Jedna Planeta – w trosce o zagrożone gatunki
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
W ciągu ostatnich pięćdziesięciu lat populacja dzikich zwierząt na świecie zmniejszyła się blisko o 60%. W 2010 roku na świecie pozostało już tylko 3200 tygrysów, podczas gdy w 1900 roku było ich aż 100 tysięcy! Od 2016 roku zebry i żyrafy uznawane są za gatunki narażone na wyginięcie. Mamy tylko jedną planetę i wszyscy jesteśmy za nią odpowiedzialni. Warto uświadamiać to dzieciom i kształtować w nich proekologiczną postawę już od najmłodszych lat.
Dzieci instynktownie stają w obronie słabszych. Lwy, tygrysy czy niedźwiedzie postrzegane są jako silne i groźne, dlatego najmłodszym czasem trudno uwierzyć, że mogą potrzebować naszej pomocy. Zwierzęta nie potrafią same wypowiedzieć się w swoim imieniu, dlatego to my powinniśmy o nie zadbać, chroniąc ginącą przyrodę.
Wspólny dom ludzi i zwierząt
W obronę gatunków, których populacja regularnie maleje na skutek działalności człowieka, postanowiła zaangażować się polska marka Endo znana ze swojego charakterystycznego podejścia do odzieży dziecięcej. „Jedna Planeta” – najnowsza kolekcja marki zwraca uwagę na to, że Ziemia jest wspólnym domem ludzi i zwierząt, a jej los nie powinien być nam obojętny. Na jasnych, delikatnych, pastelowych tłach T-shirtów Endo znalazły się prawdziwe portrety przedstawicieli zagrożonych gatunków. Orzeł czy lew nadal są autentycznymi królami w swoim środowisku, jednak bez naszej troski ta sytuacja wkrótce może ulec zmianie. Aby uwrażliwić najmłodszych i zaszczepić w nich wrażliwość na losy planety, marka jak zwykle wykorzystała edukacyjne hasła, stworzone po to, by inspirować i skłaniać do myślenia.
Akcja edukacja
Pod każdą grafiką na dole koszulki umieszczona jest naszywka z hasłem „Jedna Planeta” – wyróżnik tej linii. Dodatkowo, obok zamieszczono krótką notatkę o wybranym przez Endo gatunku –jego malejącej populacji oraz o zagrożeniach występujących w jego środowisku. I tak z ubranek polskiej marki dzieci mogą na przykład dowiedzieć się, że „na świecie żyje obecnie około 1800 pand, z czego większość w rezerwatach przyrody”, a także że „żółw morski zamieszkuje oceany od ponad 110 milionów lat”. Endo – marka z przesłaniem, od lat edukuje i uświadamia najmłodszych, ale tym razem również z mocnym przekazem dociera do rodziców!
Ubranka z przesłaniem… na różne okazje
„Jedna Planeta” to kolekcja na lato, zaprojektowana w taki sposób, by sprzyjać dziecięcej aktywności i uczyć najmłodszych dbania o środowisko – o zwierzęta i rośliny, które nie mogą same wypowiedzieć się we własnej obronie. Kolorowe koszulki z miękkiej, oddychającej bawełny są wytrzymałe i mogą być prane w wysokiej temperaturze, a dzięki elastycznym szwom nie krępują ruchów. Dzięki połączeniu modnych wzorów oraz wygody, oryginalne ubranka dla dziewcząt i chłopców pasują na różne okazje.
Cała kolekcja dostępna na www.endo.pl
Dzień Chłopaka, czyli idealna okazja do obdarowania chłopców w każdym wieku!
Familijne sponsorem podcastu „Co powie Tata?" – opowieści o pozytywnym ojcostwie
Rewolucja w edukacji - konferencja Zareggiuj Się by BLISKO
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Jacek Jelonek i Oliwer Kubiak: Nasza kolejna podróż będzie znowu do Azji. Ale tym razem będziemy mieli gdzie spać i nie będziemy łapać stopa
Mimo że ta konkretna wyprawa do Azji to nie był luksusowy wyjazd z szeroką paletą wygód i atrakcji, to jednak Jacek Jelonek i Oliwer Kubiak będą ją długo wspominać. Uczestnicy reality show TVN-u co prawda przyznają, że na miejscu szczególnie brakowało im normalnej łazienki i dobrego jedzenia bez grama cukru, to jednak w tych ekstremalnych warunkach jeszcze lepiej się poznali i przekonali, że mogą na siebie liczyć w każdych okolicznościach.
Konsument
Rośnie zapotrzebowanie na dietetyków. Przekłada się to na rozwój kierunków studiów związanych z żywieniem
Ostatnie lata przyniosły duży rozwój kierunków studiów związanych z żywieniem człowieka i dietetyką. Zapotrzebowanie na ekspertów w tych dziedzinach rośnie przede wszystkim ze względu na większą świadomość społeczną na temat wpływu diety na zdrowie i życie. A Polacy wciąż najbardziej ufają poradom żywieniowym właśnie ze strony lekarzy i dietetyków. Nowe kadry są potrzebne także producentom żywności i placówkom edukacyjnym, np. do prowadzenia edukacji zdrowotnej, nowego obowiązkowego przedmiotu w szkołach, a także w rozwoju dziedziny sprofilowanego żywienia.
Psychologia
Piotr Zelt: Tygodniowo udaje mi się przejechać na rowerze 250–300 kilometrów. Bardzo fajnie to czyści głowę i jest to forma medytacji sportowej
Aktor z dumą przyznaje, że robi niesamowite wyniki na rowerze szosowym. Nie wyobraża już sobie życia bez dwóch kółek i w każdą trasę wyjeżdża spokojny, bo umie sam naprawić większość usterek. Piotr Zelt preferuje aktywny styl życia, bo jak podkreśla – sport pomaga mu zachować dobrą kondycję, pozwala pozbyć się stresu i poprawia samopoczucie. Od wielu lat uprawia windsurfing, narciarstwo alpejskie, a także gra w hokeja.