Kuchenne kreacje w czerni i złocie

Małgorzata Wnorowska
Forestor
ul. Postępu 14
02-676 Warszawa
m.wnorowska|forestor.pl| |m.wnorowska|forestor.pl
609192635
www.forestor.pl
Otworzyliśmy kuchnie na czerń, która pięknie prezentuje się na frontach mebli i doprawiliśmy sporą szczyptą złota. W mijającym roku te dwa kolory nadawały ton modnym aranżacjom. Wprowadzenie do kuchni czerni i złota to udany sposób na podniesienie jej prestiżu i stworzenie eleganckiej przestrzeni.
Kojąca, łagodna szarość i optymistyczna, pastelowa żółć to kolory, które będą królowały w trendach aranżacyjnych w 2021 roku. Czas pokaże, czy propozycje wiodących barw, wytypowane przez Instytut Pantone Color, zostaną przyjęte z równym entuzjazmem, z jakim spotkała się czerń. Niezaprzeczalnie 2020 rok należał do niej. Daliśmy się przekonać, że meble w kuchni nie muszą być białe, żeby zaaranżować ponadczasowe i przyjazne w odbiorze wnętrze. Polubiliśmy czerń za nowoczesny, wyrazisty charakter, nie pozbawiony jednak eleganckiego sznytu. Czerń pojawiła się na frontach mebli kuchennych, gdzie wygląda efektownie i prestiżowo, gwarantując spektakularny efekt.
- Odważną czerń najchętniej przełamujemy tonującymi dodatkami. Pięknie prezentuje się w oprawie drewna, które ją łagodzi i ociepla – mówi Sylwia Kowalska-Mikutel, projektantka Spółki Meblowej KAM. – Kompozycja tych dwóch dekorów jest atrakcyjna wizualnie, pozwala również zapewnić wyważone proporcje, dzięki którym kuchnia wygląda zjawiskowo, zachowuje jednak przytulny klimat.
Udanym połączeniem topowej czerni i nowoczesnych rozwiązań wzorniczych są fronty z mocno zarysowanym, okalającym je czarnym obrzeżem. W nowej koncepcji frontu, zaproponowanej przez firmę KAM, kontrastowe do dekoru obrzeże jest nie tylko mocno wyeksponowane, tworząc na powierzchni zabudowy meblowej atrakcyjny efekt ramki, ale zintegrowane z uchwytem krawędziowym w identycznym kolorze. To świeży pomysł na urozmaicenie bryły mebli i efektowne wprowadzenie do kuchni designerskiej czerni.
Rewolucja na kuchennym froncie
Wyrazista czerń lub inne intensywne kolory w ciemnych tonacjach rekompensują brak połysku na frontach mebli. To znacząca zmiana. Do niedawna lakierowane na wysoki połysk, obecnie urzekają głęboko matową strukturą. Mat zdecydowanie zdeklasował połysk, zajmując naczelną pozycję w kanonie modnych i eleganckich powierzchni. Efektownie prezentuje się na gładkich płaszczyznach minimalistycznych frontów bez uchwytów, jak również frontów z ozdobnymi frezowaniami.
Matowe fronty nie tylko wyglądają atrakcyjnie, ale są praktyczne. To zasługa nowoczesnych technologii wykańczania powierzchni, dzięki którym nie pozostają na nich nieestetyczne odciski palców.
W oprawie złota
- Matowe fronty doskonale komponują się z połyskującym złotem, a połączenie dwóch odmiennych powierzchni tworzy ciekawy efekt dekoracyjny – podpowiada projektantka.
Ten szlachetny kolor odgrywa coraz ważniejszą rolę w aranżowaniu kuchni ze smakiem, dodając jej blasku i stylu. Nawet akcenty w postaci uchwytów meblowych potrafią fantastycznie ożywić wnętrze, a w tym sezonie mogliśmy sobie pozwolić na większy rozmach w doborze złotych ozdobników. Gustownym i przyciągającym wzrok elementem w kolorze złota mogą być także: dekoracyjne akcesoria kuchenne, bateria przy zlewozmywaku, oprawa oświetlenia a nawet okap czy stelaż krzeseł lub hokerów ustawionych przy kuchennej wyspie.

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.