Kto sięga po roślinne zamienniki mięsa?
Po sukcesie zamienników nabiału, rynek podbijają roślinne alternatywy mięsa. Produkty te odpowiadają na potrzeby konsumentów poszukujących smaku i tekstury mięsa, jednak pragnących wprowadzać do diety jego zdrowszą alternatywę. Liczba takich osób rośnie: o ile w 2019 r. co dziesiąte gospodarstwo domowe w Polsce kupiło przynajmniej jeden taki produkt, o tyle w 2020 grupa ta wzrosła do 17 proc.[1] Zwiększa się również częstotliwość zakupów[2], przewiduje się, że zjawiska te – w efekcie zachodzących zmian społecznych i świadomościowych – będą postępować.
Co istotne, do grona osób sięgających w sklepach po roślinne zamienniki mięsa zaliczają się zarówno osoby niejedzące mięsa wcale, jak wegetarianie, ale i konsumenci, którzy mięso jedzą regularnie. I to jest właśnie grupa, która ma obecnie największy wpływ na rozwój kategorii.
Jak podkreśla Aleksandra Środa, Business Development Manager w Nestlé Polska, odpowiedzialna za markę Garden Gourmet „Alternatywne źródła białka to jedna z najszybciej rosnących kategorii spożywczych w Polsce. I to właśnie fleksitarianie – czyli konsumenci ograniczający mięso w diecie – decydują o rosnącej sile tego segmentu. Co więcej, ich potrzeby będą wskazywać kierunki dalszego rozwoju rynku. Konsumenci coraz częściej będą sięgać nie tylko po produkty, które można wykorzystać, przygotowując obiad, ale również po te, z których mogą powstać smaczne przekąski, a także śniadania czy kolacje”.
Trend włączania do diety zamienników mięsa jest widoczny nie tylko w dużych miastach. Drugą największą grupą konsumentów sięgających po tego typu produkty są mieszkańcy obszarów wiejskich. I choć, jak podkreśla ekspertka Garden Gourmet, dane mogą dotyczyć ludności mieszkającej w najbliższej okolicy dużych miast, wciąż jednak jest to istotny obszar dystrybucji żywności na bazie roślin.
Co motywuje Polaków do sięgania po roślinne zamienniki mięsa?
- Do ograniczenia spożywania produktów odzwierzęcych i zainteresowania się alternatywami mięsa motywują względy zdrowotne, ale również ciekawość, chęć urozmaicenia diety i znalezienie sposobu na proste przygotowanie posiłków – mówi Aleksandra Środa – Nasze badania dowodzą, że fleksitarianie poszukują w żywności roślinnej dobrego smaku i tekstury, bogactwa białka, niskiej zawartości tłuszczu i cholesterolu oraz niskiej kaloryczności.
Odpowiedzią Nestlé na te potrzeby oraz oczekiwania konsumentów jest marka Garden Gourmet: smaczne i pożywne produkty roślinne: zamienniki mięsa, dostępne m.in. w formie „mielonego”, burgerów, klopsików, filecików. Stworzone z białka roślinnego, produkty Garden Gourmet idealnie nadają się do codziennego, domowego przygotowywania posiłków: można je bowiem gotować, smażyć, piec, dusić i grillować. Obecnie produkty są dostępne w sieci Kaufland oraz na Frisco.pl. Ciekawe pomysły na dania znaleźć można na gardengourmet.pl.
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 1993 roku. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.
Kontakt: |
|
|
| ||
Edyta Iroko | Tel.: +48 600 204 870 | edyta.iroko@pl.nestle.com | |||
Joanna Szpatowicz | Tel.: +48 600 204 159 | joanna.szpatowicz@pl.nestle.com | |||
[1] Nestlé Polska za GfK Polonia Panel Gospodarstw Domowych, penetracja roczna i roczna częstotliwość zakupu kategorii Chilled Veggie Products. Total Poland, lata 2019, 2020. Definicja kategorii według wytycznych Nestlé
[2] j.w.
Kupuj, rejestruj i ciesz się smakiem zwycięstwa! Startuje wielka loteria 4MOVE z
Idealny dodatek do grilla. Poznaj nowy przepis na ziemniaczaną sałatkę
Idealny dodatek do grilla. Poznaj nowy przepis na ziemniaczaną sałatkę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Jan Kliment i Lenka Klimentová: Po tym, jak niespodziewanie zmarł nasz przyjaciel, zrobiliśmy serię badań kontrolnych. Trzeba się badać, zanim choroba daje o sobie znać
Tancerze mają świadomość, że nawet groźna choroba przez długi czas może nie dawać żadnych objawów, dlatego też, by wykryć każdą nieprawidłowość już na wczesnym etapie, warto przeprowadzać regularne badania kontrolne. Jakiś czas temu Lenka i Jan Kliment bardzo boleśnie przeżyli nagłą śmierć swojego przyjaciela i jak zaznaczają, ta tragedia dała im wiele do myślenia. Od tego czasu diametralnie zmienili swoje podejście do profilaktyki.
Ochrona środowiska
Mniej niż 2 proc. polskich rzek ma czystą wodę zdatną do picia. Podczas akcji sprzątania wolontariusze zbierają setki ton śmieci
Z badań Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska wynika, że w latach 2014–2020 zły stan wód odnotowano w 99,5 proc. polskich rzek. Problemem jest także zaśmiecanie rzek i ich okolic. W trakcie corocznych akcji sprzątania wolontariusze zbierają setki ton śmieci. Rozwijanie powszechnej świadomości i odpowiedzialności za lokalne środowisko to jeden z głównych celów akcji Operacja Czysta Rzeka. Trwa właśnie szósta edycja akcji, w którą angażują się także prywatne firmy.
Teatr
Artur Barciś: Odkąd mieszkam na wsi, znam dużo więcej sąsiadów, niż kiedy mieszkałem w bloku. W miastach poznawanie ludzi nie bardzo nas interesuje
W spektaklu „Barabuum!” wyreżyserowanym przez Artura Barcisia pewna para postanawia zainteresować się życiem swoich sąsiadów i bliżej ich poznać. Ta znajomość z czasem przeradza się jednak w zupełnie nieoczywistą relację. Aktor podkreśla, że choć jest to historia z przymrużeniem oka, to jednak powinna zachęcić do przemyśleń. Jego zdaniem warto pokonać nieśmiałość i otworzyć się na nowe znajomości. Jak przyznaje, on sam prywatnie utrzymuje dobre kontakty ze swoimi sąsiadami i każda z tych osób wnosi do jego życia coś wartościowego.