Jubileuszowy, 50. numer KUKBUK-a już w sprzedaży!
Wiosną magazyn KUKBUK zmienił się w sezonowy, książkowy kwartalnik. Do sprzedaży trafił właśnie drugi, letni numer w nowym formacie, który jest zarazem pięćdziesiątym wydaniem KUKBUK-a.
Dziewięć lat pracy wydawnictwa to 50 numerów, ponad 3 tysiące przepisów przygotowanych przez blisko 100 szefów i szefowych kuchni i przetestowanych przez redakcję, około 300 autorek i autorów, przeszło 600 sesji, ponad 150 felietonów i trzy razy tyle odwiedzonych w poszukiwaniu inspiracji miejsc. A do tego 40 nagród i wyróżnień, jeden redizajn i jedna zmiana cyklu wydawniczego, niezliczone wspomnienia i tyleż planów i marzeń.
„Dziewięć lat temu, gdy zaczynaliśmy naszą KUKBUK-ową przygodę, świat wyglądał zupełnie inaczej. Dopiero kiełkowała kulinarna rewolucja, której staliśmy się częścią. Dziś, w jej wyniku, mamy rzeszę wiernych i bardzo świadomych czytelniczek i czytelników, dla których nieustannie i z ogromną radością tworzymy pismo, które ma uwrażliwiać na kulturę kulinarną, zachęcać do spędzania czasu przy wspólnym stole i kształtować kulinarne gusta. Od pierwszego numeru mamy ten sam cel: zachęcać ludzi do prowadzenia świadomego stylu życia z jedzeniem w roli głównej” – opowiada o drodze, którą przebył KUKBUK, Daria Pawlewska, jego wydawczyni i redaktorka naczelna.
W jubileuszowym, wakacyjnym wydaniu KUKBUK-a czytelnik znajdzie ponad 50 letnich przepisów, ciekawe fragmenty nowych książek z dziedziny kultury kulinarnej, a także wiele artykułów poświęconych dizajnowi, antropologii, czy socjologii.
W części PRZESTRZEŃ przeczytacie m.in. o historii szkła i jego ikonicznych polskich twórcach, o perełce architektonicznej - pełnej roślin i zieleni restauracji Willmott’s Ghost w siedzibie firmy Amazon w Seattle, a także o rynku sztuki pod kątem nowych trendów (kryptoszyuka), i o wizji miast bez samochodów, którą kreśli antropolożka Marta Żakowska.
W części CIAŁO szefowa kuchni Marysia Przybyszewska proponuje szybkie, letnie dania na co dzień w wersji wegańskiej i udowadnia, że roślinne zamienniki mięsa można łatwo znaleźć w każdym sklepie, Beata Szmydki zdradza jak przygotować elegancki piknik, który zadowoli nawet najbardziej wyrafinowane gusta kulinarne, a redakcja zabiera czytelników w kulinarną podróż do Meksyku.
W części UMYSŁ znajduje się rozmowa z trzema twórcami o zmysłowym odbiorze rzeczywistości. Choreografka Maria Stokłosa, architekt Jan Szeliga i reżyser dźwięku Tomasz Dukszta opowiadają o swoich sposobach rozumienia przestrzeni. Tomasz Stawiszyński pisze o magii i oporze w kontekście filozoficznym, a także o tym, jak te pojęcia przekładają się na nasze codzienne życie. A z tekstu etyka Dariusza Gzyry, czytelnik dowie się jak powinna wyglądać poprawna relacja człowieka i zwierząt, i dlaczego jako ludzie powinniśmy wyjść poza beztroskę jedzenia i zastanowić się nad konsekwencjami swoich wyborów konsumenckich.
Kwartalnik KUKBUK Lato kosztuje 49 zł i można go kupić w e-sklepie na stronie KUKBUK.pl oraz w dobrych salonach prasowych, m.in. Empik, Inmedio, Relay.

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe

„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.