Komunikaty PR

Kiedy nastolatek jest domatorem. Jak zaszczepić w dziecku pasję do podróżowania?

2020-02-27  |  09:53
Biuro prasowe

Dostępność technologii, możliwość łączenia się z całym światem, nauki i rozrywki bez wychodzenia z domu sprawiają, że coraz więcej czasu w nim spędzamy. Zapominamy o tym, ile radości może sprawiać odkrywanie nowych miejsc i jak wpływa to na nasze umysły. Przez to nasze z natury ciekawe świata i ruchliwe dzieci także zamykają się w czterech ścianach. Oto 5 sposobów na to jak możemy zaszczepić w nich pasję do podróży!

Podróżujcie od najmłodszych lat

Najprostszym sposobem na zaszczepienie w dziecku miłości do poznawania nowych miejsc jest robienie tego z nim od najmłodszych lat. To właśnie wspólne odkrywanie okolicy, jednodniowe lub weekendowe wyjazdy, a także wakacyjne wojaże w Polsce lub za granicą otwierają dzieciom głowy i sprawiają, że w późniejszych latach kontynuują przyzwyczajenia wyniesione z domu.

Wspólnie odkryjcie ciekawe miejsca

Usiądź wspólnie z dzieckiem i porozmawiaj z nim o miejscach, które je ciekawią. Pooglądajcie je w Internecie, sprawdźcie co można w nich robić, może któreś z nich wasza pociecha będzie chciała zobaczyć na żywo. Pokazywanie dziecku różnic jakie istnieją na świecie może być dla niego fascynujące. Dzięki filmom podróżniczym oraz przyrodniczym, książkom ze znanymi bohaterami przemierzającymi kontynenty możemy uczyć najmłodszych o odległych krajach, różnicach kulturowych, historii i wspaniałych tradycjach. Każdego interesują inne aspekty, dlatego warto dobrać informacje do zainteresowań dziecka. Jedno zafascynuje się kuchnią, tradycyjnymi strojami i kulturą, inne będzie chciało zobaczyć zabytki, a dla kolejnego najważniejsze będą fauna i flora. Inspirującym doświadczeniem może być także oglądanie pamiątek przywiezionych z podróży przez innych członków rodziny lub znajomych, dzięki czemu opowieści staną się namacalne i bardziej realne.

Angażuj w planowanie

Czy to sobotnia wycieczka rowerowa po okolicznym lesie czy dwutygodniowe wakacje za granicą, daj dziecku przestrzeń na wprowadzanie jego pomysłów i planów. Sprawdzając trasy, atrakcje i miejsca, w których można się zatrzymać będzie uczyć się o miejscu, które zwiedzi, a także organizacji. Poza tym odczuje odpowiedzialność za przygotowywaną wyprawę. Dziecko po wybraniu punktów wycieczki będzie na nie czekać i nie będzie tylko jej biernym uczestnikiem, tak samo jak my będzie miało radość z wpływu na plany całej rodziny i czuło dumę z tego, że to ono może pokazać coś swoim rodzicom.

Podróżowanie nie musi zaczynać się od miejsc na innej półkuli, ani nawet w innym kraju. Pierwsze kroki idealnie jest stawiać wybierając atrakcje, w które obfituje okolica. Doskonałym sposobem spędzania czasu są wycieczki rowerowe, weekendowe spływy kajakowe, na przykład Krutynią, próbowanie swoich sił na windsurfingu lub na żaglówce na pobliskim jeziorze. To właśnie zbieranie doświadczeń połączonych z odkrywaniem lub pielęgnowaniem swoich zainteresowań może zaszczepić w naszym dziecku chęć do poznawania kolejnych miejsc. - Podróże to szansa na poznawanie nie tylko nowych regionów i krajów, ale także siebie, ponieważ nie wszyscy znajdują radość w tym samym i tego samego poszukują, rozwijają się różne nurty turystyki na przykład kulinarna, sportowa, rekreacyjna czy językowa. Dlatego właśnie niezmiernie ważne jest posiadanie zróżnicowanej oferty, która pozwoli każdemu na znalezienie czegoś dla siebie – mówi Mirosław Sikorski, prezes zarządu Almatur.

Wakacyjne wyjazdy i zdobywanie umiejętności – to jest to

Planując wakacje, które są idealnym momentem na wszelkie wyjazdy, kolonie oraz obozy weź pod uwagę hobby swojego dziecka. To dla niego szansa na zaznanie odrobiny wolności i nauki samodzielności połączonych z rozwojem, zdobywaniem nowych umiejętności oraz nawiązywaniem znajomości z rówieśnikami. Dużą popularnością cieszą się wyjazdy tematyczne, sportowe i językowe, można znaleźć wyjazdy dla pasjonatów różnych sportów indywidualnych oraz zespołowych, survivalu, Minecrafta, robotyki czy jeździectwa. Odpowiednie dopasowanie wyjazdu do zainteresowań pociechy są gwarancją wspaniałych wakacji!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba Biuro prasowe
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach
Dziecko Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
2024-12-20 | 10:10

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa

Edukacja sensoryczna, choć często postrzegana jako zabawa, ma fundamentalne znaczenie dla rozwoju dziecka. Żłobki i przedszkola, które świadomie wprowadzają aktywności stymulujące

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.