Komunikaty PR

Komfort akustyczny na home office

2021-02-25  |  16:40
Biuro prasowe
Kontakt
Kinga Kupniewska
Grupa FLPR

ul Powstańców Śląskich 50
53-333 Wrocław
kinga.kupniewska|flpr.pl| |kinga.kupniewska|flpr.pl
535 000 790
www.flpr.pl
Do pobrania KC ( 0.04 MB )

Przez wybuch pandemii, nową normalnością stała się praca zdalna z domu. Dla niektórych był to powód do radości, dla innych wręcz przeciwnie. Jednak można zgodzić się w jednej kwestii ー możliwość wykonywania zadań, nie opuszczając przytulnego mieszkania, jest dużą wygodą. Należy jednak zastanowić się, czy nasz pokój przystosowany jest do pracy, szczególnie pod względem akustyki.

 

Dom to nowe biuro

 

Nasze domy czy mieszkanie były miejscem, w którym o pracy raczej się nie myślało. Jednak nowa rzeczywistość sprawiła, że stół w jadalni stał się naszym nowym stanowiskiem. Dostosowanie warunków pracy w biurze tak, aby były one komfortowe, należy do zadań pracodawcy. Jednak w domu, ta odpowiedzialność spada na nas. Mimo że na co dzień czujemy się w mieszkaniu bardzo dobrze, może okazać się, że nie jest ono przystosowane do wykonywania obowiązków zawodowych. Na co zwrócić uwagę, jeśli działamy na home office? Wszystkie informacje przekazuje  stowarzyszenie Komfort Ciszy, we współpracy z Saint-Gobain, w raporcie „Polska w decybelach”.

 

Hałasy tu i tam

 

Przebywając w mieszkaniu, musimy przede wszystkim przeanalizować przestrzeń pod względem dźwięków. Na poziom hałasu wpływa wiele czynników, np. to czy mieszkamy przy ruchliwej ulicy, obok lotniska albo przy trakcji torów kolejowych. Przykładowo, na Osiedlu 1000-lecia w Katowicach, odnotowany średni poziom dźwięku wynosił aż 73 dB, wszystko przez ruch samochodowy na ul. Chorzowskiej. Z kolei hałas przy ul. Kisielewskiego w Gdańsku Wrzeszczu był prawie 2 razy niższy i wynosił jedynie 38,2 dB! 

Jak widać, samo położenie mieszkania ma ogromne znaczenie. W miastach powyżej 100 tys. mieszkańców dostępne są mapy akustyczne, dzięki którym można sprawdzić, czy dana dzielnica należy do cichych, czy głośnych.  Innym ważnym czynnikiem są okna. Hałas dobiegający z zewnątrz przez otwarte okno jest średnio o 23 dB wyższy niż gdyby było ono zamknięte. 

Kolejnym źródłem szkodliwego hałasu są np. rozmowy przechodniów pod oknem, czy też pokrzykiwanie dzieci wracających grupkami ze szkoły. Nie mamy wpływu na działania osób trzecich, ale możemy chronić się przed skutkami ich zachowań.

 

Ciche mieszkanie

 

Co w sytuacji, gdy decyzja o miejscu zamieszkania została już dawno podjęta, i narażeni będziemy na hałas generowany przez np. przejeżdżające autobusy? Na nasze home office należy wtedy wybrać pokój najbardziej oddalony od źródła dźwięku. W optymistycznej wersji jedna strona naszego mieszkania czy domu będzie trochę cichsza. Aby poprawić komfort akustyczny w naszym „nowym biurze”, warto pracować przy zamkniętym oknie, aby nie wpuszczać do środka więcej hałasu. Pocieszający jest fakt, że siedząc w domu, z góry jesteśmy narażeni na  niższy poziom dźwięku. Jak przekazuje raport: przez duże, szklane powierzchnie biurowe do pomieszczeń dociera więcej hałasu, niż przez zamknięte okna w domu. 

Biorąc pod uwagę fakt, że praca zdalna może zostać z nami na dłuższy czas, dobrą decyzją będzie również wymiana okien na te o wyższej izolacyjności akustycznej. Takie rozwiązanie znacząco polepszy komfort, nie tylko pracy z domu, ale także życia codziennego. Dodatkowo Stowarzyszenie na Rzecz Lepszej Akustyki “Komfort Ciszy” oferuje swoją ekspercką pomoc w analizie konstrukcji budynku i jego standardów akustycznych. 

 

Niezmienny komfort akustyczny 

 

Rok temu świat wywrócił się do góry nogami. Codzienna rutyna, jaką znaliśmy, została nam odebrana i wszystkie zajęcia trzeba było dostosować do nowych realiów. Jednak kiedy zmienia się wszystko dookoła, nie można zapominać o swoim zdrowiu. 

 

Aby dowiedzieć się, na jakie sytuacje należy uważać i co zmienić, aby żyć bardziej komfortowo, pobierz raport pod tym linkiem: https://event.webcaster.pl/live/w-pogoni-za-cisza/


 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Grupa FLPR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.