Jubileuszowy, 50. numer KUKBUK-a już w sprzedaży!
Wiosną magazyn KUKBUK zmienił się w sezonowy, książkowy kwartalnik. Do sprzedaży trafił właśnie drugi, letni numer w nowym formacie, który jest zarazem pięćdziesiątym wydaniem KUKBUK-a.
Dziewięć lat pracy wydawnictwa to 50 numerów, ponad 3 tysiące przepisów przygotowanych przez blisko 100 szefów i szefowych kuchni i przetestowanych przez redakcję, około 300 autorek i autorów, przeszło 600 sesji, ponad 150 felietonów i trzy razy tyle odwiedzonych w poszukiwaniu inspiracji miejsc. A do tego 40 nagród i wyróżnień, jeden redizajn i jedna zmiana cyklu wydawniczego, niezliczone wspomnienia i tyleż planów i marzeń.
„Dziewięć lat temu, gdy zaczynaliśmy naszą KUKBUK-ową przygodę, świat wyglądał zupełnie inaczej. Dopiero kiełkowała kulinarna rewolucja, której staliśmy się częścią. Dziś, w jej wyniku, mamy rzeszę wiernych i bardzo świadomych czytelniczek i czytelników, dla których nieustannie i z ogromną radością tworzymy pismo, które ma uwrażliwiać na kulturę kulinarną, zachęcać do spędzania czasu przy wspólnym stole i kształtować kulinarne gusta. Od pierwszego numeru mamy ten sam cel: zachęcać ludzi do prowadzenia świadomego stylu życia z jedzeniem w roli głównej” – opowiada o drodze, którą przebył KUKBUK, Daria Pawlewska, jego wydawczyni i redaktorka naczelna.
W jubileuszowym, wakacyjnym wydaniu KUKBUK-a czytelnik znajdzie ponad 50 letnich przepisów, ciekawe fragmenty nowych książek z dziedziny kultury kulinarnej, a także wiele artykułów poświęconych dizajnowi, antropologii, czy socjologii.
W części PRZESTRZEŃ przeczytacie m.in. o historii szkła i jego ikonicznych polskich twórcach, o perełce architektonicznej - pełnej roślin i zieleni restauracji Willmott’s Ghost w siedzibie firmy Amazon w Seattle, a także o rynku sztuki pod kątem nowych trendów (kryptoszyuka), i o wizji miast bez samochodów, którą kreśli antropolożka Marta Żakowska.
W części CIAŁO szefowa kuchni Marysia Przybyszewska proponuje szybkie, letnie dania na co dzień w wersji wegańskiej i udowadnia, że roślinne zamienniki mięsa można łatwo znaleźć w każdym sklepie, Beata Szmydki zdradza jak przygotować elegancki piknik, który zadowoli nawet najbardziej wyrafinowane gusta kulinarne, a redakcja zabiera czytelników w kulinarną podróż do Meksyku.
W części UMYSŁ znajduje się rozmowa z trzema twórcami o zmysłowym odbiorze rzeczywistości. Choreografka Maria Stokłosa, architekt Jan Szeliga i reżyser dźwięku Tomasz Dukszta opowiadają o swoich sposobach rozumienia przestrzeni. Tomasz Stawiszyński pisze o magii i oporze w kontekście filozoficznym, a także o tym, jak te pojęcia przekładają się na nasze codzienne życie. A z tekstu etyka Dariusza Gzyry, czytelnik dowie się jak powinna wyglądać poprawna relacja człowieka i zwierząt, i dlaczego jako ludzie powinniśmy wyjść poza beztroskę jedzenia i zastanowić się nad konsekwencjami swoich wyborów konsumenckich.
Kwartalnik KUKBUK Lato kosztuje 49 zł i można go kupić w e-sklepie na stronie KUKBUK.pl oraz w dobrych salonach prasowych, m.in. Empik, Inmedio, Relay.

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe

„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.