Koktajle z białkiem serwatkowym Piątnicy najbardziej innowacyjnym produktem

Koktajle z białkiem serwatkowym OSM Piątnica otrzymały prestiżowe wyróżnienie – Europejską Nagrodę Innowacji Spółdzielczych w konkursie organizowanym przez Cogeca oraz hiszpański bank spółdzielczy Cajamar Caja Rural. W edycji 2020/2021 wzięło udział ponad 100 spółdzielni. OSM Piątnica znalazła się w gronie 6 najlepszych spółdzielni w Europie wyróżnionych za projekty dotyczące zrównoważonego rozwoju.
Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska Piątnica zdobyła nagrodę w kategorii Innowacyjny Produkt, która podkreśla unikatowość Koktajli z białkiem serwatkowym. OSM Piątnica w sposób innowacyjny wykorzystała serwatkę powstającą w procesie produkcji serków czy twarogu poprzez wyizolowanie jej najcenniejszego składnika – białka serwatkowego, które zostało wykorzystane w Koktajlach z białkiem serwatkowym. Jest to jedyny tego rodzaju produkt na europejskim rynku.
W uzasadnieniu nagrody podkreślono, że tworząc nową kategorię produktów z wykorzystaniem świeżego białka serwatkowego OSM Piątnica znacząco wpłynęła rynek produktów białkowych, zwiększyła swoją przewagę konkurencyjną, a także doskonale odpowiedziała na trendy konsumenckie związane ze zdrowym odżywianiem, aktywnością i szybkim tempem życia. Wykorzystanie przez Spółdzielnię wszystkich dostępnych surowców idealnie wpisuje się także w idee zrównoważonego rozwoju.
„Nasz innowacyjny produkt – Koktajle z białkiem serwatkowym to przełom w wykorzystywaniu serwatki. Produkty zawierają świeże, nieprzetworzone białko serwatkowe, co jest absolutną nowością na rynku. Do tej pory białko serwatkowe było dostępne wyłącznie w wysoko przetworzonej formie proszku. Koktajle to unikalny na rynku europejskim produkt, będący naszą odpowiedzią na trend produktów funkcjonalnych o czystym, prostym składzie, a jednocześnie mających dobroczynny wpływ na organizm. Potwierdzeniem ogromnej popularności Koktajli z białkiem serwatkowym jest duże zainteresowanie konsumentów, idąca za tym szeroka dystrybucja oraz wyróżnienie w postaci Europejskiej Nagrody Cogeca w kategorii Innowacyjny Produkt” – mówi Łukasz Kalinowski, Wiceprezes OSM Piątnica.
Koktajle z białkiem serwatkowym - cud natury z Piątnicy
Koktajle z białkiem serwatkowym Piątnicy to nowa kategoria produktów, w których składzie występuje świeże, nieprzetworzone białko serwatkowe. Koktajle dostępne są w 3 wariantach smakowych: Malina, granat i żeń-szeń, Mango, marakuja i owies oraz Banan, agrest i błonnik, a każda butelka zawiera aż 28 gramów pełnowartościowego białka.
Koktajle z białkiem serwatkowym z Piątnicy są lekkostrawne, nie zawierają laktozy ani glutenu dlatego są odpowiednie także dla osób z nietolerancjami pokarmowymi.
Koktajle z białkiem serwatkowym łączą w sobie cenne właściwości odżywcze, doskonałe walory smakowe oraz wyróżniają się naturalnym, prostym składem. Połączenie świeżego białka serwatkowego i smakowitych owoców czyni z Koktajli unikalną przekąskę – niezwykle smaczną, a równocześnie naturalną, zdrową i odżywczą. To doskonała propozycja dla osób aktywnych, zabieganych, z napiętym planem dnia, które często nie mają czasu lub możliwości, aby spożywać regularne posiłki. Dzięki zawartości białka serwatkowego, które doskonale odżywia i pozytywnie wpływa na procesy regeneracyjne, Koktajle są także idealne dla osób aktywnych fizycznie, profesjonalnie uprawiających sporty oraz osób starszych.
Europejska Nagroda Innowacji Spółdzielczych
Europejska Nagroda Innowacji Spółdzielczych przyznawana jest w konkursie Cogeca, organizacji reprezentującej interesy 22 000 spółdzielni rolniczych w Unii Europejskiej, które zatrudniają ponad 600 000 osób. Cogeca ma na celu zapewnienie zrównoważonego, zorientowanego na rynek, innowacyjnego i konkurencyjnego sektora rolno-spożywczego w UE.
Tegoroczna edycja konkursu została zorganizowana po raz piąty. Nagrodzone zostały innowacyjne praktyki i procesy tworzenia nowych produktów i usług, przestrzenie rynkowe, procesy i modele biznesowe skoncentrowane na celach środowiskowych.

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.