Komunikaty PR

Rusza kampania Zdrowy Kod od No Fluff Jobs

2023-07-12  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt

Karolina Krzeska
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
biuro|rocketscience.com.pl| |biuro|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

Benefity pracownicze związane ze zdrowiem i sportem należą do najpopularniejszych – na portalu No Fluff Jobs 78 proc. ofert pracy dla pracowników IT zawiera prywatną opiekę medyczną, a prawie tyle samo – 77 proc. – subskrypcję sportową. Firmy proponują też parkingi dla rowerów, karty lunchowe, świeże owoce czy nawet basen. Jednak większość pracowników nie jest aktywna fizycznie na poziomie wystarczającym do zachowania zdrowia, a liczba zwolnień lekarskich z powodu bólu pleców rośnie. W nowej kampanii Zdrowy Kod No Fluff Jobs zachęca do dbania o siebie na własną rękę. 

 

W branży IT najpopularniejszym benefitem dla pracowników od lat niezmiennie pozostaje prywatna opieka medyczna – według danych No Fluff Jobs, polskiego portalu IT z ogłoszeniami o pracy, pojawiła się ona w 78 proc. ofert opublikowanych w 1. półroczu 2023 r. Jeśli chodzi o inne udogodnienia związane ze zdrowiem, to w  77 proc. ofert wymieniana jest subskrypcja sportowa (np. karta Multisport), a w ponad 48 proc. parking dla rowerów (chociaż o prysznicu w biurze wspomina się już tylko w 33,5 proc. ogłoszeń). Karta lunchowa pojawiła się w 8 proc. ofert, a dostęp do świeżych owoców – w 4 proc.

 

W ogłoszeniach o pracy zdarzają się nawet takie udogodnienia jak sauna, basen, zajęcia jogi, masaże, kort do squasha, dostęp do aplikacji do treningu zdrowia psychicznego, a nawet sesje well-beingowe ze specjalist(k)ą. Jednak ogółem liczba benefitów oferowanych przez firmy w ogłoszeniach o pracy w ostatnim czasie spada – zapewne częściowo ze względu na oszczędności, ale też z powodu wciąż dużej popularności pracy zdalnej, która sprawia, że pracownicy i pracowniczki rzadziej odwiedzają biura. Tym bardziej warto samodzielnie pamiętać o dbaniu o swoje zdrowie i samopoczucie – dlatego zainicjowaliśmy naszą kampanię Zdrowy Kod – mówi Paulina Król, Chief People and Operations Officer w No Fluff Jobs.

 

Zdrowy Kod jest akcją skierowaną do pracowników i pracowniczek oraz kandydatów i kandydatek do pracy w IT. Na stronie internetowej, TikToku, Instagramie i w innych mediach społecznościowych oraz na kanale YouTube No Fluff Jobs można zapoznać się z poradami dietetyka Marcina Jackowiaka oraz fizjoterapeutki Dominiki Rosińskiej na temat m.in. zdrowego odżywiania, odpowiedniego nawadniania organizmu, prawidłowej postawy ciała, ergonomii stanowiska pracy oraz ćwiczeń, które można wykonywać nawet bez wstawania z krzesła. W ramach zapowiedzi akcji w maju na konferencji technologicznej Infoshare w Gdańsku stanął food truck ze zdrowymi przekąskami i napojami. Kampania Zdrowy Kod potrwa do końca sierpnia.

 

Praca specjalistów i specjalistek IT jest pracą siedzącą, często wiąże się z dużym stresem, co prowadzi do przykrych konsekwencji zdrowotnych. Chcemy dostarczyć kandydatom i kandydatkom informacje, które pomogą im uporać się m.in. z bólem pleców, sztywnością karku i zorganizować ergonomiczne stanowisko pracy, a także poprawić nawyki żywieniowe i wzbogacić dietę w elementy wspomagające efektywną pracę – dodaje Michał Rogoziński, Art Lead w No Fluff Jobs i pomysłodawca kampanii.

 

W ostatnich latach gwałtownie rośnie liczba zwolnień lekarskich spowodowanych chorobami układu ruchu, najczęściej bólem pleców, ponad 67 proc. polskich pracowników nie wykonuje aktywności fizycznej w zakresie zalecanym przez WHO jako niezbędny do zachowania zdrowia. Wzrasta też liczba osób chorujących na choroby cywilizacyjne takie jak nadwaga i otyłość, nadciśnienie, czy nieprawidłowy poziom cholesterolu oraz glukozy. Jednocześnie niemal 60 proc. Polaków uważa zachowanie dobrego zdrowia za jedną z najważniejszych wartości codziennego życia.

 

To nie pierwsza inicjatywa No Fluff Jobs stworzona z myślą o pracownikach i osobach szukających pracy. Jesienią ubiegłego roku firma rozpoczęła kampanię Szanuj Siebie, która miała za zadanie wywołanie publicznej dyskusji na rzecz podawania widełek wynagrodzeń w ogłoszeniach, pokazującej, że nie tylko pozwala to łatwiej znaleźć osobę dopasowaną do stanowiska pracy, lecz także przeciwdziałać nierównościom płac. Jeszcze wcześniej No Fluff Jobs przeprowadził akcję IT Heroes, której celem było docenienie pracy specjalistów(-ek) z sektora technologicznego w czasie pandemii. W trakcie jej trwania powstało kilkadziesiąt wartych uwagi projektów IT, które miały wpływ m.in. na ułatwienie dostępu do usług medycznych, edukacji na odległość czy wsparcia najbardziej potrzebujących.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kariera Czy warto iść na studia w obliczu mocno zmieniającej się edukacji? Biuro prasowe
2024-07-19 | 11:06

Czy warto iść na studia w obliczu mocno zmieniającej się edukacji?

Współczesne wyzwania stawiane edukacji wymuszają konieczność adaptacji i ewolucji modeli nauczania. Coraz więcej osób kwestionuje sens tradycyjnego modelu akademickiego,
Kariera Marzenia i wyzwania kobiet w zawodzie księgowej
2024-06-26 | 01:00

Marzenia i wyzwania kobiet w zawodzie księgowej

Wyliczenia, dokumenty, dane, powtarzalność zadań – to pierwsze skojarzenia z pracą księgowych. Czy słuszne? Jakie emocje i pasje czają się za słupkami liczb i za rzędami cyferek?
Kariera Połowa Polaków uważa, że określenie „urlop macierzyński” jest lekceważące
2024-06-17 | 17:00

Połowa Polaków uważa, że określenie „urlop macierzyński” jest lekceważące

Tylko 12 proc. Polek i Polaków nie widzi potrzeby zmiany społecznego postrzegania urlopu macierzyńskiego, a niemal 90 proc. uważa, że określenie „urlop” nie pasuje do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

Inwestycje

Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

Media

Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.