Księga Rekordów Guinnessa ma już 69 lat!
Biuro Rekordów
ul. Święty Marcin 29/8
61-806 Poznań
info|biurorekordow.pl| |info|biurorekordow.pl
+48 690 939 469
https://biurorekordow.pl/
Pierwsze wydanie Księgi Rekordów Guinnessa ukazało się na rynku 27 sierpnia 1955 roku. “The Guinness Book of Records” zawierała aż 198 stron i już w okresie Świąt Bożego Narodzenia stała się bestsellerem i trafiła do czołówki najlepiej sprzedających się książek w Wielkiej Brytanii.
Dziś mija 69 lat od tego wydarzenia. Obecnie Guinness World Records zajmuje się zbieraniem, weryfikacją, autoryzacją i upowszechnianiem informacji o światowych rekordach, na skalę globalną. Żadna inna organizacja nie może poszczycić się porównywalnym zasięgiem, wiarygodnością, prestiżem czy zasięgiem regionalnym i tematycznym.
Internetowa baza rekordów Guinnessa zawiera kilkadziesiąt tysięcy rekordów. Ile dokładnie? Nie wiadomo. Oficjalna strona mówi o 47 tysiącach, anglojęzyczne źródła mówią o 53 tysiącach. Ukazująca się raz do roku drukowana publikacja zawiera jedynie wybrane, najciekawsze kategorie rekordów.
Warto wspomnieć, że pierwszym rekordem zapisanym w nieoficjalnej jeszcze księdze było rozwiązanie sporu dotyczącego najszybszego ptaka łownego. Ówczesny dyrektor browaru zapisywał w księdze wyniki, o których dyskutowano w irlandzkich pubach. Z czasem zaczęli zgłaszać się śmiałkowie, którzy chętni byli udowodnić swoje rekordowe zdolności. Wszystkie zgłoszone dokonania oficjalnie zebrano w 1955 roku.
Więcej informacji: https://biurorekordow.pl/ksiega-rekordow-guinessa/

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.