Komunikaty PR

Najlepsze praktyki zatrudniania międzynarodowych kandydatów

2023-06-21  |  08:57
Biuro prasowe

Praca zdalna i globalny dostęp do specjalistów dają firmom wiele nowych możliwości, jednak budowanie różnorodnego zespołu niesie za sobą wiele wyzwań – logistycznych i prawnych. Zanim przystąpimy do międzynarodowej rekrutacji warto odpowiednio się przygotować i korzystać z wypracowanych, dobrych praktyk. Swoim wieloletnim doświadczeniem podzieliła się Preply, platforma do nauki języków, która zatrudnia 450 pracowników, wśród których znajdziemy reprezentantów aż 52 różnych nacji. Opracowane przez nią kroki znacznie ułatwiają pozyskiwanie najlepszych talentów z całego świata.

 

1.Stwórz strategiczny plan zatrudniania

 

Zanim zaczniemy zatrudniać zagranicznych pracowników, warto przeprowadzić rekonesans, który dostarczy odpowiedzi na istotne pytania, m.in.:

 

  • Jak wygląda rynek w lokalizacji, w której prowadzimy rekrutację?
  • Kim są główni konkurenci firmy na tym rynku i w jaki sposób możemy przyciągnąć kandydatów do swojej organizacji? Upewnijmy się przy tym, że oferowany przez nas zakres wynagrodzeń i świadczeń może konkurować z tym, co inne firmy oferują na danym rynku.
  • Jaka jest lokalna kultura organizacyjna? Jakie są podobieństwa i różnice między kulturą naszej a kulturą przyjętą w danym kraju i jak możemy się dostosować, aby przyciągnąć potencjalnych pracowników?
  • Czy mamy kontakty, które możemy wykorzystać? Zdaniem Preply, networking ma w tym przypadku kluczowe znaczenie, dzięki niemu możemy zyskać cenne informacje na temat rynku.

2. Korzystaj z odpowiednich kanałów, narzędzi i technologii pozyskiwania pracowników

LinkedIn jest platformą wykorzystywaną w większości działań rekrutacyjnych i zazwyczaj sprawdza się w przypadku rekrutacji międzynarodowych, ale warto rozszerzyć swój zakres działania i korzystać również z lokalnych serwisów ogłoszeń i innych profesjonalnych kanałów, popularnych wśród kandydatów z danego regionu.

 

Ważne jest również posiadanie skutecznego systemu ATS (Applicant Tracking System), który pozwala na szeroko zakrojoną współpracę, efektywną komunikację i bezproblemowe planowanie spotkań z kandydatami w różnych strefach czasowych.

 

3. Uwzględnij różnice kulturowe

 

Większa pula różnorodnych kandydatów umożliwia gromadzenie bogactwa różnych perspektyw i spojrzeń, na podstawie których można się uczyć.

 

Jedną z najważniejszych wskazówek, którą należy wziąć sobie do serca rekrutując międzynarodowy zespół jest dostosowanie swojej strategii pozyskiwania kandydatów do cech kulturowych grupy demograficznej lub regionu w którym prowadzimy swoje działania.

 

Nie zapominajmy też o różnicach w strefach czasowych, które mogą utrudniać współpracę i planowanie. Często, aby nie stracić kandydata, będziemy musieli wykazać się elastycznością - asynchroniczna komunikacja może stać się normą w przypadku niektórych kandydatów.

 

4. Weź pod uwagę lokalne normy i oczekiwania dotyczące wynagrodzeń

 

Warto pamiętać, że polityka zatrudnienia i normy do których jesteśmy przyzwyczajeni, w innych krajach nie obowiązują, a wiele przepisów może nas zaskoczyć. Jak wynika z doświadczeń Preply, w niektórych krajach pytanie kandydatów o ich obecne zasady wynagrodzeń i oczekiwania finansowe jest… nielegalne.

 

Warto odpowiednio wcześniej przestudiować kwestie prawne, aby zachować konkurencyjność, a jednocześnie zachować finansową odpowiedzialność za swoją działalność.

 

5. Dbaj o zgodność z przepisami

 

Przepisy to kwestia niezwykle istotna, nie tylko podczas rekrutacji. Należy pamiętać o lokalnych przepisach dotyczących minimalnych pakietów wynagrodzeń, świadczeń medycznych, polityki urlopowej i okresów wypowiedzenia. Czasem potrzebna jest też weryfikacja, czy kandydat wymaga uzyskania wizy od firmy, a jeśli zatrudniamy w obszarze Unii Europejskiej, zawsze należy wziąć też pod uwagę przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO).

 

6. Zapewnij komfort kandydatom w całym procesie rekrutacji

 

Podczas poszukiwania międzynarodowych pracowników szczególnie ważny jest candidate experience. 

 

Jeśli tworzymy międzynarodowy zespół, pokażmy kandydatowi, że nasza firma priorytetowo traktuje różnorodność, pokażmy jakie kroki podejmujemy, aby uniknąć dyskryminacji i uprzedzeńmówi Georgina Solé, Digital PR Manager w Preply. – Pamiętajmy, że proces rekrutacji powinien być skoncentrowany na kandydatach. Pracując nad zatrudnieniem potencjalnych pracowników, skupmy się na tym, kim są kandydaci i jakie mają potrzeby. Naszym celem powinno być obsadzenie stanowiska i zbudowanie silnych, trwałych relacji z kandydatami. Dzięki temu będą bardziej skłonni wybrać Twoją organizację zamiast innejpodkreśla.

 

Jak wynika z doświadczeń Preply, budowanie zróżnicowanego zespołu i zatrudnianie pracowników z zagranicy daje firmie ogromną przewagę - zapewnia dostęp do globalnej puli talentów i pozwala zatrudniać w oparciu o talent kandydatów, bez ograniczenia lokalizacją.

 

Międzynarodowa rekrutacja wymaga jednak zrozumienia wielu aspektów, a także przygotowania zespołu na nowe wyzwania, chociażby związane z barierą językową, którą będą musieli przełamać. Warto jednak podjąć się tego wyzwania, by zwiększyć swoje szanse na zatrudnienie entuzjastycznych i zmotywowanych pracowników na całym świecie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kariera Czy edukacja zdalna może mieć międzynarodowy poziom? Biuro prasowe
2024-12-27 | 01:00

Czy edukacja zdalna może mieć międzynarodowy poziom?

JDJ International Open Schools (JDJ IOS) to projekt, który redefiniuje dostęp do edukacji międzynarodowej. Umożliwia zdobycie akredytowanego amerykańskiego świadectwa maturalnego z
Kariera Neuroróżnorodność to cecha, a nie problem
2024-12-20 | 01:00

Neuroróżnorodność to cecha, a nie problem

W Polsce proces kwalifikacji zaczyna się zwykle w sytuacji, kiedy nauczyciele widzą jakiś „problem” z dzieckiem – mówią wtedy, że dziecko jest
Kariera Weź udział w darmowych szkoleniach dla Dyrektorów przedszkoli i żłobków!
2024-12-19 | 12:00

Weź udział w darmowych szkoleniach dla Dyrektorów przedszkoli i żłobków!

Codziennej pracy Dyrektora towarzyszy wiele wyzwań związanych z pracownikami, współpracą z rodzicami, opieką nad dziećmi, czy prowadzeniem własnego biznesu. KDPN czyli Klub Dyrektora

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.