Kto zostanie Sopocką Perłą?
Inntu
ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl
Największa liczba zgłoszeń wpłynęła w trzeciej edycji konkursu Sopockie Perły. Wśród kandydatów są m.in. restauracje, kawiarnie, hotele, apartamenty, fundacje, wypożyczalnie rowerów, wytwórnie biżuterii, a także… firmy z sektora ubezpieczeniowego. O tym, komu przypadnie miano tegorocznej Sopockiej Perły, dowiemy się już 9 grudnia podczas Gali Finałowej.
Pierwszą turą konkursu był nabór zgłoszeń od firm, instytucji i organizacji działających w branży turystycznej w Sopocie. Zgłaszający mieli do wyboru jedną z pięciu kategorii: pro eko, wydarzenie, debiut, pobyt i kulinaria.
Najpopularniejszą kategorią w tym roku okazał się pobyt. Wśród zgłaszających pojawiły się zarówno znane sopockie hotele, butikowe hoteliki czy przytulne, kameralne apartamenty. Drugą najchętniej wybieraną kategorią były kulinaria, na którą zdecydowały się sopockie restauracje i kawiarnie. Wydarzenie to projekty z zakresu kultury i sportu. Pojawiła się nawet światowa premiera marki samochodu.
Najbardziej zróżnicowane inicjatywy wpłynęły w kategoriach debiut i pro eko. W debiucie mamy całkiem spory mix, bo do konkursu stanęły m.in. kawiarnie, hotele, parki rozrywki, instytucje kultury, a nawet manufaktura. Kategorię pro eko wybrały firmy z obszarów mobilności, wyposażenia wnętrz, pobytu, gastronomii i... ubezpieczeń.
Kto przejdzie do następnego etapu?
Właśnie skończył się kolejny etap zmagań. Członkowie Sopockiej Organizacji Turystycznej zdecydowali o wyborze najlepszych projektów, które w trzecim etapie rozpatrzy Kapituła Konkursowa.
- W tym roku zebraliśmy największą ilość zgłoszeń. Są one bardzo ciekawe i jednocześnie zróżnicowane. Dlatego rywalizacja jest bardzo zacięta. Kapituła Konkursowa będzie miała twardy orzech do zgryzienia - komentuje Anna Golec-Mastroianni, Prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej. - Nasz konkurs pokazuje, jak pojemna jest branża turystyczna w Sopocie oraz jakie ciekawe inicjatywy oferuje.
Najciekawsze projekty w każdej kategorii otrzymają nagrody w wysokości po 5 000 PLN, ufundowane przez współorganizatora konkursu, czyli Miasto Sopot.
Nowi partnerzy konkursu
Do grona sponsorów konkursu dołączył Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy oraz firma Maurisse, producent kosmetyków.
Port Lotniczy nierozerwalnie kojarzy się z turystyką naszego regionu. Zimowa siatka połączeń lotniczych z Gdańska to aż 69 kierunków do 18 państw.
- Konkurs Sopockie Perły doskonale wspiera rozwój branży turystycznej w regionie - mówi Agnieszka Michajłow, Rzecznik Prasowy Portu Lotniczego Gdańsk. - Gorąco popieramy takie inicjatywy. Trzymamy kciuki za wszystkich nominowanych.
Maurisse to firma prężnie działająca na europejskim rynku kosmetycznym, która od początku swojego istnienia związana jest z Trójmiastem. Jej siedziba główna znajduje się na styku Sopotu i Gdyni. Specjalizuje się w produkcji innowacyjnych kosmetyków do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. Jest twórcą takich marek jak Biotaniqe, Selfie Project, Ecologiq, OnSkin, które tworzą kompleksową ofertę dla kobiet.
- Jestem zaszczycona i dumna, że firma Maurisse od lat bierze udział w inicjatywach wspierających rozwój regionu – mówi Małgorzata Ostrowska, Prezes firmy Maurisse, rodowita sopocianka.
O konkursie Sopockie Perły
Konkurs o Sopocką Nagrodę Turystyczną „Sopockie Perły” adresowany jest do przedsiębiorców prowadzących działania w Sopocie w szeroko pojętej branży turystycznej. Odbywa się od roku 2019.
Głównym celem inicjatywy jest wyłonienie najciekawszych, nowatorskich i spójnych z wizerunkiem Miasta Sopotu działań z zakresu rozwoju turystyki przeprowadzonych przez instytucje i firmy.
Łączna pula nagród w konkursie wynosi 25 000 PLN w 5 kategoriach: Pro eko, Wydarzenie, Kulinaria, Debiut oraz Pobyt.
Pomysłodawcą i organizatorem konkursu jest Sopocka Organizacja Turystyczna (SOT) we współpracy z Miastem Sopot. SOT zrzesza ponad 100 sopockich firm.
W skład kapituły konkursowej wchodzą: Prezydent Miasta Sopotu, Przewodniczący Komisji Turystyki i Uzdrowiska Rady Miasta Sopotu, Prezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej, Wiceprezes Sopockiej Organizacji Turystycznej oraz eksperci tematyczni w poszczególnych kategoriach konkursowych.
Wypoczynek bez dzieci bez poczucia winy
Kuchnia jesienna Korei Południowej: Sezonowe smaki i tradycje
Zamek Janów Podlaski Arche liderem MICE na wschodzie Polski
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.