Komunikaty PR

Kolor „Moc Ziemi” ogłoszony przez AkzoNobel Kolorem Roku 2021

2020-09-24  |  09:00

Międzynarodowy zespół ekspertów AkzoNobel ds. koloru i designu ogłosił „Moc Ziemi” Kolorem Roku 2021. To właśnie ta ciepła i naturalna barwa oraz towarzyszące jej palety ColourFutures królować będą we wnętrzach w nadchodzącym roku, wnosząc równowagę i stabilność do naszego otoczenia.

 

Global Aesthetic Center AkzoNobel już po raz 18. zaprosiło czołowych projektantów i ekspertów do spraw trendów z całego świata do przeanalizowania trendów światowego wzornictwa i stylu życia. Efektem ich wnikliwych badań jest ogłoszony właśnie Kolor Roku 2021 – „Moc Ziemi” (ang. Brave Ground), oraz towarzyszące mu modne palety kolorystyczne ColourFutures.

 

Zdaniem specjalistów ten ciepły, naturalny Kolor Roku zapewnia solidną podstawę do przyjęcia zmian. „Moc Ziemi” skłania do powrotu do natury i prostoty. Kolor sam w sobie jest piękny i mocny, a jednocześnie neutralny, przez co może stanowić doskonałe tło dla innych barw. Ziemisty i inspirujący, daje poczucie bezpieczeństwa, pobudza chęć rozwoju i świadomość drzemiącego w nas potencjału.

 

Cztery palety ColourFutures 2021, korespondujące z Kolorem Roku, wprowadzą ten ciepły odcień brązu w bardzo różne obszary naszego życia i otoczenia, umożliwiając nam wyrażenie swojej osobowości, a także potrzeb za pomocą barw.

 

Przekształcenie kluczowych światowych trendów w inspirujące palety kolorów stanowiło w tym roku nie lada wyzwanie – mówi Heleen van Gent, Creative Director w Global Aesthetic Center AkzoNobel. – Byliśmy świadkami bezprecedensowych zmian zachodzących globalnie i każdy z nas zmierzył się z doświadczeniami, które nie współgrają ze współczesnym światem. W tym samym czasie na nowo odkryliśmy bardziej pozytywne aspekty: solidarność społeczną i hojność obcych osób oraz uświadomiliśmy sobie, że wspólnie możemy dokonać niesamowitych rzeczy. Mamy odwagę podnieść się i ruszyć naprzód. Nasze domy stanowią azyl miejsce do odbudowy, odnowy oraz przygotowania się do regeneracji.

 

Paleta kolorów Ekspresyjnych to połączenie odważnych różów i czerwieni z subtelniejszymi odcieniami w tym samym kolorze. Te wyraziste barwy doskonale sprawdzą się, jeśli będziemy chcieli dodać wnętrzu werwy i witalności. To paleta, która energetyzuje i zaskakuje, a żywe kolory są harmonizowane przez barwy neutralne.

 

Paleta kolorów Bezpiecznych to dopełniające się kolory Ziemi z każdego zakątka świata. Stonowane brązy, szarości i neutralne tony pomagają stworzyć jednolite pomieszczenie i zharmonizować wystrój każdego wnętrza. Paleta sprawdzonych kolorów łagodzi ostre linie nowoczesnych pomieszczeń i subtelnie unowocześnia przestrzenie bardziej tradycyjne, pomagając uzyskać ciepłą i przyjazną atmosferę.

 

Paleta kolorów Ponadczasowych to zarówno klasyczne, jak i nowoczesne żółcie, ochry i stonowane brązy. Dodają wnętrzom energii, a przy tym nie są przytłaczające. W połączeniu z Mocą Ziemi wprowadzają do pomieszczeń pozytywną i inspirującą atmosferę.

 

Paleta kolorów Ziemi – błękitów, szarości i zieleni, sprawia, że do przestrzeni miejskich przenika duch natury. Wprowadza spokój do tradycyjnych, jak i nowoczesnych wnętrz, dodając im wysmakowanej prostoty. To doskonałe tło do odpoczynku i duchowej odnowy.

 

Główne badania i trendy związane z wyborem Koloru Roku, mają znaczenie nie tylko w obszarze farb dekoracyjnych, lecz wykraczają o wiele dalej. Kolor Roku jest inspiracją m.in. dla rynków: motoryzacyjnego, lotniczego, architektonicznego, produktów budowlanych, meblarskiego oraz artykułów AGD, aby zaspokoić zróżnicowane potrzeby klientów z całego świata.

 

Więcej informacji o Kolorze Roku 2021 znajduje się na stronie www.dulux.pl oraz w mediach społecznościowych pod hasztagiem #ColoroftheYear.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.