Komunikaty PR

Jak zaprojektować łazienkę?

2021-10-21  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Jarosław Kril
Nowicki PR

ul. Filtrowa 68 lok. 86
02-057 Warszawa
jaroslaw.kril|nowickipr.com| |jaroslaw.kril|nowickipr.com
502 538 324
nowickipr.com

Dobra, bo prosta baza

Zacznijmy od tego, że łazienka stylistycznie zazwyczaj wpisuje się w projekt całości mieszkania czy domu, podkreśla arch. Sebastian Marach (Yono Architecture). Bazą aranżacji są wykończenia ścian i podłogi. Wśród nich dużą popularnością cieszą się wielkoformatowe płyty gresowe. Barwione w masie w jasnych odcieniach lub kolorach ziemi. Czy też odtwarzające wzory różnego rodzaju marmurów, onyksów lub betonu architektonicznego. Czasami warto sięgnąć po konglomerat, który będzie bardziej praktyczny od marmuru. W klasycznych łazienkach zagościły modne białe płytki w stylu nowojorskim o fazowanych krawędziach. Architektka Anna Gostomczyk (pracownia 2form) radzi, by w trakcie remontu przewidzieć miejsce na wielkie lustra, które optycznie powiększą przestrzeń. Aby uniknąć ich zaparowaniu, warto za taflą zastosować specjalną matę grzewczą. 

Funkcjonalność daje komfort

Łazienka przede wszystkim musi być funkcjonalna, ponieważ to najbardziej przekłada się na przyjemność korzystania z niej. Na tę fundamentalną zasadę wskazuje arch. Sebastian Marach (Yono Architecture). Każe ona pamiętać o przewidzeniu w łazience miejsca na pralkę i suszarkę.  Najlepiej przeznaczyć na nie szafkę, w której dodatkowo znajdzie się miejsce na składowanie rzeczy do prania i środków czystości. Z kolei szuflada w szafce pod umywalką to dobre miejsce na suszarkę do włosów podłączoną do znajdującego się tam gniazdka elektrycznego. Ergonomia, to także właściwy dobór wanny i umywalki. W tej roli dobrze sprawdzają się modele marki FJORDD. Szczególnie wanny o starannie dobranych wymiarach i ustawionych pod odpowiednim kątem węższych ścianach zapewniających idealne podparcie sylwetce i wygodną kąpiel nawet we dwoje. 

Indywidualizm zamiast trendu

Znaczenie stylu, chwilowej mody i trendu wydaje się coraz mniejsze. Ale z roku na rok wzrasta waga naszej własnej osobowości i jej ekspresji w sposobie zaaranżowania domu, w tym łazienki. Wskazuje na to arch. Mikołaj Wierszyłłowski (Wierszyłłowski i Projektanci). Dlatego coraz większe znaczenie ma jakość i trwałość produktów. Możliwość spersonalizowania czy skomponowania z nich własnej stylistycznie aranżacji. Dotyczy to koloru, wzoru, ale też ergonomii i funkcji. 

Salon kąpielowy

Współczesna łazienka jest czymś więcej niż miejscem utrzymywania higieny. Dziś służy również odpoczynkowi. Stąd duże zainteresowanie wannami wolnostojącymi oraz siedziskami w przestrzeni prysznica. Łazienka to również miejsce drugiego wrażenia. Po fascynacji projektem części wejściowej czy też dziennej, kolejne zaskoczenie następuje po wejściu do niej, tak o sposobie projektowania mówi arch. Sebastian Marach (Yono Architecture). Łazienka zajmuje coraz większą powierzchnię, płynnie łącząc się z sypialnią i garderobą. Jest półotwartą przestrzenią, skrojoną do indywidualnych potrzeb i oczekiwań klienta, podkreśla arch. Przemek Maziarz (Modoso Interiors). Idealna łazienka jest sporym pomieszczeniem z oknem. Często wprowadza się materiały typowe dla pomieszczeń suchych: beton, naturalne drewno, tapety, stiuki, tkaniny. A płytki ceramiczne pojawiają się niekiedy jedynie w miejscach najbardziej narażonych na kontakt z wodą. Nierzadko pojawiają się tam również rośliny, wolnostojące lustra, a nawet książki czy dzieła sztuki, mówi arch. Marta Kalkstein-Stolińska (Laboratorium Wnętrz). 

Urządzenia w nowym wydaniu

Wśród wanien i umywalek świetnie prezentują się modele o cienkich rantach. Coraz częściej w łazienkach spotykamy urządzenia matowe, niekiedy również w kolorze. Wskazuje na to arch. Marta Kalkstein-Stolińska (Laboratorium Wnętrz). Większość architektów zauważa dużą popularność wanien wolnostojących. W salonie kąpielowym nie powinno zabraknąć również otwartego prysznica oraz dużego blatu, który pomieści dwie umywalki, podsumowuje arch. Przemek Maziarz (Modoso Interiors). Więcej sposobów na piękną i komfortową łazienkę znajdziecie na stronie www.fjordd.com

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Nowicki PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce Biuro prasowe
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie
Dom Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.