Komunikaty PR

Korzyści karmienia piersią: więź oraz naturalne wsparcie

2024-10-26  |  23:05
Biuro prasowe

Karmienie piersią to jeden z najważniejszych darów, jaki matka może ofiarować swojemu dziecku. Ta naturalna metoda żywienia noworodka i niemowlęcia przynosi obu stronom liczne zdrowotne korzyści – nie tylko fizyczne, ale i psychiczne. O jej zaletach opowiada Monika Dorenda-Czuchaj, położna, certyfikowany doradca laktacyjny – ekspertka marki Mama i ja – wody źródlanej dedykowanej potrzebom kobiet w ciąży, karmiących oraz niemowląt.

Optymalne źródło odżywiania

 

Mleko matki wyróżnia się nie tylko optymalnym bilansem składników odżywczych, ale także unikalnymi właściwościami dostosowanymi do potrzeb rozwijającego się niemowlęcia. W jego składzie znajdują się białka, które wspomagają rozwój mięśni i tkanek, tłuszcze niezbędne do prawidłowego funkcjonowania mózgu i układu nerwowego, a także witaminy i minerały, które wspierają ogólny rozwój i wzmacniają układ odpornościowy. Dzięki swojej strukturze mleko matki jest łatwo przyswajalne przez niedojrzały jeszcze układ pokarmowy noworodka. Dodatkowo zawarte w nim enzymy wspomagają proces trawienia i ułatwiają wchłanianie niezbędnych składników odżywczych. Mleko matki ma również zdolność do adaptacji w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby maluszka. W pierwszych dniach po narodzinach noworodek otrzymuje siarę – bogaty w przeciwciała i składniki odżywcze pokarm, który chroni przed infekcjami. W miarę upływu czasu skład zmienia się, dostosowując się do rosnącego zapotrzebowania dziecka na kalorie i składniki odżywcze, mówi Monika Dorenda – Czuchaj.

 

Mleko matki zawiera przeciwciała i białe krwinki stąd też karmienie piersią przyczynia się również do tworzenia bariery ochronnej, która jest szczególnie ważna w pierwszych miesiącach życia, gdy niemowlę jest najbardziej narażone na różnorodne patogeny. Ma też znaczący wpływ na rozwój mózgu i układu nerwowego. To naturalne wsparcie dla rozwoju umiejętności poznawczych dziecka.

 

Podczas karmienia piersią dziecko doświadcza bliskości fizycznej i kontaktu skóra do skóry, co znacząco wpływa na jego poczucie komfortu, a w kobiecym organizmie wydziela się oksytocyna, zwana również „hormonem miłości”. Pomaga ona świeżo upieczonej mamie radzić sobie ze stresem i napięciem, co jest nieocenione w opiece nad noworodkiem.

 

Ważne nawodnienie

 

Produkcja mleka wiąże się ze zwiększonym zapotrzebowaniem na płyny, dlatego regularne picie wody przez mamę jest niezwykle istotne dla utrzymania odpowiedniego poziomu jej nawodnienia. Warto zadbać o to, aby na każdym etapie laktacji dostarczać swojemu organizmowi odpowiednią ilość płynów. Najlepiej sięgać po wodę specjalnie dostosowaną do potrzeb karmiących matek,dodaje ekspertka.

 

Woda Mama i ja dedykowana jest potrzebom kobiet w ciąży oraz karmiących. Jej czystość potwierdzają regularne analizy wyspecjalizowanych laboratoriów oraz placówek badawczych. Produkt jest wolny od jakichkolwiek zanieczyszczeń, a substancje uznawane za szkodliwe nie występują w nim nawet w najmniejszych ilościach. Produkt posiada pozytywną opinię Centrum Zdrowia Dziecka nr 106/OP.

 

Monika Dorenda-Czuchaj

 

Magister położnictwa, specjalistka pielęgniarstwa ginekologiczno-położniczego, doradca laktacyjny, instruktor szkoły rodzenia. Prywatnie mama czwórki dzieci, w tym bliźniąt. Współzałożycielka szczecińskiej Strefy Mamy i Dziecka, czyli miejsca wsparcia, a nie oceniania dla przyszłych i świeżo upieczonych mam. Monika w Strefie Mamy i Dziecka tworzy poradnie laktacyjną, a także otacza opieką kobiety w trakcie zajęć szkoły rodzenia i wizyt patronażowych.

 

Woda źródlana Mama i ja

 

Mama i ja  to w pełni bezpieczna, niegazowana woda źródlana, wyróżniająca się niskim stopniem mineralizacji i niewielką zawartością sodu. Stanowi optymalne uzupełnienie codziennej diety kobiet w ciąży oraz mam karmiących piersią. Znakomicie nadaje się również do przygotowywania posiłków dla niemowląt i dzieci w każdym wieku.

 

Strona www: https://wodadladziecka.pl/

 

Cena:

1,5 ltr – 2,49 zł
0,5 ltr sport cap – 1,99 zł
0,35 ltr – 1,59 zł

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.