Konkurs plastyczny „Malowane znaki”
Instytut Konfucjusza w Krakowie
Oleandry 2A
30-063 Kraków
media|instytutkonfucjusza.pl| |media|instytutkonfucjusza.pl
12 663 26 07
www.instytutkonfucjusza.uj.edu.pl/
Ośrodek „Instytut Konfucjusza w Krakowie” serdecznie zaprasza wszystkich uczniów szkół podstawowych z klas 1-8 do udziału w konkursie plastycznym „Malowane znaki”.
Zadanie konkursowe polega na indywidualnym wykonaniu pracy plastycznej przedstawiającej wybrany przez uczestnika znak chiński w dowolnej aranżacji.
Organizator przewidział trzy kategorie wiekowe:
• klasy 1-2,
• klasy 3-5,
• klasy 6-8.
Celami konkursu są: rozwijanie zainteresowania chińską kulturą wśród dzieci i młodzieży, poszerzanie wiedzy o chińskiej kulturze, rozwijanie zdolności plastycznych i wrażliwości estetycznej.
W każdej kategorii wiekowej przewidziane są nagrody dla 3 pierwszych miejsc. Zwycięzcy konkursu otrzymają nagrody w postaci artykułów plastycznych.
Przy ocenie prac komisja konkursowa będzie brała pod uwagę: zgodność z tematyką, zgodność przedstawienia znaku chińskiego z jego znaczeniem, estetyka pracy, oryginalność, wartości artystyczne.
Pracę należy wykonać dowolną techniką na arkuszu papieru, który nie przekracza rozmiaru A3, do którego dołączony będzie formularz zgłoszeniowy i złożyć ją w biurze Instytutu Konfucjusza w Krakowie ul. Oleandry 2A do dn. 31.01.2024.
Wyniki ogłoszone zostaną do dnia 05.02.2024.
Regulamin konkursu, formularz zgłoszeniowy oraz szczegółowe informacje znajdują się na stronie instytutkonfucjusza.uj.edu.pl.

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.