Komunikaty PR

Jak zaprojektować łazienkę?

2021-10-21  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Jarosław Kril
Nowicki PR

ul. Filtrowa 68 lok. 86
02-057 Warszawa
jaroslaw.kril|nowickipr.com| |jaroslaw.kril|nowickipr.com
502 538 324
nowickipr.com

Dobra, bo prosta baza

Zacznijmy od tego, że łazienka stylistycznie zazwyczaj wpisuje się w projekt całości mieszkania czy domu, podkreśla arch. Sebastian Marach (Yono Architecture). Bazą aranżacji są wykończenia ścian i podłogi. Wśród nich dużą popularnością cieszą się wielkoformatowe płyty gresowe. Barwione w masie w jasnych odcieniach lub kolorach ziemi. Czy też odtwarzające wzory różnego rodzaju marmurów, onyksów lub betonu architektonicznego. Czasami warto sięgnąć po konglomerat, który będzie bardziej praktyczny od marmuru. W klasycznych łazienkach zagościły modne białe płytki w stylu nowojorskim o fazowanych krawędziach. Architektka Anna Gostomczyk (pracownia 2form) radzi, by w trakcie remontu przewidzieć miejsce na wielkie lustra, które optycznie powiększą przestrzeń. Aby uniknąć ich zaparowaniu, warto za taflą zastosować specjalną matę grzewczą. 

Funkcjonalność daje komfort

Łazienka przede wszystkim musi być funkcjonalna, ponieważ to najbardziej przekłada się na przyjemność korzystania z niej. Na tę fundamentalną zasadę wskazuje arch. Sebastian Marach (Yono Architecture). Każe ona pamiętać o przewidzeniu w łazience miejsca na pralkę i suszarkę.  Najlepiej przeznaczyć na nie szafkę, w której dodatkowo znajdzie się miejsce na składowanie rzeczy do prania i środków czystości. Z kolei szuflada w szafce pod umywalką to dobre miejsce na suszarkę do włosów podłączoną do znajdującego się tam gniazdka elektrycznego. Ergonomia, to także właściwy dobór wanny i umywalki. W tej roli dobrze sprawdzają się modele marki FJORDD. Szczególnie wanny o starannie dobranych wymiarach i ustawionych pod odpowiednim kątem węższych ścianach zapewniających idealne podparcie sylwetce i wygodną kąpiel nawet we dwoje. 

Indywidualizm zamiast trendu

Znaczenie stylu, chwilowej mody i trendu wydaje się coraz mniejsze. Ale z roku na rok wzrasta waga naszej własnej osobowości i jej ekspresji w sposobie zaaranżowania domu, w tym łazienki. Wskazuje na to arch. Mikołaj Wierszyłłowski (Wierszyłłowski i Projektanci). Dlatego coraz większe znaczenie ma jakość i trwałość produktów. Możliwość spersonalizowania czy skomponowania z nich własnej stylistycznie aranżacji. Dotyczy to koloru, wzoru, ale też ergonomii i funkcji. 

Salon kąpielowy

Współczesna łazienka jest czymś więcej niż miejscem utrzymywania higieny. Dziś służy również odpoczynkowi. Stąd duże zainteresowanie wannami wolnostojącymi oraz siedziskami w przestrzeni prysznica. Łazienka to również miejsce drugiego wrażenia. Po fascynacji projektem części wejściowej czy też dziennej, kolejne zaskoczenie następuje po wejściu do niej, tak o sposobie projektowania mówi arch. Sebastian Marach (Yono Architecture). Łazienka zajmuje coraz większą powierzchnię, płynnie łącząc się z sypialnią i garderobą. Jest półotwartą przestrzenią, skrojoną do indywidualnych potrzeb i oczekiwań klienta, podkreśla arch. Przemek Maziarz (Modoso Interiors). Idealna łazienka jest sporym pomieszczeniem z oknem. Często wprowadza się materiały typowe dla pomieszczeń suchych: beton, naturalne drewno, tapety, stiuki, tkaniny. A płytki ceramiczne pojawiają się niekiedy jedynie w miejscach najbardziej narażonych na kontakt z wodą. Nierzadko pojawiają się tam również rośliny, wolnostojące lustra, a nawet książki czy dzieła sztuki, mówi arch. Marta Kalkstein-Stolińska (Laboratorium Wnętrz). 

Urządzenia w nowym wydaniu

Wśród wanien i umywalek świetnie prezentują się modele o cienkich rantach. Coraz częściej w łazienkach spotykamy urządzenia matowe, niekiedy również w kolorze. Wskazuje na to arch. Marta Kalkstein-Stolińska (Laboratorium Wnętrz). Większość architektów zauważa dużą popularność wanien wolnostojących. W salonie kąpielowym nie powinno zabraknąć również otwartego prysznica oraz dużego blatu, który pomieści dwie umywalki, podsumowuje arch. Przemek Maziarz (Modoso Interiors). Więcej sposobów na piękną i komfortową łazienkę znajdziecie na stronie www.fjordd.com

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Nowicki PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Oko na design. Malwina Konopacka otwiera swój showroom w DOMOTECE Biuro prasowe
2024-11-05 | 10:40

Oko na design. Malwina Konopacka otwiera swój showroom w DOMOTECE

Showroom Malwiny Konopackiej otwiera się w warszawskiej DOMOTECE. Na wystawie zobaczymy szeroki wachlarz obiektów – od premierowych kolekcji „Po drugiej stronie lustra”,
Dom Nowość: drzwi PIRUE – nowoczesne rozwiązanie dla wymagających
2024-11-05 | 01:00

Nowość: drzwi PIRUE – nowoczesne rozwiązanie dla wymagających

Jednym z najbardziej prestiżowych i nowoczesnych elementów, jakie w ostatnim czasie zdobyły uznanie zarówno wśród projektantów, jak i właścicieli nieruchomości,
Dom Efektowne połączenie kolorystyczne w aranżacji wnętrz
2024-11-04 | 13:29

Efektowne połączenie kolorystyczne w aranżacji wnętrz

Posługiwanie się odcieniami jednego koloru od podłogi aż po sufit w tym samym pomieszczeniu to gorący wnętrzarski trend „color drenching”, który w tym roku skradł serca

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.