Komunikaty PR

Jak (dobrze) przeżyć tegoroczną Wielkanoc? 5 praktycznych wskazówek

2020-04-10  |  13:23
Biuro prasowe

Tegoroczne Święta Wielkanocne przejdą do historii. Nic nie będzie tak jak zawsze. Zamiast więc koncentrować się na tym, czego nam zabraknie, warto docenić to, co pozytywne. Możemy pierwszy raz w życiu zorganizować święta bez ogromnych zakupów i wielodniowych przygotowań, które z pewnością popchnęłyby wielu z nas w wir stresu. W tym roku możemy wprowadzić zupełnie nowe zasady. Ponieważ w Wielkanoc świętujemy nie tylko odnowienie i odrodzenie, ale także pewną niezłomność ducha, warto, by w tym czasie szczególnie zadbać o to, aby nadzieja zatriumfowała nad strachem, a bliskość rozmów nad szaleństwem zakupów.

Myśląc o świętach warto przede wszystkim zaakceptować obecną sytuację. Złość i frustracja nic nie zmienią, a jedynie negatywnie wpłyną na nas i otoczenie. Chociaż dla wielu z nas radzenie sobie  z trudnymi emocjami nie jest łatwe, musimy uświadomić sobie, że w ten sposób nic nie zmienimy. Panująca pandemia to pierwsze takie doświadczenie w naszym życiu, dajmy więc sobie trochę czasu i spokoju, by dopasować się do nowej rzeczywistości.

- Doceniajmy siebie za to, jak dobrze sobie radzimy, dajmy sobie samym i sobie nawzajem więcej uznania za to, jak się dostosowujemy do obecnej sytuacji. Bądźmy milsi i bardziej wyrozumiali, życzliwi i kochający – zarówno wobec siebie, jak i innych. Nie planujmy setki zadań do wykonania w ramach przygotowań, ugotowania kilkunastu potraw i wykonania kilkudziesięciu dekoracji świątecznych – zaakceptujmy, że te święta będą średnie, albo nawet kiepskie. I nic się złego z tego powodu nie stanie. – mówi Iwona Golonko, psycholog, trener biznesu, Prezeska Zarządu Maroney Group.

Ekspertka, jak sama mówi, w życiu zawodowym i prywatnym stawia na relacje, bo to właśnie udane związki z innymi ludźmi dają nam poczucie satysfakcji z tego, co robimy. Podaje
5 wskazówek, jak przeżyć nadchodzącą Wielkanoc z poczuciem satysfakcji.

1. Nie jesteśmy idealni i nie musimy ideału udawać

Na nasze samopoczucie duży wpływ ma presja społeczna, która wymusza na nas potrzebę zorganizowania idealnych świąt. Przez nią czujemy się winni, że coś nam nie wyszło tak jak zaplanowaliśmy, a nasze mieszkanie nie wygląda jak wyjęte prosto z Instagrama. W tym roku odpuśćmy sobie tę presję i przeżyjmy święta spokojniej, po swojemu.

2. Poznajmy lepiej swoich bliskich

Zamiast przy każdej rozmowie powtarzać formułki w stylu – "co słychać?, „wszystko dobrze, dziękuję” – w te święta dla odmiany porozmawiajmy z bliskimi nam osobami szczerze i od serca. Do tego nie potrzebujemy bezpośredniego kontaktu. Wystarczy telefon. Zapytajmy o ich problemy, marzenia, poprośmy by opowiedzieli o swoich najpiękniejszych chwilach, sami też się otwórzmy i powiedzmy naszym bliskim co nam w duszy gra – wykorzystajmy tę okazję, by lepiej ich poznać

3. Wprowadźmy element odświętności lub przeciwnie – postawmy na luz

Sprawmy, by ten dzień był inny niż wszystkie. Również, jeśli chodzi o ubiór. Jeśli na co dzień pracujemy z domu nosząc luźne t-shirty i dresy, to może jest to dobra okazja na bardziej odświętny ubiór? A jeśli nasza praca wymaga noszenia się elegancko to śmiało możemy spędzić cały dzień w ulubionym t-shircie.  

4. Bądźmy blisko – na odległość

Jeśli brakuje nam kontaktu z ludźmi, to zadbajmy o to, by spotkać się z nimi wirtualnie. Nie zawsze musi być to wideorozmowa, nie każdy ma dostęp do technologii, więc wystarczy zadzwonić. Szczególnie pomyślmy o tych, którzy ten czas spędzają sami. To oni najbardziej czekają na kontakt z naszej strony, przekażmy im więc odrobinę świątecznego ciepła.

5. Zadbajmy przede wszystkim o siebie

Przeżyjmy tę Wielkanoc tak, jak mamy na to ochotę, bez wyrzutów sumienia. Zadbajmy o swoje samopoczucie i spędźmy czas tak, by nie żałować, że czegoś nie zrobiliśmy. Bez stresu, presji i wyczerpujących przygotowań. Róbmy to, co dodaje nam energii i dostarcza radości. Może dobrym pomysłem będzie urządzenie domowego SPA? A może wstanie rano, by obejrzeć wschód słońca?

W tym roku zamiast skupiać się na tym, co dziś jest niemożliwe i nad czym nie mamy kontroli – zwróćmy naszą uwagę na to, na co mamy wpływ – czyli na naszym nastawieniu, podejściu do bliskich i emocjach, które nam towarzyszą. To doskonała okazja, by spędzić ten czas w sposób, w jaki zawsze chcieliśmy, ale brakowało nam odwagi. Pozwólmy sobie na szczyptę zdrowego egoizmu, ale nie zapominajmy o naszych bliskich, okażmy swoją miłość zarówno im, jak i sobie. W końcu dzielenie się miłością i radością w odróżnieniu od rzeczy materialnych nie uszczupla naszych zasobów tylko je zwiększa.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.