Komunikaty PR

Jubileuszowy, 50. numer KUKBUK-a już w sprzedaży!

2021-07-02  |  17:00
Biuro prasowe

Wiosną magazyn KUKBUK zmienił się w sezonowy, książkowy kwartalnik. Do sprzedaży trafił właśnie drugi, letni numer w nowym formacie, który jest zarazem pięćdziesiątym wydaniem KUKBUK-a.  

Dziewięć lat pracy wydawnictwa to 50 numerów, ponad 3 tysiące przepisów przygotowanych przez blisko 100 szefów i szefowych kuchni i przetestowanych przez redakcję, około 300 autorek i autorów, przeszło 600 sesji, ponad 150 felietonów i trzy razy tyle odwiedzonych w poszukiwaniu inspiracji miejsc. A do tego 40 nagród i wyróżnień, jeden redizajn i jedna zmiana cyklu wydawniczego, niezliczone wspomnienia i tyleż planów i marzeń. 

„Dziewięć lat temu, gdy zaczynaliśmy naszą KUKBUK-ową przygodę, świat wyglądał zupełnie inaczej. Dopiero kiełkowała kulinarna rewolucja, której staliśmy się częścią. Dziś, w jej wyniku, mamy rzeszę wiernych i bardzo świadomych czytelniczek i czytelników, dla których nieustannie i z ogromną radością tworzymy pismo, które ma uwrażliwiać na kulturę kulinarną, zachęcać do spędzania czasu przy wspólnym stole i kształtować kulinarne gusta. Od pierwszego numeru mamy ten sam cel: zachęcać ludzi do prowadzenia świadomego stylu życia z jedzeniem w roli głównej” – opowiada o drodze, którą przebył KUKBUK, Daria Pawlewska, jego wydawczyni i redaktorka naczelna.

 

W jubileuszowym, wakacyjnym wydaniu KUKBUK-a czytelnik znajdzie ponad 50 letnich przepisów, ciekawe fragmenty nowych książek z dziedziny kultury kulinarnej, a także wiele artykułów poświęconych dizajnowi, antropologii, czy socjologii.

W części PRZESTRZEŃ przeczytacie m.in. o historii szkła i jego ikonicznych polskich twórcach, o perełce architektonicznej - pełnej roślin i zieleni restauracji Willmott’s Ghost w siedzibie firmy Amazon w Seattle, a także o rynku sztuki pod kątem nowych trendów (kryptoszyuka), i o wizji miast bez samochodów, którą kreśli antropolożka Marta Żakowska.

W części CIAŁO szefowa kuchni Marysia Przybyszewska proponuje szybkie, letnie dania na co dzień w wersji wegańskiej i udowadnia, że roślinne zamienniki mięsa można łatwo znaleźć w każdym sklepie, Beata Szmydki zdradza jak przygotować elegancki piknik, który zadowoli nawet najbardziej wyrafinowane gusta kulinarne, a redakcja zabiera czytelników w kulinarną podróż do Meksyku.

W części UMYSŁ znajduje się rozmowa z trzema twórcami o zmysłowym odbiorze rzeczywistości. Choreografka Maria Stokłosa, architekt Jan Szeliga i reżyser dźwięku Tomasz Dukszta opowiadają o swoich sposobach rozumienia przestrzeni. Tomasz Stawiszyński pisze o magii i oporze w kontekście filozoficznym, a także o tym, jak te pojęcia przekładają się na nasze codzienne życie. A z tekstu etyka Dariusza Gzyry, czytelnik dowie się jak powinna wyglądać poprawna relacja człowieka i zwierząt, i dlaczego jako ludzie powinniśmy wyjść poza beztroskę jedzenia i zastanowić się nad konsekwencjami swoich wyborów konsumenckich. 

Kwartalnik KUKBUK Lato kosztuje 49 zł i można go kupić w e-sklepie na stronie KUKBUK.pl oraz w dobrych salonach prasowych, m.in. Empik, Inmedio, Relay.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe
2024-12-12 | 09:00

Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe

Kampania McCANN Poland dla Mastercard „Where To Settle” została nagrodzona srebrną statuetką w kategorii „Positive Change: Social Good – Brands” podczas gali
Media „LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI
2024-12-11 | 15:10

„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI

Czy można połączyć świat innowacyjnych technologii z kreatywnością klocków LEGO? Już 15 grudnia sprawdzimy, jak WIŚNIOWSKI i LEGO Masters zmieniają wyobraźnię w

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.