Jak zaprojektować łazienkę?
Nowicki PR
ul. Filtrowa 68 lok. 86
02-057 Warszawa
jaroslaw.kril|nowickipr.com| |jaroslaw.kril|nowickipr.com
502 538 324
nowickipr.com
Dobra, bo prosta baza
Zacznijmy od tego, że łazienka stylistycznie zazwyczaj wpisuje się w projekt całości mieszkania czy domu, podkreśla arch. Sebastian Marach (Yono Architecture). Bazą aranżacji są wykończenia ścian i podłogi. Wśród nich dużą popularnością cieszą się wielkoformatowe płyty gresowe. Barwione w masie w jasnych odcieniach lub kolorach ziemi. Czy też odtwarzające wzory różnego rodzaju marmurów, onyksów lub betonu architektonicznego. Czasami warto sięgnąć po konglomerat, który będzie bardziej praktyczny od marmuru. W klasycznych łazienkach zagościły modne białe płytki w stylu nowojorskim o fazowanych krawędziach. Architektka Anna Gostomczyk (pracownia 2form) radzi, by w trakcie remontu przewidzieć miejsce na wielkie lustra, które optycznie powiększą przestrzeń. Aby uniknąć ich zaparowaniu, warto za taflą zastosować specjalną matę grzewczą.
Funkcjonalność daje komfort
Łazienka przede wszystkim musi być funkcjonalna, ponieważ to najbardziej przekłada się na przyjemność korzystania z niej. Na tę fundamentalną zasadę wskazuje arch. Sebastian Marach (Yono Architecture). Każe ona pamiętać o przewidzeniu w łazience miejsca na pralkę i suszarkę. Najlepiej przeznaczyć na nie szafkę, w której dodatkowo znajdzie się miejsce na składowanie rzeczy do prania i środków czystości. Z kolei szuflada w szafce pod umywalką to dobre miejsce na suszarkę do włosów podłączoną do znajdującego się tam gniazdka elektrycznego. Ergonomia, to także właściwy dobór wanny i umywalki. W tej roli dobrze sprawdzają się modele marki FJORDD. Szczególnie wanny o starannie dobranych wymiarach i ustawionych pod odpowiednim kątem węższych ścianach zapewniających idealne podparcie sylwetce i wygodną kąpiel nawet we dwoje.
Indywidualizm zamiast trendu
Znaczenie stylu, chwilowej mody i trendu wydaje się coraz mniejsze. Ale z roku na rok wzrasta waga naszej własnej osobowości i jej ekspresji w sposobie zaaranżowania domu, w tym łazienki. Wskazuje na to arch. Mikołaj Wierszyłłowski (Wierszyłłowski i Projektanci). Dlatego coraz większe znaczenie ma jakość i trwałość produktów. Możliwość spersonalizowania czy skomponowania z nich własnej stylistycznie aranżacji. Dotyczy to koloru, wzoru, ale też ergonomii i funkcji.
Salon kąpielowy
Współczesna łazienka jest czymś więcej niż miejscem utrzymywania higieny. Dziś służy również odpoczynkowi. Stąd duże zainteresowanie wannami wolnostojącymi oraz siedziskami w przestrzeni prysznica. Łazienka to również miejsce drugiego wrażenia. Po fascynacji projektem części wejściowej czy też dziennej, kolejne zaskoczenie następuje po wejściu do niej, tak o sposobie projektowania mówi arch. Sebastian Marach (Yono Architecture). Łazienka zajmuje coraz większą powierzchnię, płynnie łącząc się z sypialnią i garderobą. Jest półotwartą przestrzenią, skrojoną do indywidualnych potrzeb i oczekiwań klienta, podkreśla arch. Przemek Maziarz (Modoso Interiors). Idealna łazienka jest sporym pomieszczeniem z oknem. Często wprowadza się materiały typowe dla pomieszczeń suchych: beton, naturalne drewno, tapety, stiuki, tkaniny. A płytki ceramiczne pojawiają się niekiedy jedynie w miejscach najbardziej narażonych na kontakt z wodą. Nierzadko pojawiają się tam również rośliny, wolnostojące lustra, a nawet książki czy dzieła sztuki, mówi arch. Marta Kalkstein-Stolińska (Laboratorium Wnętrz).
Urządzenia w nowym wydaniu
Wśród wanien i umywalek świetnie prezentują się modele o cienkich rantach. Coraz częściej w łazienkach spotykamy urządzenia matowe, niekiedy również w kolorze. Wskazuje na to arch. Marta Kalkstein-Stolińska (Laboratorium Wnętrz). Większość architektów zauważa dużą popularność wanien wolnostojących. W salonie kąpielowym nie powinno zabraknąć również otwartego prysznica oraz dużego blatu, który pomieści dwie umywalki, podsumowuje arch. Przemek Maziarz (Modoso Interiors). Więcej sposobów na piękną i komfortową łazienkę znajdziecie na stronie www.fjordd.com
Oko na design. Malwina Konopacka otwiera swój showroom w DOMOTECE
Nowość: drzwi PIRUE – nowoczesne rozwiązanie dla wymagających
Efektowne połączenie kolorystyczne w aranżacji wnętrz
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.