Komunikaty PR

Marzenia i wyzwania kobiet w zawodzie księgowej

2024-06-26  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Marta Trzepla
Monday

Górskiego 9
00-033 Warszawa
marta.trzepla|mondaygroup.pl| |marta.trzepla|mondaygroup.pl
609051919
mondaycomms.pl

Wyliczenia, dokumenty, dane, powtarzalność zadań – to pierwsze skojarzenia z pracą księgowych. Czy słuszne? Jakie emocje i pasje czają się za słupkami liczb i za rzędami cyferek? To, jak postrzegają swoją pracę same zainteresowane, pokazuje raport z badań Ewolucja sukcesu w księgowości: perspektywy, aspiracje, ambicje", zrealizowany w czerwcu 2024 roku.

Księgowość w Polsce jest zawodem mocno sfeminizowanym, a jednocześnie takim, w który bardzo dynamicznie wkroczyła nowoczesna technologia. Dziś coraz trudniej sobie wyobrazić biura rachunkowe bez specjalistycznego oprogramowania i coraz powszechniejszych aplikacji, umożliwiających elastyczną, często zdalną pracę. Czy księgowe dobrze się w tym odnajdują i o czym marzą – to sprawdziła Symfonia w najnowszym badaniu przeprowadzonym przez Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna.

Księgowe z różnych grup wiekowych i z różnym doświadczeniem – w badaniu wzięły udział kobiety od 20 do 60 roku życia – widzą podobne wyzwania w swojej codzienności zawodowej. Sen z powiek spędzają im zmienność przepisów i nieterminowość klientów. Według badania ponad 73% boryka się z niejednoznacznością prawa, dynamicznymi zmianami przepisów i brakiem czasu na aktualizację wiedzy, a połowa badanych z nieterminowym dostarczaniem dokumentów przez klientów, co znacząco utrudnia codzienne obowiązki.  

Co ciekawe, zapytane o ideał klienta biura rachunkowego w znakomitej większości wskazują na dwie cechy: dostarczanie dokumentów na czas (83%) oraz traktowanie księgowej na partnerskich zasadach (70%). Te wyobrażenia mają coraz większe szanse na realizację – łatwość komunikacji pomiędzy przedsiębiorcą a księgowymi dzięki cyfryzacji bardzo rośnie, a automatyzacja prostych działań pozwala pracownikom biur rachunkowych częściej myśleć o pełnieniu roli doradcy w biznesie.  

Księgowe marzą o zawodowej swobodzie i dobrym dostępie do wiedzy 

Co mogłoby ułatwić życie księgowym? Odpowiedź jest prosta: lepszy dostęp do wiedzy i szkoleń oraz większa automatyzacja procesów. Ponad połowa badanych księgowych chciałoby mieć łatwy dostęp do bazy wiedzy i szkoleń oraz swobodę pracy z dowolnego miejsca. Prawie tyle samo widzi szansę na uproszczenie swojej pracy dzięki automatyzacji zadań, co pozwoliłoby im skupić się na bardziej strategicznych aspektach. Aż 82% chce pracować w mniejszych lub średnich biurach rachunkowych lub mieć własną działalność, tylko 18% wskazało korporację. 

Nowoczesne technologie i chmura to sprzymierzeńcy kobiet

Technologia odgrywa kluczową rolę w księgowości. Aż 65% księgowych codziennie korzysta z nowych technologii zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Co więcej, praca w chmurze staje się standardem – 61% badanych ma już z nią doświadczenie, a aż 77% ocenia ją pozytywnie. Praca zdalna, elastyczne godziny i dostęp do danych z dowolnego miejsca na świecie to istotne, wskazywane w badaniu, korzyści płynące z technologicznej rewolucji w księgowości. 

Księgowe coraz częściej dostrzegają swoją pracę nie tylko przez pryzmat tabel i liczb, ale jako pełną wyzwań przestrzeń, w której mogą rozwijać swoje pasje i aspiracje. Dzięki nowoczesnym technologiom, zawód ten nieustannie ewoluuje, oferując nowe możliwości i tworząc przestrzeń dla większego zaangażowania oraz satysfakcji zawodowej. 

Badanie przeprowadzone zostało na zamówienie Symfonii przez Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna na próbie 254 kobiet pracujących w księgowości. 29% badanych to główne księgowe, 25% pracuje w biurach rachunkowych, a 23% to właścicielki biur rachunkowych. Pełna treść raportu jest dostępna do pobrania na symfonia.pl/blog/finanse-i-ksiegowosc/poradnik-ksiegowej/ewolucja-sukcesu-w-ksiegowosci/. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kariera Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców Biuro prasowe
2025-06-24 | 18:00

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

W Sejmie Rzeczypospolitej Polskiej odbyła się uroczysta inauguracja wystawy i premiera raportu podsumowującego ogólnopolski projekt Związku Przedsiębiorców
Kariera Zaproszenie do Sejmu RP na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu”
2025-06-20 | 11:00

Zaproszenie do Sejmu RP na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu”

Szanowni Państwo, jako Związek Przedsiębiorców i Pracodawców razem z Panią Posłanką Izabelą Bodnar zapraszamy na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na
Kariera Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli
2025-06-12 | 03:00

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Sztuczna inteligencja stała się elementem codziennego życia i nie omija edukacji. Dlatego ważny jest rozwój wiedzy i kompetencji nauczycieli i nauczycielek w tym

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.