Komunikaty PR

Jak profesjonalnie pielęgnować skórę atopową?

2024-09-30  |  14:00
Biuro prasowe

Szacuje się, że na atopowe zapalenie skóry choruje blisko 800 tys. osób w Polsce, z czego 15-30% stanowią dzieci i nastolatkowie. Jest to choroba, która stygmatyzuje i może znacząco obniżyć pewność siebie. Francuska marka dermokosmetyków Eau Thermale Avène od blisko 10 lat wspiera małych pacjentów i ich rodziny w codziennych zmaganiach z AZS, m.in. poprzez realizację pionierskiego programu Polski Pacjent w Avène

Aż 68% młodych osób chorujących na AZS wyznaje, że z powodu choroby odczuwa ciągły lęk, który głównie dotyczy relacji rówieśniczych i szkoły. Choroba ta ma także ogromny wpływ na relacje rodzinne oraz życie pozostałych domowników. Odpowiedni sposób leczenia, pielęgnacja oraz wsparcie bliskich są niezbędne w niesieniu ulgi młodym pacjentom. 

W odpowiedzi na potrzeby najmłodszych pacjentów zmagających się z atopią, marka dermokosmetyków Eau Thermale Avène już po raz 8. zorganizowała konkurs POLSKI PACJENT W AVÈNE. Zwyciężczynią tegorocznej edycji została 13-letnia Natasza, u której już we wczesnym dzieciństwie wykryto ciężką postać AZS. Przez wiele lat dziewczynka wraz z całą swoją rodziną walczyła o możliwość normalnego funkcjonowania oraz o odbudowanie pewności siebie. W lipcu tego roku Natasza spędziła 3 tygodnie w Centrum Hydroterapii w miejscowości Avène na południu Francji, gdzie przeszła kompleksową kurację z wykorzystaniem Wody termalnej Avène.

Już od prawie 10 lat marka Avène jest aktywnie zaangażowana we wspieranie polskich dzieci mierzących się z atopowym zapaleniem skóry. W ramach konkursu Polski Pacjent w Avène oferujemy zwycięzcy 3-tygodniowy pobyt w Centrum Hydroterapii we Francji. Dzięki kojącym właściwościom wody termalnej ze źródeł w Avène objawy AZS się wyciszają, a efekty pobytu są zaskakująco pozytywne. Planujemy oczywiście kontynuować program w najbliższych latach, ponieważ jako dermatologiczny ekspert w pielęgnacji skóry wrażliwej widzimy, jak bardzo jest on potrzebny oraz jak dużym jest wsparciem – podkreśla Izabella Lesieur, Marketing Director w Eau Thermale Avène.
 

Profesjonalna pielęgnacja skóry atopowej

Jedną z najważniejszych metod łagodzenia objawów AZS jest emolientoterapia, czyli stosowanie emolientów - specjalnych preparatów nawilżających i natłuszczających skórę. Emolienty pomagają w odbudowie oraz utrzymaniu naturalnej bariery ochronnej skóry, która jest uszkodzona w przebiegu AZS. Dzięki temu zmniejszają suchość, świąd oraz skłonność do podrażnień skóry i zakażeń. Stosowanie emolientów nawet w okresach remisji choroby pomaga zapobiegać nawrotom jej objawów.

Wybierając produkty do pielęgnacji skóry, zwłaszcza przy AZS, należy zwrócić uwagę na skład: unikać substancji drażniących, zapachów, konserwantów i sztucznych barwników. Produkty powinny być hipoalergiczne, łagodne i przeznaczone do skóry suchej oraz wrażliwej. Linia XERACALM A.D to doskonały wybór, ponieważ są to emolienty oparte na wodzie termalnej z Avène, znanej z kojących i łagodzących właściwości. Produkty te zawierają opatentowany kompleks I-modulia®, który redukuje swędzenie i zapalenie, oraz kompleks CER-OMEGA, odbudowujący i wzmacniający barierę ochronną skóry. Co więcej, produkty XERACALM A.D są sterylne, z minimalną ilością konserwantów, co zmniejsza ryzyko podrażnień. Ich skuteczność została potwierdzona w badaniach naukowych, co czyni je bezpiecznym i efektywnym wyborem dla osób z AZS – podkreśla profesor Aleksandra Lesiak

Linia XERACALM A.D otrzymała od Europejskiego Forum Dermatologicznego status EMOLIENTU PLUS. Produkty należące do tej kategorii poprawiają stan zmian i pozytywnie wpływają na mikrobiom skóry pacjentów z AZS. Laboratoria Eau Thermale Avène opracowały również unikalny sposób konserwacji kosmetyków, dzięki którym zyskały one oznaczenie: Kosmetyk Sterylny®. Ta innowacyjna technologia utrzymuje sterylność produktu przez cały czas jego użytkowania, zapobiegając wszelkim zanieczyszczeniom zewnętrznym. 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba Biuro prasowe
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach
Dziecko Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
2024-12-20 | 10:10

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa

Edukacja sensoryczna, choć często postrzegana jako zabawa, ma fundamentalne znaczenie dla rozwoju dziecka. Żłobki i przedszkola, które świadomie wprowadzają aktywności stymulujące

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Muzyka

Piotr Kupicha: Feel to jeden z ostatnich bastionów żywego rock’n’roll’owego grania. Myślę, że to jest klucz do tego, że jesteśmy na scenie już 20 lat

Lider zespołu Feel przyznaje, że 2025 rok jest szczególnym w ich karierze, świętują bowiem 20-lecie istnienia. Muzyk nie kryje wzruszenia i jest dumny z tego, że udało im się przetrwać w branży przez tyle lat i odnieść duży sukces. Swój jubileusz grupa będzie świętować w piątek, 23 maja podczas Sopot Hit Festival. Z tej okazji nie zabraknie niespodzianek. Na scenie pojawi się chociażby Zespół Pieśni i Tańca Śląsk.

Problemy społeczne

60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.