Komunikaty PR

Jak przygotować się na powrót do normalności

2020-07-17  |  13:00
Biuro prasowe

Jakie skojarzenia przychodzą Ci na myśl, gdy słyszysz o powrocie do normalności? Ja mam przed oczami astronautów wracających na Ziemię z kosmosu. Obecnie część z nas czuje się właśnie tak: wytrąceni z równowagi, zdezorientowani. Żyjemy w świecie, do którego nie jesteśmy przyzwyczajeni.

 

Dyskusje na temat powrotu do pracy koncentrują się na kwestiach bezpieczeństwa i procedurach dotyczących zdrowia i środowiska pracy. Moja kariera w wojsku i ciągłe przeprowadzki z bazy do bazy nauczyły mnie kilku rzeczy, które teraz mogą przydać się tak samo, jak podręcznik procedur, stworzony z myślą o powrocie do miejsca pracy. 

 

Po pierwsze, kiedy opuściliśmy swoje stanowiska pracy, nastała nowa rzeczywistość. Musimy uwrażliwić się na ludzi, którzy pozostali, by „utrzymać bieg rzeczy”. Pamiętaj, że w wielu miejscach na całym świecie niektóre zawody zostały uznane za niezbędne. Wykonujący je ludzie nie mogli opuścić swoich stanowisk. Ci, którzy wciąż normalnie pracują, już dostosowali się do nowej sytuacji. Oni także mogą odczuwać lekki niepokój związany z naszym powrotem do pracy. Być może czują nawet lekką urazę, że oni musieli „zostać”, gdy my „zrejterowaliśmy”.  Co prowadzi do drugiej lekcji:

 

Powrót do nowej normalności oznacza zmiany, a zmiany wiążą się z innymi wymaganiami, wywołującymi stres. Nawet jeśli marzy nam się powrót do poprzedniej rzeczywistości, nie zawsze jest on możliwy czy wskazany. Powinniśmy zwolnić i uważnie obserwować rozwój wypadków. Słuchać i wyłapywać ewentualne trudności. Ponieważ każdy inaczej postrzega rzeczywistość, musimy się komunikować - zarówno w celu pozyskiwania informacji, jak również ich przekazywania. Powrót do pracy będzie wymagał od nas weryfikacji przyjętych założeń i zatwierdzenia tego, co uważamy za słuszne i prawdziwe. Będzie wymagał jeszcze lepszej komunikacji i otwartości.

 

Nowe podejście jest konieczne. W ciągu ostatnich tygodni i miesięcy każdy dostosował się  do niepewności na własny sposób. Niektórzy chcą po prostu zerwać „opatrunek” i stawić czoła nowej rzeczywistości, gdy inni potrzebują asekuracji i ochrony. Nawiązując do analogii z astronautami: nie możemy orbitować wiecznie. Musimy znaleźć złoty środek i zachować wrażliwość na ludzi, którzy inaczej reagują na ryzyko. Ale wrócić do wspólnej pracy musimy.

 

Trzeba także uświadomić sobie, że nie wszystkim uda się bezboleśnie odnaleźć w nowej sytuacji Lata spędzone w wojsku nauczyły mnie, że nie każdy radzi sobie z powrotem. Niestety, niektórzy żołnierze zmagają się z przystosowaniem do innych warunków – a my powinniśmy ich zrozumieć. Powinniśmy przygotować się odpowiednio, by pomóc osobom walczącym o swoje miejsce w „nowej normalności”. Musimy to przewidzieć i zaplanować, w jaki sposób wspierać osoby, które nie wrócą do miejsca pracy z powodzeniem. Wynika to z kilku przyczyn - te oczywiste dotyczą zmiany wymagań w pracy lub presji finansowej wywieranej na firmę. Inne będą oparte na osobistej ocenie stanu zdrowia, gdzie ryzyko uważa się za niedopuszczalne na poziomie indywidualnym. Podobnie jak ci żołnierze, ludzie zmagający się z powrotem powinni skonsultować się z ekspertami i poszukać formy terapii, która pomoże im poradzić sobie ze zmianami.

 

Organizacje nie powinny minimalizować źródeł stresu w pracy, ponieważ ponownie wkraczamy w środowisko, które opuściliśmy i wokół którego orbitowaliśmy tak długo. Dobra wiadomość brzmi:  ​​zdecydowana większość misji  kończy się sukcesem, więc nasz powrót może być udany, jeśli starannie go zaplanujemy i zareagujemy na pojawiające się wyzwania.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.