Komunikaty PR

Księga Rekordów Guinnessa ma już 69 lat!

2024-08-27  |  13:30
Biuro prasowe
Kontakt
Paulina Garczyk
Biuro Rekordów

ul. Święty Marcin 29/8
61-806 Poznań
info|biurorekordow.pl| |info|biurorekordow.pl
+48 690 939 469
https://biurorekordow.pl/

Pierwsze wydanie Księgi Rekordów Guinnessa ukazało się na rynku 27 sierpnia 1955 roku. “The Guinness Book of Records” zawierała aż 198 stron i już w okresie Świąt Bożego Narodzenia stała się bestsellerem i trafiła do czołówki najlepiej sprzedających się książek w Wielkiej Brytanii.

Dziś mija 69 lat od tego wydarzenia. Obecnie Guinness World Records zajmuje się zbieraniem, weryfikacją, autoryzacją i upowszechnianiem informacji o światowych rekordach, na skalę globalną. Żadna inna organizacja nie może poszczycić się porównywalnym zasięgiem, wiarygodnością, prestiżem czy zasięgiem regionalnym i tematycznym.

Internetowa baza rekordów Guinnessa zawiera kilkadziesiąt tysięcy rekordów. Ile dokładnie? Nie wiadomo. Oficjalna strona mówi o 47 tysiącach, anglojęzyczne źródła mówią o 53 tysiącach. Ukazująca się raz do roku drukowana publikacja zawiera jedynie wybrane, najciekawsze kategorie rekordów. 

Warto wspomnieć, że pierwszym rekordem zapisanym w nieoficjalnej jeszcze księdze było rozwiązanie sporu dotyczącego najszybszego ptaka łownego. Ówczesny dyrektor browaru zapisywał w księdze wyniki, o których dyskutowano w irlandzkich pubach. Z czasem zaczęli zgłaszać się śmiałkowie, którzy chętni byli udowodnić swoje rekordowe zdolności. Wszystkie zgłoszone dokonania oficjalnie zebrano w 1955 roku.

Więcej informacji: https://biurorekordow.pl/ksiega-rekordow-guinessa/

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Rekordów
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Media

Przygotowania do Polsat Hit Festiwal trwają cały rok. To olbrzymie przedsięwzięcie logistyczne

Już dziś wieczorem w Operze Leśnej w Sopocie startuje Polsat Hit Festiwal. Maciej Rock, jeden z prowadzących to wydarzenie, podkreśla, że w przygotowanie takiego projektu angażują się setki osób, którym powierzone są określone zadania. By w stu procentach zrealizować założony scenariusz, trzeba włożyć wiele wysiłku, bo przy tak prestiżowej imprezie nie ma miejsca na przypadek. Prezenter nie urywa, że mimo wieloletniego doświadczenia zawodowego, przed wyjściem na scenę towarzyszy mu stres.

Polityka

Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.