Komunikaty PR

Kosmiczny rebranding fundacji onkologicznej!

2021-05-24  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Agnieszka Nitka
Fundacja Onkologiczna Rakiety

al. Rzeczypospolitej 2/U-2
02-972 Warszawa
a.nitka|fundacjarakiety.pl| |a.nitka|fundacjarakiety.pl
530503239
www.fundacjarakiety.pl
Do pobrania docx ( 0.02 MB )

Tytuł:

Kosmiczna zmiana zaczyna się na Ziemi!

Lead:

Zobowiązanie: bezpiecznie, z najlepszym paliwem, bez zbędnych przystanków odbyć trudną podróż, jaką jest choroba onkologiczna. Cel: pomóc w bezpiecznym powrocie na Ziemię. Fundacja „Znajdź Pomoc” właśnie weszła na nową orbitę zmieniając nazwę na Fundacja Onkologiczna Rakiety.

 

Tekst:

Możliwości. Bezpieczeństwo. Nadzieja. Głęboki rebranding Fundacji „Znajdź Pomoc” we współpracy z agencją Focus Nation to nie tylko nowoczesny, designerski wizerunek. To nowa jakość w postrzeganiu procesu leczenia choroby onkologicznej – i nie tylko.

- Chcemy zawalczyć o to, by tę chorobę przestano postrzegać wyłącznie w kategoriach strachu i ograniczeń - wyjaśnia Maja Surowicz-Biłyj, prezeska Fundacji Onkologicznej Rakiety. - Postaramy się o budowanie nowych, pozytywnych skojarzeń, dających większe poczucie sprawczości, możliwości, bezpieczeństwa oraz nadziei. Opieramy się na założeniu, że budowanie właściwych znaczeń wzmacnia psychicznie i wpływa na polepszenie nastawienia, które jest kluczowe w leczeniu chorób nowotworowych.

Fundacja zdecydowała się na głęboki rebranding, stawiający na pierwszym miejscu otwartość na nowe możliwości, nowoczesność i szeroko pojętą energię. Taki sposób działania zespołowi fundacji nie jest obcy: od 2012 działa na rzecz chorych onkologicznie i ich rodzin. Idea fundacji powstała dzięki Mai Surowicz-Biłyj, założycielce i prezes fundacji, która na oddziale onkologicznym poznała Bartka i Michała, chorych na raka młodych chłopaków. Zmuszona stawić czoło wyzwaniom ówczesnej rzeczywistości, cała trójka marzyła o stworzeniu fundacji, w której drugi człowiek będzie na pierwszym miejscu, a każdy chory odnajdzie potrzebne informacje, realną pomoc i wsparcie.

W efekcie w 2012 roku powstała Fundacja „Znajdź Pomoc”– jej zadaniem była szeroko pojęta pomoc osobom onkologicznie, z czasem wprowadzając jako logotyp dobrze znany symbol chorób onkologicznych: wstążkę, ozdobioną uroczym serduszkiem w środku. W trakcie działalności okazało się jednak, że przez brak związku z dziedziną onkologii sama nazwa staje się mało kojarzona i rozpoznawalna, jak również mylona z innymi, podobnie brzmiącymi nazwami innych organizacji.

Fundacja tymczasem rozwijała się, zatrudniała coraz więcej osób, a w planach zaczęła mieć opiekę nad kolejnymi grupami ludzi: tymi przed i po chorobie onkologicznej. W końcu przyszedł czas na zmiany i w 2020 roku po nawiązaniu współpracy z agencją Focus Nation (wtedy jeszcze Focus Media Group) opracowana została nazwa, w niebanalny sposób nawiązującą do onkologii, ale niosącą przede wszystkim wartości, którymi fundacja tak naprawdę chce się dzielić – energię, moc, nadzieję, zaufanie, bezpieczeństwo. Powstała Fundacja Onkologiczna RAKIETY.

  • Jesteśmy bardzo dumni i szczęśliwi, że tak doświadczona agencja jak Focus Nation podjęła decyzję o stałej współpracy z naszą fundacją. Czekaliśmy na ludzi, którzy podejdą do tematu onkologii tak jak my – z dużym zrozumieniem, empatią, optymizmem i nowoczesnym nastawieniem - wyjaśnia Maja Surowicz-Biłyj. -  Wiemy, że to dopiero początek naszej wspólnej podróży, ale już cieszymy się niesamowicie ze wspólnego fantastycznego startu! Szczególnie doceniamy to, że agencja, wspierając nas całkowicie pro bono, traktuje nas jak pełnowartościowego klienta, co jest absolutnym ewenementem na rynku i należy to podkreślać i szczególnie docenić.

 

Nowa strategia obejmuje nie tylko nową komunikację, związaną z nazwą i oprawą graficzną, ale i rozszerzanie obszaru profilaktyki ze szczególnym fokusem na problematykę diety antynowotworowej – dzięki temu ma nadzieję przyjmować coraz mniej podopiecznych w ostatnich stadiach rozwoju choroby, którym jest już bardzo trudno zaoferować pomoc i realne rozwiązania.

 

RAKIETY, bo… zespół fundacji to grupa energetycznych, aktywnych, życzliwych osób, gotowych do pomocy!

RAKIETY, bo… rak to kosmos, lot w nieznane – a każdemu Onkonaucie potrzeba zapewnić jak najlepszy start i bezpieczny powrót!

RAKIETY, bo… Podopieczni to ludzie, którzy każdego dnia od nowa wyruszają w ten komos podróży po zdrowie i życie.

RAKIETY, bo… każdy potrzebuje odpowiedniego paliwa – zdrowy, chory i po chorobie! A rolą fundacji jest edukować i promować zdrowe rozwiązania, aby uniknąć niechcianej podróży.

 

Strona fundacji: www.fundacjarakiety.pl

 

 

Więcej informacji:

Agnieszka Nitka

Manager Działu Marketingu, Komunikacji i Fundraisingu

Fundacja Onkologiczna Rakiety

Mail: a.nitka@fundacjarakiety.pl

Tel.: +48 530 503 930

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Fundacja Onkologiczna Rakiety
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku Biuro prasowe
2025-02-05 | 06:00

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku

Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale skorygować. Najwięcej obaw pacjentów dotyczących tych
Zdrowie Suplementacja na nowy rok - kilka ciekawych propozycji
2025-01-15 | 14:00

Suplementacja na nowy rok - kilka ciekawych propozycji

Jednym z Twoich postanowień na nowy rok jest to, aby bardziej o siebie zadbać? Nic prostszego! Dzięki wysokiej jakości suplementom diety nie będziesz musiała podejmować
Zdrowie Filary pielęgnacji skóry atopowej
2024-12-30 | 09:00

Filary pielęgnacji skóry atopowej

Atopowe Zapalenie Skóry jest przewlekłą chorobą cywilizacyjną. Do jej objawów należą przesuszenie skóry, zaczerwienienie, podrażnienie i dotkliwy świąd, które

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Dom i ogród

Radosław Majdan: Jestem zniesmaczony tym, ile czasu poświęciliśmy na załatwianie pozwoleń na budowę domu. Teraz zastanawiamy się, czy nie wybrać planu B

Były piłkarz przyznaje, że w przypadku jego małżeństwa droga do budowy wymarzonego domu w Konstancinie-Jeziornie okazała się niezwykle długa, kręta i bardziej skomplikowana, niż się spodziewali. Uzyskiwanie niezbędnych pozwoleń trwało ponad dwa lata i nie zakończyłoby się sukcesem, gdyby nie pomoc specjalisty, który miał w tym doświadczenie. W obliczu tych problemów i kolejnych wyzwań przyszło jednak zwątpienie i myśl o rezygnacji z kontynuowania tego projektu. Radosław Majdan podkreśla jednak, że niezależnie od tego, jaką decyzję podejmą, za jakiś czas będą mieli własny, piękny dom.

Problemy społeczne

Miasta będą się starzały wolniej niż reszta kraju. Jednak w niektórych do 2050 roku seniorzy będą stanowić 37 proc. populacji

Udział osób starszych w populacji Polski będzie się stopniowo zwiększał i w 2050 roku wyniesie 34 proc. Dla porównania w 12 największych miastach będzie to 31 proc. – wynika z raportu Centrum Analiz i Badań Unii Metropolii Polskich. To oznacza, że metropolie – chociaż nie wszystkie – będą się starzeć nieco wolniej niż reszta kraju. Z tym procesem wiąże się szereg wyzwań dla samorządów i zadań związanych m.in. z przygotowaniem usług dla zróżnicowanej grupy seniorów i dostosowania przestrzeni miejskiej.

Farmacja

Nowoczesne formy podania leków pozwalają uniknąć hospitalizacji. To duże ułatwienie dla pacjentów z chorobami przewlekłymi

Opracowywanie nowoczesnych form podania leków to odpowiedź na stale rosnącą liczbę pacjentów z chorobami przewlekłymi, m.in. onkologicznymi, hematologicznymi i psychiatrycznymi. Jeden zastrzyk zamiast codziennego łykania tabletek, wlewów czy klasycznych chemioterapii ułatwia życie pacjentom, pozwalając im uniknąć hospitalizacji, stresu i ryzyka z tym związanego oraz szybciej wrócić do codziennych zajęć. To także korzyść dla personelu medycznego i systemu ochrony zdrowia. Inicjatorzy kampanii „Podanie ma znaczenie” podkreślają, że pacjent powinien mieć wpływ na wybór formy przyjmowanego leku.