Komunikaty PR

„#Każdy plakat pomaga” w edukacji uczniów!

2020-06-25  |  18:00
Biuro prasowe

 

E.Wedel, Omenaa Foundation oraz Empik łączą siły i wspierają edukację dzieci   

25 czerwca w ramach charytatywnego projektu „#Każdy plakat pomaga” na stronie  www.empik.com/kazdy-plakat-pomagarozpocznie się sprzedaż limitowanych plakatów zaprojektowanych przez Jana Kallwejta, cenionego polskiego ilustratora. Dochód ze sprzedaży zostanie przekazany na rzecz Omenaa Foundation, która wykorzysta pieniądze na zakup komputerów do polskich domów dziecka. Akcja powstała z inicjatywy E.Wedel we współpracy z Fundacją Omeny Mensah oraz marką Empik.  

Razem możemy więcej 

„#Każdy plakat pomaga” to projekt, który ma na celu wsparcie uczniów z domów dziecka w Polsce. Szczególnie w czasach epidemii dostęp do edukacji stał się wyzwaniem dla wielu placówek. Z myślą o zapewnieniu lepszego jutra dzieciom, E.Wedel, Omenaa Foundation oraz Empik zorganizowali wyjątkową akcję. Empik przygotował dedykowaną platformę sprzedażową, E.Wedel we współpracy z Janem Kallwejtem stworzył wyjątkowe projekty plakatów, a Omenaa Mensach w ramach swojej fundacji skoordynuje zakup laptopów – niezbędnych w lekcjach online.

Jesteśmy pewni, że wykształcenie jest trampoliną do szczęścia i dobrego życia. Dlatego wspólnie z Omenaa Foundation oraz marką Empik dążymy do tego, aby każde dziecko miało możliwość edukacji zdalnej. Już dziś chcemy jak najlepiej przygotować wychowanków domów dziecka na powrót do nauki we wrześniu. Zachęcamy do wzięcia udziału w akcji, dzięki której możemy przyczynić się do lepszego jutra młodego pokolenia – mówi Dominika Igielińska, Junior Branded Content Manager. 

W ramach akcji powstała limitowana kolekcja sześciu plakatów. Projekty przedstawiają różne ciekawe historie, związane zarówno z marką E.Wedel, produkcją czekolady, jak i działalnością Omenaa Foundation. Tytuły plakatów to:

  • „Moc edukacji” 
  • „Chłopiec na zebrze” 
  • „Jak powstaje słodka przyjemność?”
  • „Sekret ziarna z Ghany”
  • „Czekoladowa Warszawa – w blasku słońca”
  • „Czekoladowa Warszawa – w blasku księżyca”

 

Od wielu lat misją Empiku jest wspieranie edukacji najmłodszych. Szczególnie teraz, gdy szkoła funkcjonuje na nowych zasadach a uczniowie muszą sprostać dodatkowym wyzwaniom, chcielibyśmy pomóc podopiecznym ośrodków opiekuńczo-wychowawczych odnaleźć się w tej nowej sytuacji. Dlatego łączymy siły z marką E.Wedel i Omenaa Foundation, by dać dzieciom z domów dziecka swobodny dostęp do narzędzi, które pozwolą im dalej rozwijać pasje i zdobywać wiedzę - również w trybie zdalnym – podkreśla Monika Marianowicz, Menadżer Działu PR w Empiku.

Aby dopasować się do różnych preferencji i wnętrz, projekty są dostępne trzech formatach –  A4 w cenie 43,99 zł, A3 w cenie 55,99 zł i B2 w cenie 69,99 zł. Liczba sztuk w sprzedaży jest ograniczona. Kupując plakat na stronie www.empik.com/kazdy-plakat-pomagamożna przyczynić się do poprawy jakości edukacji polskich uczniów. 

Omenaa Foundation i E.Wedel 

Omena Mensah wraz z marką E.Wedel regularnie realizują projekty, które wspierają zarówno dzieci z Ghany, jak i z Polski. Od 2018 roku E.Wedel wspiera jeden z celów fundacji, czyli budowę szkoły w Ghanie. W ramach współpracy zostało zrealizowanych wiele projektów m.in. „Każda koszula pomaga” przy wsparciu Macieja Zienia czy charytatywna sprzedaż Czekotubek w Rossmanie.

Dotychczas nasze działania skupiały się przede wszystkim na projekcie budowy szkoły dla dzieci ulicy w Ghanie. Ale wybuch pandemii sprawił, iż wiele polskich dzieci z powodu braku komputerów, miało utrudniony dostęp do edukacji. Dlatego komputery, które wcześniej mieliśmy wysłać do Ghany, zdecydowaliśmy się przeznaczyć dla dzieci z domów dziecka, których sytuacja okazała się najtrudniejsza. Otrzymywaliśmy sygnały, że w niektórych miejscach na kilkoro dzieci, placówka dysponowała jednym komputerem. W takich warunkach zdalna nauka jest niemalże niemożliwa- mówi Omenaa Mensah założycielka fundacji Omenaa Foundation i dodaje - Od połowy marca moja fundacja wsparła kilkadziesiąt domów dziecka oraz rodzin zastępczych dostarczając im blisko 300 komputerów i laptopów. Choć rok szkolny się skończył prośby o pomoc otrzymujemy nadal, stąd pomysł na akcję „#Każdy plakat pomaga”. Mam nadzieję, że plakaty z charytatywnym przesłaniem spodobają się i będziemy mogli pomóc kolejnym, potrzebującym dzieciom.

E.Wedel mecenasem sztuki

Współpraca z grafikami oraz obecność w świecie sztuki silnie wiąże się historią E.Wedel. Marka już w XX wieku działała z wieloma cenionymi artystami m.in. Leonetto Capiello, Mają Berezowską, Zofią Stryjeńską czy Karolem Śliwką. W zeszłym roku natomiast polscy młodzi ilustratorzy stworzyli nowe opakowania pianek Ptasie Mleczko®. Jedna z nich – Martyna Wójcik-Śmierska, zaprojektowała mural, który widnieje na ścianie Fabryki E.Wedel. Przy projekcie #Każdy plakat pomaga marka E.Wedel nawiązała współpracę z Janem Kallwejtem, który dzięki swoim charakterystycznym ilustracjom zasłynął zarówno w Polsce, jak i zagranicą. 

Sprzedaż charytatywnych plakatów odbywa się wyłącznie na dedykowanej platformie zaprojektowanej przez Empik: www.empik.com/kazdy-plakat-pomaga

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Wspólna zabawa, wspólny rozwój: Grupa LEGO odkrywa korzyści płynące z zabawy! Biuro prasowe
2024-09-26 | 18:00

Wspólna zabawa, wspólny rozwój: Grupa LEGO odkrywa korzyści płynące z zabawy!

Nowe badanie Play Well Grupy LEGO na Polskę dowodzi, że jedna na pięć rodzin (17%) nigdy nie bawi się razem[1], mimo że aż 83% rodziców rozumie, jak ważna jest zabawa dla rodzinnego
Dziecko Dzień Chłopaka, czyli idealna okazja do obdarowania chłopców w każdym wieku!
2024-09-25 | 14:25

Dzień Chłopaka, czyli idealna okazja do obdarowania chłopców w każdym wieku!

Zbliżający się Dzień Chłopaka (30.09) to idealny moment na podarowanie przemyślanego prezentu bliskiej nam osobie. Wybierając upominek dla chłopca, warto pomyśleć o tym, aby nie
Dziecko Familijne sponsorem podcastu „Co powie Tata? – opowieści o pozytywnym ojcostwie
2024-09-24 | 15:05

Familijne sponsorem podcastu „Co powie Tata?" – opowieści o pozytywnym ojcostwie

Marka Familijne została sponsorem drugiego sezonu podcastu Onetu pt. „Co powie Tata?”, który porusza temat relacji ojców z dziećmi. W nowej serii, liczącej 10

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Muzyka

Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci

Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha z zespołu Enej przyznają, że obawiają się skutków suszy, która negatywnie wpływa na rolnictwo, czy ulewnych opadów deszczu prowadzących do powodzi i podtopień. Niestety klimat się ociepla i coraz częściej mamy do czynienia z ekstremalnymi zjawiskami w pogodzie, a wszystkie anomalie odczuwamy w naszych portfelach. Muzycy zdają sobie więc sprawę z tego, jak ważne jest uzmysłowienie społeczeństwu rangi problemu i propagowanie kultury ekologicznej. Chodzi też o to, aby wzbudzić poczucie odpowiedzialności za stan środowiska, bo lekkomyślność i zaniedbania mogą jeszcze pogorszyć sytuację.

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.