Zmień branżę z Woman Update
Badania pokazują, że głównie kobiety (61%) pracują w sektorach, które najbardziej ucierpiały w wyniku wprowadzenia obostrzeń związanych z pandemią i w znacznie większym stopniu niż mężczyźni, odczuły zmniejszenie wynagrodzeń[1]. Dodatkowo zaledwie 19% kobiet jest zadowolonych ze swojej sytuacji zawodowej, 29% boi się zmiany pracy, a 23% wskazuje brak wiary w siebie jako główną przeszkodę stojącą na drodze do poprawy swojej sytuacji zawodowej[2]. Tegoroczna kampania Woman Update jest odpowiedzią na te wyzwania. Jej celem jest dodanie kobietom odwagi i pewności siebie do wyjścia poza dotychczasowe ramy, zachęcanie ich do zdobywania kompetencji cyfrowych oraz wejścia do IT - branży, która ma szansę zapewnić im lepszą i stabilniejszą przyszłość zawodową.
Woman Update 2021
Główną osią tegorocznej kampanii są inspirujące historie kobiet, które mimo różnych barier, m.in. wieku, niepełnosprawności czy humanistycznego wykształcenia, podjęły decyzję o wyjściu z dotychczasowych ram i zmianie branży.
Poprzez pokazanie ich historii chcemy przekonać inne kobiety, że takie rzeczy, jak wiek czy dotychczasowe doświadczenie, nie stoją na przeszkodzie w zmianie pracy i przebranżowieniu się, a często mogą stanowić atut w rozpoczęciu zupełnie nowej, bardziej satysfakcjonującej ścieżki zawodowej - mówi Beata Jarosz i Joanna Pruszyńska-Witkowska, inicjatorki kampanii Woman Update i założycielki Future Collars.
Pandemia, a sytuacja kobiet na rynku pracy
Ostatni rok pogłębia trudności, których doświadczają kobiety na rynku pracy na całym świecie. Zgodnie z raportem World Economic Forum wyrównanie pozycji kobiet i mężczyzn zajmie o pokolenie dłużej, niż wynikało to z poprzednich wyliczeń ekspertów. Do osiągnięcia równości między kobietami i mężczyznami potrzeba ponad 130 lat[3]. Polska zajmuje w tym rankingu 75 miejsce wśród 156 państw.
Dodatkowo, według najnowszego badania ośrodka DELab Uniwersytetu Warszawskiego, dwie na pięć kobiet (41%) czuje się przeciążonych pandemią i wprowadzanymi obostrzeniami, zaś jedna na pięć (18%) boleśnie odczuła izolację społeczną. Pandemia oddziałuje również negatywnie na ich kondycję fizyczną: ponad jedna trzecia kobiet (35%) zauważa, że zbyt wiele godzin pracy przed komputerem powoduje problemy zdrowotne (częstsze bóle kręgosłupa, kłopoty ze wzrokiem).[4]
Co więcej, to kobiety w znacznie większej mierze niż mężczyźni są obciążone pracą wychowawczą i opiekuńczą, co negatywnie odbija się na ich kondycji psychofizycznej. Oprócz tego, dwie trzecie kobiet uważa, że kobiety i mężczyźni nie są równo traktowani przez pracodawców w Polsce (67%). Niemal dwie trzecie ankietowanych twierdzi, że kobiety nie mają równych mężczyznom szans rozwoju zawodowego (63%) ani możliwości awansu (64%)[5].
W Huawei od dawna wspieramy kobiety w dążeniu do rozwoju i osiągania sukcesów w branży nowych technologii. Celem inicjatyw, które podejmujemy, jest walka z wykluczeniem, wspieranie równego dostępu do edukacji i możliwości, jakie daje cyfrowy świat, a także inspirowanie kobiet do rozpoczynania kariery w sektorze ICT. Dziś kobiety stanowią jedynie 20-25% pracowników firm technologicznych. Oznacza to olbrzymi niewykorzystany potencjał kadrowy, wynikający wyłącznie ze stereotypów, jakie narosły wobec zawodów inżynieryjno-technicznych. Dlatego tak istotne jest organizowanie działań, które mogą utwierdzać kobiety w przekonaniu, że nowe technologie to jak najbardziej ich świat. Zależy nam, aby kobiety były nie tylko użytkowniczkami, ale też współtwórczyniami produktów i rozwiązań ICT - mówi Ryszard Hordyński, Dyrektor ds. Strategii i Komunikacji, Huawei Polska.
Wejdź do nowej branży z Woman Update
Podczas tegorocznej edycji kampanii Woman Update będzie miała miejsce premiera drugiej części e-poradnika „Przejdź przemianę z Woman Update” autorstwa Magdaleny Nowackiej, jednej z ambasadorek kampanii, która po wielu latach pracy jako specjalistka ds. szkoleń i rozwoju, zmieniła zawód i obecnie spełnia się jako scrum masterka. Celem e-booka jest pomoc w odkryciu swoich mocnych stron oraz wykonaniu pierwszego kroku do zmiany życia na lepsze.
W ramach zaplanowanych wydarzeń odbędzie się cykl 7 spotkań online „Wyjdź poza ramy”, podczas których zaproszone ekspertki będą rozmawiać o tym, jak pokonać bariery w wejściu do IT i zmienić ścieżkę zawodową.
Podczas 7 spotkań swoje inspirujące historie opowiedzą ambasadorki tegoroczej edycji kampanii, które po wielu latach pracy w innej branży postanowiły spróbować swoich sił w IT. W kolejnych spotkaniach swoją wiedzą podzielą się rekruterki IT, które opowiedzą o tym, jak wykorzystać swoje dotychczasowe doświadczenie na nowej drodze zawodowej. Zaplanowano również warsztaty z podstaw programowania z jedną z ambasadorek kampanii - Sylwią Błach - programistką, pisarką i blogerką, uznaną przez Fundację Integracja za jedną ze 100 najbardziej wpływowych osób z niepełnosprawnością w Polsce. Nie zabraknie także spotkań z mentorką, coachem i trenerką biznesu - Małgorzatą Marczewską - na temat metod pomagających radzić sobie z lękiem związanym ze zmianą pracy oraz sposobów na budowanie pewności siebie.
Na stronie www.womanupdate.org wszyscy przez cały rok mogą korzystać z darmowych lekcji kompetencji przyszłości, słuchać inspirujących podcastów z liderkami IT oraz zrobić test kompetencji.
Rzeczy, które wczoraj były pewnego rodzaju innowacją, dziś są naszą codziennością. To zdanie obrazuje tempo towarzyszących nam zmian, a jest ono tak wysokie, że coraz trudniej nam przewidywać przyszłość. Nie oznacza to jednak, że nie możemy się przygotować na wyzwania, jakie ze sobą niesie, a najlepszym sposobem jest edukacja i rozwój nowych kompetencji. Zwłaszcza ostatni rok pokazał nam, jak bardzo potrzebujemy wiedzy. Walka z pandemią to triumf nauki, bo to właśnie dzięki niej i rozwojowi wiedzy świat mógł stawić czoło tej sytuacji. Dziś wygranymi są ci, którzy jeszcze przed pandemią nie bali się innowacji i nowości, którzy byli gotowi i otwarci na zmiany technologiczne. Dlatego zachęcam do odwagi i otwartości na nowe kompetencje – zwłaszcza te cyfrowe. One są podstawą naszej przyszłości - Ewa Małyszko, prezes zarządu PFR TFI.
Organizatorem kampanii jest Future Collars.
Partnerami głównymi są: BNP Paribas Bank Polska, Pfizer, Santander Bank Polska.
Partnerami są: Huawei, PFR TFI, Pomorskie, Orange, NESsT.
Patronat medialny nad kampanią objęli: Forbes Women, Money.pl, Kobieta.wp.pl, Sukces Pisany Szminką, Think Tank, Businesswoman and life.
[1] Instytut Analiz Rynku Pracy Sp. z o.o. na zlecenie Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (grupa PFR), System Rad ds. Kompetencji (2020) Rynek pracy, edukacja, kompetencje Aktualne trendy i wyniki badań Grudzień 2020, s. 10. Dostęp: https://www.parp.gov.pl/storage/publications/pdf/Raport_rynek_pracy_grudzien_2020_ost.pdf
[2] Premiera pełnego raportu z badania przygotowanego przez ośrodek DELab UW nastąpi we wrześniu 2021 r.
[3] World Economic Forum (2021) Global Gender Gap Report 2021. Dostęp: https://www.weforum.org/reports/global-gender-gap-report-2021
[4] Premiera pełnego raportu z badania przygotowanego przez ośrodek DELab UW nastąpi we wrześniu 2021 r.
[5] jw.

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

Dreame comes true – doskonały rok marki

Trzy asy sprzątania od Dreame w promocji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Przez 10 lat odchudzałam się bezskutecznie. Potrafiłam codziennie biegać 15 km albo w ogóle nie jeść
Influencerka od lat mierzy się z insulinoopornością. Zanim jednak trafiła na odpowiednich specjalistów i podjęła właściwe leczenie, jej waga wciąż stała w miejscu – mimo stosowania restrykcyjnych diet i morderczych treningów. Dopiero trafna diagnoza i wdrożenie odpowiedniej diety pozwoliła Sylwii Bombie zrzucić 30 kg.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Transport
Wypadki pod wpływem alkoholu częściej powodują młodzi kierowcy. Sytuację poprawiają kontrole prędkości oraz stanu trzeźwości kierujących

Najczęściej do picia i wsiadania za kierownicę przyznają się osoby, które nie ukończyły jeszcze 20. roku życia – informuje Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, opierając się na dostępnych statystykach i badaniach opinii społecznej. Między innymi z tego powodu ważna jest prewencja oraz systematyczne kontrole stanu trzeźwości kierowców. W ub.r. w Polsce doszło do 1201 wypadków drogowych, których sprawcami były osoby pod wpływem alkoholu. Zginęły w nich 154 osoby.