Komunikaty PR

Jubileuszowy, 50. numer KUKBUK-a już w sprzedaży!

2021-07-02  |  17:00
Biuro prasowe

Wiosną magazyn KUKBUK zmienił się w sezonowy, książkowy kwartalnik. Do sprzedaży trafił właśnie drugi, letni numer w nowym formacie, który jest zarazem pięćdziesiątym wydaniem KUKBUK-a.  

Dziewięć lat pracy wydawnictwa to 50 numerów, ponad 3 tysiące przepisów przygotowanych przez blisko 100 szefów i szefowych kuchni i przetestowanych przez redakcję, około 300 autorek i autorów, przeszło 600 sesji, ponad 150 felietonów i trzy razy tyle odwiedzonych w poszukiwaniu inspiracji miejsc. A do tego 40 nagród i wyróżnień, jeden redizajn i jedna zmiana cyklu wydawniczego, niezliczone wspomnienia i tyleż planów i marzeń. 

„Dziewięć lat temu, gdy zaczynaliśmy naszą KUKBUK-ową przygodę, świat wyglądał zupełnie inaczej. Dopiero kiełkowała kulinarna rewolucja, której staliśmy się częścią. Dziś, w jej wyniku, mamy rzeszę wiernych i bardzo świadomych czytelniczek i czytelników, dla których nieustannie i z ogromną radością tworzymy pismo, które ma uwrażliwiać na kulturę kulinarną, zachęcać do spędzania czasu przy wspólnym stole i kształtować kulinarne gusta. Od pierwszego numeru mamy ten sam cel: zachęcać ludzi do prowadzenia świadomego stylu życia z jedzeniem w roli głównej” – opowiada o drodze, którą przebył KUKBUK, Daria Pawlewska, jego wydawczyni i redaktorka naczelna.

 

W jubileuszowym, wakacyjnym wydaniu KUKBUK-a czytelnik znajdzie ponad 50 letnich przepisów, ciekawe fragmenty nowych książek z dziedziny kultury kulinarnej, a także wiele artykułów poświęconych dizajnowi, antropologii, czy socjologii.

W części PRZESTRZEŃ przeczytacie m.in. o historii szkła i jego ikonicznych polskich twórcach, o perełce architektonicznej - pełnej roślin i zieleni restauracji Willmott’s Ghost w siedzibie firmy Amazon w Seattle, a także o rynku sztuki pod kątem nowych trendów (kryptoszyuka), i o wizji miast bez samochodów, którą kreśli antropolożka Marta Żakowska.

W części CIAŁO szefowa kuchni Marysia Przybyszewska proponuje szybkie, letnie dania na co dzień w wersji wegańskiej i udowadnia, że roślinne zamienniki mięsa można łatwo znaleźć w każdym sklepie, Beata Szmydki zdradza jak przygotować elegancki piknik, który zadowoli nawet najbardziej wyrafinowane gusta kulinarne, a redakcja zabiera czytelników w kulinarną podróż do Meksyku.

W części UMYSŁ znajduje się rozmowa z trzema twórcami o zmysłowym odbiorze rzeczywistości. Choreografka Maria Stokłosa, architekt Jan Szeliga i reżyser dźwięku Tomasz Dukszta opowiadają o swoich sposobach rozumienia przestrzeni. Tomasz Stawiszyński pisze o magii i oporze w kontekście filozoficznym, a także o tym, jak te pojęcia przekładają się na nasze codzienne życie. A z tekstu etyka Dariusza Gzyry, czytelnik dowie się jak powinna wyglądać poprawna relacja człowieka i zwierząt, i dlaczego jako ludzie powinniśmy wyjść poza beztroskę jedzenia i zastanowić się nad konsekwencjami swoich wyborów konsumenckich. 

Kwartalnik KUKBUK Lato kosztuje 49 zł i można go kupić w e-sklepie na stronie KUKBUK.pl oraz w dobrych salonach prasowych, m.in. Empik, Inmedio, Relay.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media Remont w rytmie “Satysfakcji” - kulisy powstawania kampanii marki Komfort Biuro prasowe
2024-08-29 | 11:00

Remont w rytmie “Satysfakcji” - kulisy powstawania kampanii marki Komfort

Marka Komfort zaprezentowała w sierpniu kolejne odsłony wideo z kampanii “Satysfakcja”, w tym materiał zakulisowy. Innowacyjne reklamy zostały stworzone przy użyciu silnika Unreal
Media Mastercard i McCANN Poland z główną nagrodą w konkursie miesięcznikaFAST COMPANY
2024-07-29 | 09:00

Mastercard i McCANN Poland z główną nagrodą w konkursie miesięcznikaFAST COMPANY

Stworzona wspólnie przez Mastercard oraz McCANN Poland kampania "Gdzie Zamieszkać"/"Where to Settle" zdobyła główną nagrodę Innovation by Design 2024
Media BRAK ZDJĘCIA
2024-07-24 | 01:00

Grupa Tubądzin na Open Hair Festival w Sieradzu

Przez 3 dni na festiwalowej scenie wystąpiły znane i lubiane gwiazdy m.in. Kult, Karaś i Rogucki, Avi i Kwiat Jabłoni. Imprezie towarzyszył nocny pokaz mody Jacoba Buczyńskiego i pokaz mody historycznej. Dużym zainteresowaniem cieszyła

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Muzyka

Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci

Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha z zespołu Enej przyznają, że obawiają się skutków suszy, która negatywnie wpływa na rolnictwo, czy ulewnych opadów deszczu prowadzących do powodzi i podtopień. Niestety klimat się ociepla i coraz częściej mamy do czynienia z ekstremalnymi zjawiskami w pogodzie, a wszystkie anomalie odczuwamy w naszych portfelach. Muzycy zdają sobie więc sprawę z tego, jak ważne jest uzmysłowienie społeczeństwu rangi problemu i propagowanie kultury ekologicznej. Chodzi też o to, aby wzbudzić poczucie odpowiedzialności za stan środowiska, bo lekkomyślność i zaniedbania mogą jeszcze pogorszyć sytuację.

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.