawei stworzył emocjonalną kampanię, z pozycjonowaniem swojego motta Make it possible, zbudowaną na insighcie, że trudne momenty w życiu pomagają iść do przodu, a przeciwności losu należy przezwyciężać. Myślę, że w dzisiejszych czasach jest to zachęta dla nas wszystkich, żeby iść dalej, żeby się nie poddawać i walczyć. Ogromne gratulacje dla zespołu Huawei i wszystkich agencji. Dziękujemy, że mogliśmy przyznać złoto w tej nowej kategorii – powiedziała w laudacji Inga Songin, przewodnicząca grupy jurorskiej w nowej kategorii React & Sustain, stworzonej dla projektów, których celem była obrona pozycji biznesowej i/lub reakcja na nieoczekiwane okoliczności biznesowe lub pozabiznesowe.
Kampania „To co ważne, nie zawsze przychodzi łatwo” była kampanią 360 stopni i składała się na nią emisja 30-sekundowego spotu telewizyjnego z udziałem Roberta Lewandowskiego, emisja 60-sekundowego spotu w kinach i internecie – również z udziałem ambasadora marki, oraz komunikacja na nośnikach OOH w największych miastach Polski i na warszawskim lotnisku. Filmy z udziałem Marcina Tyszki i Kuby Wojewódzkiego zostały wyemitowane w kanałach digital i social media marki Huawei.
Kampania powstała we współpracy z agencjami Havas Warsaw, Wavemaker i 180heartbeats + Jung v Matt.
Złota statuetka Effie Awards za kampanię „To, co ważne, nie zawsze przychodzi łatwo” to drugie złoto, które marka Huawei otrzymała w tym prestiżowym konkursie. W 2018 roku Huawei został nagrodzony za kampanię „Make it possible” w kategorii Long Term Marketing Experience. Firma otrzymała również brązową nagrodę Effie Awards 2018 za kampanię „Skąd biorą się mistrzowie” w kategorii Dobra Konsumenckie. W 2017 roku Huawei otrzymał srebrną statuetkę Effie w kategorii Dobra Konsumenckie za kampanię świąteczną #BePresent. Również w tym samym roku Huawei okazał się być jedyną firmą wyróżnioną w kategorii IT/Telco w europejskiej edycji konkursu Euro Effie.

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

Dreame comes true – doskonały rok marki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.