Komunikaty PR

Marzenia i wyzwania kobiet w zawodzie księgowej

2024-06-26  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Marta Trzepla
Monday

Górskiego 9
00-033 Warszawa
marta.trzepla|mondaygroup.pl| |marta.trzepla|mondaygroup.pl
609051919
mondaycomms.pl

Wyliczenia, dokumenty, dane, powtarzalność zadań – to pierwsze skojarzenia z pracą księgowych. Czy słuszne? Jakie emocje i pasje czają się za słupkami liczb i za rzędami cyferek? To, jak postrzegają swoją pracę same zainteresowane, pokazuje raport z badań Ewolucja sukcesu w księgowości: perspektywy, aspiracje, ambicje", zrealizowany w czerwcu 2024 roku.

Księgowość w Polsce jest zawodem mocno sfeminizowanym, a jednocześnie takim, w który bardzo dynamicznie wkroczyła nowoczesna technologia. Dziś coraz trudniej sobie wyobrazić biura rachunkowe bez specjalistycznego oprogramowania i coraz powszechniejszych aplikacji, umożliwiających elastyczną, często zdalną pracę. Czy księgowe dobrze się w tym odnajdują i o czym marzą – to sprawdziła Symfonia w najnowszym badaniu przeprowadzonym przez Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna.

Księgowe z różnych grup wiekowych i z różnym doświadczeniem – w badaniu wzięły udział kobiety od 20 do 60 roku życia – widzą podobne wyzwania w swojej codzienności zawodowej. Sen z powiek spędzają im zmienność przepisów i nieterminowość klientów. Według badania ponad 73% boryka się z niejednoznacznością prawa, dynamicznymi zmianami przepisów i brakiem czasu na aktualizację wiedzy, a połowa badanych z nieterminowym dostarczaniem dokumentów przez klientów, co znacząco utrudnia codzienne obowiązki.  

Co ciekawe, zapytane o ideał klienta biura rachunkowego w znakomitej większości wskazują na dwie cechy: dostarczanie dokumentów na czas (83%) oraz traktowanie księgowej na partnerskich zasadach (70%). Te wyobrażenia mają coraz większe szanse na realizację – łatwość komunikacji pomiędzy przedsiębiorcą a księgowymi dzięki cyfryzacji bardzo rośnie, a automatyzacja prostych działań pozwala pracownikom biur rachunkowych częściej myśleć o pełnieniu roli doradcy w biznesie.  

Księgowe marzą o zawodowej swobodzie i dobrym dostępie do wiedzy 

Co mogłoby ułatwić życie księgowym? Odpowiedź jest prosta: lepszy dostęp do wiedzy i szkoleń oraz większa automatyzacja procesów. Ponad połowa badanych księgowych chciałoby mieć łatwy dostęp do bazy wiedzy i szkoleń oraz swobodę pracy z dowolnego miejsca. Prawie tyle samo widzi szansę na uproszczenie swojej pracy dzięki automatyzacji zadań, co pozwoliłoby im skupić się na bardziej strategicznych aspektach. Aż 82% chce pracować w mniejszych lub średnich biurach rachunkowych lub mieć własną działalność, tylko 18% wskazało korporację. 

Nowoczesne technologie i chmura to sprzymierzeńcy kobiet

Technologia odgrywa kluczową rolę w księgowości. Aż 65% księgowych codziennie korzysta z nowych technologii zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Co więcej, praca w chmurze staje się standardem – 61% badanych ma już z nią doświadczenie, a aż 77% ocenia ją pozytywnie. Praca zdalna, elastyczne godziny i dostęp do danych z dowolnego miejsca na świecie to istotne, wskazywane w badaniu, korzyści płynące z technologicznej rewolucji w księgowości. 

Księgowe coraz częściej dostrzegają swoją pracę nie tylko przez pryzmat tabel i liczb, ale jako pełną wyzwań przestrzeń, w której mogą rozwijać swoje pasje i aspiracje. Dzięki nowoczesnym technologiom, zawód ten nieustannie ewoluuje, oferując nowe możliwości i tworząc przestrzeń dla większego zaangażowania oraz satysfakcji zawodowej. 

Badanie przeprowadzone zostało na zamówienie Symfonii przez Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna na próbie 254 kobiet pracujących w księgowości. 29% badanych to główne księgowe, 25% pracuje w biurach rachunkowych, a 23% to właścicielki biur rachunkowych. Pełna treść raportu jest dostępna do pobrania na symfonia.pl/blog/finanse-i-ksiegowosc/poradnik-ksiegowej/ewolucja-sukcesu-w-ksiegowosci/. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kariera Czy edukacja zdalna może mieć międzynarodowy poziom? Biuro prasowe
2024-12-27 | 01:00

Czy edukacja zdalna może mieć międzynarodowy poziom?

JDJ International Open Schools (JDJ IOS) to projekt, który redefiniuje dostęp do edukacji międzynarodowej. Umożliwia zdobycie akredytowanego amerykańskiego świadectwa maturalnego z
Kariera Neuroróżnorodność to cecha, a nie problem
2024-12-20 | 01:00

Neuroróżnorodność to cecha, a nie problem

W Polsce proces kwalifikacji zaczyna się zwykle w sytuacji, kiedy nauczyciele widzą jakiś „problem” z dzieckiem – mówią wtedy, że dziecko jest
Kariera Weź udział w darmowych szkoleniach dla Dyrektorów przedszkoli i żłobków!
2024-12-19 | 12:00

Weź udział w darmowych szkoleniach dla Dyrektorów przedszkoli i żłobków!

Codziennej pracy Dyrektora towarzyszy wiele wyzwań związanych z pracownikami, współpracą z rodzicami, opieką nad dziećmi, czy prowadzeniem własnego biznesu. KDPN czyli Klub Dyrektora

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.