Jak zachęcić dziecko do noszenia czapki?
Internetowe fora dla rodziców w okresie zimowym pękają w szwach od wątków dotyczących sposobów na nakłonienie dziecka do noszenia czapki. Jak wiemy, dzieci lubią się buntować i nie zgadzać ze swoimi rodzicami, jednak nie zawsze możemy im na tę niezależność pozwolić. Co więc zrobić, aby dziecko chętniej zakładało nakrycie głowy?
Z problemem ubrania dziecka spotyka się wielu rodziców. Przyjmuje to bardzo różne formy - od całkowitej odmowy noszenia ubrań przez chęć wyjścia na zewnątrz w piżamie po brak akceptacji dla wybranych elementów garderoby, np. właśnie czapki. Nie jesteśmy jednak w tej sytuacji bez wyjścia.
Świeć przykładem
Niejeden rodzic, który tłumaczył swoim dzieciom, jak powinny się zachowywać - jednocześnie nie stosując się do własnych przestróg - przekonał się z pewnością, na ile skuteczna jest to metoda. Dzieci uczą się przez modelowanie, czyli mówiąc prościej - naśladowanie. Jeżeli rodzice sami noszą czapki i traktują to nie jak przykry obowiązek, a ciekawy element stylizacji lub po prostu przydatny element garderoby, istnieje większe prawdopodobieństwo, że dzieci podążą ich śladem. Dzieciaki często chcą być jak dorośli, dlatego warto im pokazać, że noszenie czapki jest jak najbardziej “dorosłe” i fajne.
Samodzielny wybór
Dzieci uwielbiają poczucie niezależności i samodzielności. Dlatego, jeśli mamy do wyboru kilka czapeczek, pozwólmy im wybrać, którą z nich założą. Czasami może się to odbyć kosztem naszego poczucia stylu, jednak w ostatecznym rozrachunku lepiej, aby dziecko wyglądało może trochę zabawnie, ale jednak było odpowiednio zabezpieczone przed zimnem. Zasady tej warto trzymać się także w trakcie zakupów.
- Dzieci chętniej noszą ubrania, które im się podobają i które same sobie wybrały. Dlatego w trakcie zakupów dobrze jest pozostawić im możliwość zadecydowania, którą czapkę chcą nosić. Rodzic powinien oczywiście sprawować nad tym kontrolę - to on jest w stanie ocenić jakość produktu lub oszacować czy będzie on np. wystarczająco ciepły. Przed zakupami można zawrzeć z dzieckiem umowę - wybrana czapka musi spełnić wymagania rodzica co do jakości i ceny oraz dziecka co do wyglądu - radzi Paulina Żaczyk P.O kierownika Działu Marketingu Grupy CDRL, w tym marki Broel.
Zamień obowiązek w zabawę
Ubieranie się to często przykry obowiązek zarówno dla dzieci, jak i rodziców, którzy muszą swoje pociechy ubrać. Co gdyby zmienić go w zabawę? Możemy do tego podejść na wiele różnych sposobów. Najprostszym przykładem są zawody w ubieraniu się. Przed wyjściem do przedszkola wystarczy rzucić pociechom wyzwanie - kto się najszybciej ubierze? W przypadku młodszych dzieci czasem wystarczy się podroczyć i udać, że samemu chce się założyć ich czapkę. Aby kojarzyła się ona pozytywnie, na spacerze można wymyślić grę w liczenie czapek przechodniów.
Wytłumacz, dlaczego to ważne
Dorośli często mają tendencję do zakładania, że pewne rzeczy są oczywiste. Prawda jest jednak taka, że wcale tak nie jest. Warto uświadomić dziecko, dlaczego powinno założyć czapeczkę, a argument “bo jest zimno” to zdecydowanie za mało. Jeśli wytłumaczymy w sposób odpowiedni do wieku czym jest odporność, jak o nią dbać oraz skąd się bierze przeziębienie czy grypa oraz co wspólnego ma z tym noszenie czapki, a w kryzysowej sytuacji przypomnimy dziecku o tej rozmowie, szanse na powodzenie rosną. Oczywiście, należy mieć na uwadze, że dzieci nie myślą długoterminowo, ale już sama świadomość, z czego wynika decyzja rodzica i że ma ona swoje uzasadnienie będzie pomocna.
Szukając sposobów na nakłonienie dziecka do noszenia czapki, warto zastanowić się co przekonałoby do tego nas samych. Oczywiście, nie zawsze musi to być dobry trop, warto jednak pamiętać, że dzieci również chcą być traktowane poważnie, dlatego czasem sama zmiana podejścia na bardziej nakierowane na uczucia i potrzeby dziecka może pomóc.
Broel to marka należąca do spółki CDRL S.A., która od 25 lat tworzy wyjątkowe czapki i akcesoria idealnie dopasowane do potrzeb niemowląt, przedszkolaków i dzieci w wieku szkolnym. Wszystkie produkty powstają w Polsce, a materiały do ich produkcji zamawiane są od wyselekcjonowanych polskich producentów. Oferta marki dostępna jest w sklepie internetowym broel.pl.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Lil Masti: Dużo się dzieje w moim życiu. Napędza mnie miłość do córki i jako matka kwitnę
Aniela Bogusz znana w sieci jako Lil Masti podkreśla, że po narodzinach córki w jej życiu dużo się zmieniło. Teraz spełnia się nie tylko w świecie cyfrowym, ale również na płaszczyźnie prywatnej. Jest dumna z tego, że udało jej się stworzyć szczęśliwą i pełną rodzinę. Wkrótce jej córeczka Aria będzie świętować drugie urodziny i z tej okazji rodzice szykują dla niej w ogrodzie przyjęcie z wieloma atrakcjami.
Konsument
Wielu konsumentów rezygnuje z fast fashion. Pozytywne zmiany w branży zależeć będą głównie od podejścia marek

Przeciętny Europejczyk i Europejka każdego roku kupują prawie 26 kg tekstyliów, z czego pozbywają się ok. 11 kg – wynika z danych Parlamentu Europejskiego. Świadomość ekologiczna konsumentów wzrasta, co stopniowo przekłada się na ich decyzje zakupowe. Zdaniem przedstawicieli Fashion Revolution Polska odpowiedzialności za pozytywne zmiany w branży modowej nie można przerzucać wyłącznie na klientów. Wiele zależy bowiem od podejścia marek, ale też regulatorów.
Podróże
Anna Dec: Klimat się zmienia i w tym roku wybitnie to widać. Musimy być przygotowani na różne warunki pogodowe na wakacjach

Pogodynka przyznaje, że tegoroczne lato jest wyjątkowo kapryśne. Prognozy wskazują, że w najbliższych tygodniach upały będą się przeplatać z chłodem, burzami i obfitymi opadami deszczu. Taka zmienna pogoda nie powinna nas jednak całkowicie zniechęcać do aktywności na świeżym powietrzu. Zdaniem Anny Dec trzeba korzystać z uroków lata i niezależnie od tego, czy świeci słońce, czy też pada, tak organizować czas wolny, by nie siedzieć w domu.