Komunikaty PR

Młode mamy i biznes to połączenie idealne – tak powstało Salad Story

2024-05-28  |  10:50
Biuro prasowe

Macierzyństwo zmienia życie kobiet, obracając je o 180 stopni. Pomimo wielu trudności i wyrzeczeń, które wiążą się z rolą mamy, czas ten może być również inspiracją do podejmowania nowych wyzwań i realizacji biznesowych celów. 18 lat temu macierzyństwo zainspirowało dwie mamy, w tym Anię Krajewską do założenia Salad Story, największej sieci serwującej zdrową żywność w Polsce. Z okazji Dnia Mamy przypominamy niezwykłą historię Ani – młodej mamy, która zrewolucjonizowała rynek gastronomii w Polsce. 


Historia dwóch mam, wspólnego pomysłu i ogromnego sukcesu


Salad Story to historia dwóch świeżo upieczonych mam, które poznały się na zajęciach z gimnastyki i… odkrywają, że łączą je wspólne pasje do dobrego smaku, kreatywność, zaangażowanie i zapał do zmieniania świata na lepsze dla siebie i swoich dzieci. 


To właśnie z potrzeby zdrowego, szybko dostępnego jedzenia zrodził się pomysł stworzenia miejsca z prawdziwym, naturalnym, dobrze zbilansowanym i pysznym jedzeniem w umiarkowanej cenie. Ania Krajewska wraz z partnerką biznesową zauważyły lukę w polskiej gastronomii, a swoją obserwację przekuły w nowoczesny koncept zdrowego, łatwo dostępnego jedzenia, które jak się okazało idealnie wpisało się w potrzeby żywieniowe Polaków. W rezultacie już w 2007 roku w Złotych Tarasach pojawia się pierwsza restauracja Salad Story, która od razu zyskuje ogromną popularność. Jak się okazało, nie tylko pomysłodawczyniom brakowało takiego miejsca.

 
- Z każdej strony, na każdym kroku mijamy budki, punkty czy sieciówki z fast foodami. Te często ciężkostrawne posiłki w pewnym momencie zaczęły stanowić częsty element diety Polaków, bo „na mieście” brakowało pewnej alternatywny. W ten sposób stworzyłyśmy miejsce dla pasjonatów prawdziwego, naturalnego, zdrowego i szybko dostępnego jedzenia, które jak się okazało, było potrzebne wszystkim – mówi Ania Krajewska, współzałożycielka Salad Story. 


Ania będąc świeżo upieczoną mamą poszukiwała jedzenia jakościowego, z najlepszych składników. Dlatego komponując posiłki sięga po sezonowe i rodzime produkty, dzięki czemu menu restauracji zmienia się wraz z nowym sezonem. Wśród dostawców marki odnaleźć można lokalnych producentów, dzięki którym łańcuch logistyczny jest krótszy, a składniki produktów świeższe. Pasję do zdrowego żywienia Ania kontynuuje do dziś, będąc zaangażowaną prezeską Salad Story, która nie tylko zarządza firmą, ale także tworzy receptury i wła-snoręcznie komponuje smaki nowych dań w ofercie marki.


Pomysł współzałożycielki marki na szybko zyskał nowych entuzjastów, wskutek czego Salad Story z lokalnej restauracji przerodziła się w sieć, która wraz z rozwojem otwierała nowe lokalizacje i przyciągała kolejnych klientów. Ania kreowała coraz to nowsze dania, które spełniały oczekiwania gości pragnących sięgać po zdrowe, świeże i naturalne jedzenie. Jej kulinarna innowacyjność zdobyła uznanie wśród klientów na rynku gastronomicznym, wskutek czego marka stała się prekursorem zmian w polskiej branży kulinarnej.
W 2017 roku Ania dodatkowo wprowadziła koncept WrapMe! by Salad Story, nową markę która jest odpowiedzią na potrzeby miłośników szybkiego i łatwo dostępnego jedzenia, którzy nie chcieli rezygnować ze swoich ulubionych dań, a sięgnąć bo bardziej urozmaicone pro-pozycje z lepszej jakości składników. 


W obliczu pandemii w 2020 roku, gdy rynek gastronomiczny przeżywał kryzys, Salad Story dostosowała swój model biznesowy, wprowadzając sprzedaż zdalną i uruchamiając cloud kitchens. Dzięki optymalizacji kosztów, w tym rezygnacji z nierentownych lokali, firma odnotowała wzrost sprzedaży sałatek i wrapów, generując wysokie obroty. Tym samym trudną sytuację gospodarczą udało się przekuć w duży sukces. Ania dzięki swojej pasji i pracy została doceniona również w konkursie Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku, w którym otrzymała nagrodę w kategorii Biznes Roku 2019 powyżej 50 mln obrotu rocznego. 


Historia dwóch mam, wspólnego pomysłu i ogromnego sukcesu odmieniła polską gastrono-mię na lepsze. Prezeska marki z poczuciem odpowiedzialności realizuje swoją misję udostępniając i rozprzestrzeniając zdrowe jedzenie na mieście, tym samym karmi gości z miłością do natury, ekologii i zdrowia. Sieć z dnia na dzień przyciąga kolejnych pasjonatów, dzięki czemu dynamicznie otwierają się nowe lokalizacje. Obecnie Salad Story to największa sieć restauracji serwujących zdrowe i szybkie posiłki, która liczy aż 52 lokale.


***
Salad Story powstało 2007 roku i obecnie jest to największa sieć restauracji serwujących zdrowe i szybkie posiłki w Polsce. Firma konsekwentnie realizuje misję serwowania zdrowego jedzenia zrzeszając już ponad 40 lokali gastronomicznych znajdujących się głównie w największych centrach handlowych w kraju. Marka karmi swoich gości z miłością do natury, współpracuje z polskimi dostawcami oraz korzysta z lokalnych upraw rolnych tam, gdzie jest to możliwe. Sieć jest zarządzana przez współzałożycielkę i pasjonatkę Anię Krajewską, która osobiście kreuje smaki i kompozycje dostępne w restauracjach, szuka nowych trendów i wprowadza je do Salad Story oraz pilnuje wartości i tego co od początku było najważniejsze, czyli misji zmieniania świata na lepsze, przez dobre zdrowe jedzenie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kariera Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków Biuro prasowe
2025-04-14 | 06:00

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Według danych World Economic Forum [1] do 2030 roku aż 39 proc. obecnych kompetencji zawodowych będzie wymagało aktualizacji lub stanie się zbędne. Przyszłość rynku pracy
Kariera Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!
2025-04-10 | 17:00

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

1/3 firm w Polsce przekazuje benefity pozapłacowe  dla pracowników na Wielkanoc. Jest a to druga najbardziej popularna okazja w roku (po świętach Bożego Narodzenia)
Kariera Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności
2025-03-27 | 09:00

Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności

Pluxee Polska po raz drugi organizuje Dzień Przyjemności w Pracy, tym samym wpisując go na stałe do kalendarza HR. Dlaczego? Ponieważ zaangażowanie polskich pracowników jest

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Gwiazdy

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Infrastruktura

Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.