Jak epidemia koronawirusa wpływa na oglądalność filmów na YouTube?
Wzrost liczby opublikowanych filmów, wydłużony łączny czas ich oglądania i niemal 90 mln odsłon tygodniowo - to wnioski analizy przeprowadzonej przez firmę GetHero, która sprawdziła, jak epidemia koronawirusa wpływa na oglądalność materiałów wideo zamieszczanych na YouTube. Wrocławska agencja wzięła pod lupę kanały popularnych twórców internetowych, wśród nich m.in. Karol “Friz” Wiśniewski, Remigiusz “Rezi” Wierzgoń, WiP Bros, Weronika “Wersow” Sowa oraz Miłośnicy czterech kółek.
Zagrożenie związane z epidemią COVID-19 w Polsce ma duży wpływ na funkcjonowanie różnych branż działających w naszym kraju. W przeciwieństwie do branży gastronomicznej, turystycznej czy kulturalnej kryzys nie dotknął twórców internetowych, których filmy w czasie epidemii cieszą się większą popularnością.
Nasza agencja zrzesza ponad stu najpopularniejszych twórców internetowych w Polsce. Tak duża grupa pozwoliła nam dokonać niezwykle ciekawej analizy. Porównaliśmy w niej statystyki oglądalności kanałów twórców w trakcie epidemii z okresem, w którym fani influencerów uczestniczyli normalnie w zajęciach (przed decyzją rządu o zamknięciu placówek oświatowych). Aktualna sytuacja kryzysowa wpłynęła na zachowania młodzieży i w znaczący sposób przełożyła się na wzrost aktywności całej społeczności YouTube - widzowie mają możliwość zobaczenia większej ilości filmów, które są po prostu częściej dodawane przez Youtuberów - mówi Kamil Jakubiszyn, Social Media Analyst w agencji influencer marketingu GetHero.
W swoich analizach wrocławska agencja uwzględniła kanały ponad 100 polskich YouTuberów. Wśród nich m.in. Karol “Friz” Wiśniewski, Remigiusz “Rezi” Wierzgoń, WiP Bros., Weronika “Wersow” Sowa czy Miłośnicy czterech kółek. Analizowane były dwa przedziały czasowe - okres od 6 do 12 stycznia (poniedziałek - niedziela), czyli przed feriami zimowymi oraz od 16 do 22 marca (poniedziałek - niedziela), czyli tuż po decyzji rządu o odwołaniu zajęć w placówkach oświatowych. Z analizy dokonanej przez GetHero wynika, że o ponad 30 proc. wzrosła liczba wyświetleń filmów oraz o niemal 17 proc. wydłużył się łączny czas ich oglądania. Zestawiając ze sobą analizowane okresy możemy również zaobserwować, że w przedziale od 16 do 22 marca zostało opublikowanych ok. 32 proc. filmów więcej. Aktualnie wśród contentu dostarczanego przez Youtuberów pojawiają się materiały, które oznaczone hashtagiem #zostajewdomu zachęcają młodzież do pozostania w domu w trakcie zagrożenia epidemicznego. Nie powinno być zaskoczeniem, że zmniejszyła się liczba filmów oglądanych za pomocą smartfona - tu różnica wyniosła 4 p.p.
GetHero współpracuje z ponad 100 twórcami internetowymi, którzy codziennie docierają do milionów odbiorców. Agencja zajmuje się realizacją kampanii za pośrednictwem platform takich jak: TikTok, YouTube i Instagram. GetHero może również pochwalić się bogatym portfolio stworzonych treści wideo oraz organizacją MeetUp®.

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe

„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Tomasz Jacyków: W tym sezonie w Polsacie jest dużo „spadochroniarzy” z innych stacji. Ja nie oglądam telewizji w ogóle
Co prawda stylista zaznacza, że nie ogląda telewizji, ale pojawił się na prezentacji jesiennej ramówki Polsatu. To dla niego okazja, by nie tylko samemu się pokazać na ściance w nietuzinkowym stroju, ale także podejrzeć, co pozostali postanowili na siebie założyć. Tomasz Jacyków zauważa też, że do stacji dołączyły niedawno nazwiska wcześniej kojarzone z innymi kanałami, jest więc ciekawy, jakie będą efekty tej współpracy.
Konsument
Nieprawidłowe postrzeganie masy ciała może być przekazywane pokoleniowo. Ważne jest budowanie zdrowych nawyków na poziomie rodziny

Rodzice przekazują swojemu potomstwu własne lęki, w tym te dotyczące postrzegania własnego ciała – mówią psychodietetycy. Przez naśladownictwo dzieci uczą się też nieprawidłowych nawyków żywieniowych, takich jak na przykład kompulsywne objadanie się po niepowodzeniu w stosowaniu restrykcyjnej diety. Eksperci podkreślają, że podstawą profilaktyki zaburzeń odżywiania jest uświadamianie dzieci na temat zdrowych nawyków. Zachęcają do wspólnych zakupów i przygotowywania razem posiłków. Ostrzegają również przed fat shamingiem, którego konsekwencje mogą towarzyszyć dziecku również w dorosłości.
Gwiazdy
Cezary Pazura: Siatkówka to nasz sport narodowy, bo naprawdę nam wychodzi. Podczas studiów byłem mistrzem w tej dyscyplinie

Aktor przyznaje, że jest wielkim pasjonatem siatkówki, stara się oglądać wszystkie rozgrywki reprezentacji i czuje ogromną satysfakcję oraz dumę, kiedy nasi zawodnicy wygrywają kolejne mecze. Podczas studiów Cezary Pazura sam zdobył tytuł najlepiej rozgrywającego turnieju, dobrze więc wie, jakich emocji dostarcza sport i rywalizacja. Z całych sił zachęca więc swoje dzieci do aktywności fizycznej, by znalazły ulubioną dyscyplinę i trenowały.