Kiwi.com sprawdza, jak podróżują Millenialsi
- Warszawa na liście TOP 5 najczęściej wybieranych kierunków przez Millenialsów z Hiszpanii i na 10 miejscu w zestawieniu globalnym!
- Wedle analizy Kiwi.com, w tym roku najmniej za bilet lotniczy zapłacili słowaccy Millenialsi, średnio 100 EUR, a na drugim miejscu plasowali się Polacy i Rumuni, średnio 130 EUR.
- Londyn kierunkiem #1 wśród millenialsów z Polski, Czech, Słowacji, Rumunii, Węgier i Hiszpanii
- Millenialsi kochają city-breaki - większość z nich bez względu na kraj pochodzenia, w miejscu docelowym spędzała do 3 dni.
Kiwi.com, firma travel-tech oraz wyszukiwarka tanich lotów, regularnie bada trendy podróżnicze. Tym razem przyjrzała się generacji Millenialsów, czyli osobom urodzonym mnie więcej między 1981 a 1996 rokiem, nie tylko w Polsce, ale również w Czechach, Rumunii, na Węgrzech czy w Hiszpanii. Co łączy, a co różni to samo pokolenie w zależności od kraju pochodzenia? Jakie kierunki najczęściej wybierają i ile średnio płacą za bilet? Kiwi.com przedstawia podsumowanie trendów 2023!
To, co niewątpliwie ich łączy to zamiłowanie do technologii oraz korzystania z aplikacji. Kiwi.com wskazuje, że większość Millenialsów zakupu biletu lotniczego dokonała właśnie za pomocą aplikacji. Wśród polskich użytkowników ponad 61% zarezerwowało swoją podróż z poziomu smartphone’a, a w Rumunii ponad 66%. Jedynie czescy Millenialsi w bieżącym roku, częściej skorzystali z komputera (50,3%) niż z telefonu (47,9%).
Dokąd i kiedy najczęściej planowali swoje podróże?
Wśród użytkowników z Polski, Hiszpanii i Węgier króluje sezon tegorocznych wakacji, z czerwcem, lipcem i sierpniem na podium. W Rumunii i w Czechach zamiast sierpnia, Millenialsi chętniej wybierali maj.
Kiwi.com wskazuje, że bezprecedensowe pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych destynacji zajmuje Londyn! Dalej, znalazło się nie tylko południe Europy, ale również Berlin czy Warszawa, na piątej pozycji top 5 destynacji wśród Millenialsów z Hiszpanii, i na 10 w zestawieniu globalnym:
Millenialsi z Polski | Millenialsi z Węgier | Millenialsi z Rumunii | Millenialsi z Czech | Millenialsi ze Słowacji | Millenialsi z Hiszpanii |
1 Londyn | Londyn | Londyn | Londyn | Londyn | Londyn |
2 Oslo | Barcelona | Mediolan | Rzym | Praga | Barcelona |
3 Mediolan | Mediolan | Paryż | Barcelona | Mediolan | Rzym |
4 Paryż | Rzym | Bruksela | Mediolan | Malta | Paryż |
5 Barcelona | Berlin | Rzym | Paryż | Burgas | Warszawa |
Ile Millenialsi średnio płacili za bilet lotniczy i z jakim wyprzedzeniem je kupowali?
Wedle analizy Kiwi.com w tym roku za bilet lotniczy najmniej płacili Słowacy, średnio 100 EUR, najwięcej Czesi, średnio 176 EUR, a tuż za nimi Hiszpanie, średnio 162 EUR.
Millenialsi z Polski i Rumunii na połączenie lotnicze wydawali średnio około 130 EUR, a z Węgier 140 EUR.
Co trzeci z nich bez względu na kraj pochodzenia zakupu biletu dokonywał z wyprzedzeniem od 3 tygodni - 2 miesięcy. Słowacy rezerwują bilety lotnicze ze znacznym wyprzedzeniem – średnio 40 dni przed wylotem, Czesi 38 dni, Węgrzy i Hiszpanie 35 dni, Polacy 33 dni, a Rumuni 31 dni.
Zdecydowana większość Millenialsów korzystających z Kiwi.com na miejscu spędza do 3 dni, które w pełni wystarczą na udany na city-break.
O Kiwi.com
Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1200 osób na całym świecie. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując 2 miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.
![Rekordowe wyniki sprzedaży Fru.pl Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1450583182,w_237,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Rekordowe wyniki sprzedaży Fru.pl
![Kiwi.com sprawdza, w jakie role najczęściej się wcielamy na urlopie.](/files/_uploaded/glownekonf_1270483886,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Kiwi.com sprawdza, w jakie role najczęściej się wcielamy na urlopie.
![Korea Południowa w sierpniu: Gorący, ale fascynujący kierunek](/files/_uploaded/glownekonf_541644094,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Korea Południowa w sierpniu: Gorący, ale fascynujący kierunek
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Handel
![](/files/1922771799/carrefour-programy-foto-4-ram,w_274,r_png,_small.png)
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.
Handel
Co jedenasta osoba na świecie głoduje, a jednocześnie gwałtownie przybywa ludzi otyłych. Dużym problemem jest marnowanie żywności
![](/files/1922771799/glod-raport-foto2,w_133,r_png,_small.png)
W 2023 roku głodowało 733 mln ludzi, a ponad 2,3 mld zmagało się z umiarkowanym bądź poważnym brakiem bezpieczeństwa żywnościowego, czasami nie jedząc przez cały dzień lub dłużej. Z powodu ostrego niedożywienia każdego roku umiera około miliona dzieci – pokazuje nowy raport „Stan bezpieczeństwa żywnościowego i żywienia na świecie”, opracowany przez pięć wyspecjalizowanych agend ONZ. Z publikacji wynika, że w walce z głodem i niedożywieniem świat cofnął się o kilkanaście lat, do poziomu notowanego w latach 2008–2009. – System żywnościowy potrzebuje głębokich, strukturalnych zmian, ponieważ w tej chwili jest zorientowany na maksymalizację zysków, a nie wyżywienie ludzi – wskazują eksperci.
Media
Rafał Zawierucha: Trzeba być do zawodu aktora w jakimś stopniu powołanym. Nie można jednak mówić ludziom, jak mają żyć, na kogo głosować i co jeść
![](/files/1922771799/zawierucha-aktorstwo-foto,w_133,_small.jpg)
Zdaniem Rafała Zawieruchy, żeby zostać aktorem, trzeba poczuć w sobie powołanie do wykonywania tego zawodu, mieć talent i charyzmę, ale też być świadomym tego, że niesie on ze sobą wiele trudności i niełatwych decyzji. Na dobrą rolę i na sukces trzeba ciężko zapracować, ale sława jest ulotna, konkurencja duża i szybko można zostać zapomnianym. Artysta sądzi też, że nawet zdobywając dużą popularność i będąc na szczycie, nie wolno się wywyższać, uważać się za wyrocznię i dyktować innym, co mają robić i jak żyć.