Kuchnia a budżet – na czym możesz zaoszczędzić?
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Zauważalny wzrost cen to globalne zjawisko, które dotyka całej gospodarki: nie tylko artykułów spożywczych, materiałów budowlanych, ale również mebli kuchennych. Może się okazać, że zakładany przez nas budżet minie się z rzeczywistymi kosztami. Jak tego uniknąć? Podpowiadamy, jak zoptymalizować wydatki podczas planowania kuchni.
Każda z prac remontowych czy wykończeniowych wymaga opracowania kosztorysu. Jednak nawet najbardziej starannie przygotowana lista wydatków może okazać się nieaktualna, w efekcie czego musimy ograniczyć nasz budżet. Warto jednak pamiętać, że nie musimy iść na kompromisy pod względem jakości i ergonomicznych rozwiązań. Możemy znaleźć podobne koncepty za mniejsze pieniądze, zachowując pierwotny pomysł na wygląd kuchni.
Czy warto iść za modą?
Coraz większą popularnością cieszą się zabudowy na całe ściany, które podnoszą końcową cenę mebli. Zastanówmy się, czy faktycznie taka wersja kuchni jest w naszym przypadku najbardziej optymalnym rozwiązaniem. Projektujmy zabudowę według własnych potrzeb oraz funkcjonalności, a nie trendów. Jeśli jednak już zdecydujemy się na zabudowanie całej ściany – wybierzmy fronty na zawiasach. – Podnośniki są bardzo popularne, co zupełnie nie dziwi, biorąc pod uwagę ich funkcjonalność. W przypadku ograniczonego budżetu z powodzeniem można zastosować zawiasy. To umożliwi nam spięcie kosztorysu. Można podążać za trendami i wybrać tańsze rozwiązania
– podpowiada Michał Kichler, product marketing manager Häfele.
A co z materiałami? Modne są teraz kuchnie z naturalnych, droższych surowców, jak drewno lub kamień. – W przypadku płyt meblowych warto zwrócić uwagę na tańsze zamienniki. Jest bardzo duży wybór frontów i blatów. Można znaleźć takie dekory, które doskonale imitują droższe materiały – mówi Michał Kichler. Prestiż kuchni możemy podnieść także eleganckimi dodatkami. – Pomyślmy o zastosowaniu ciekawych uchwytów, to miły dodatek, który cieszy oko, a nie obciąża budżetu. Taki jest np. uchwyt H1950 z kolekcji Häfele – wyjaśnia Michał Kichler.
Z tego nie rezygnuj
Gdy mocno ogranicza nas budżet, staramy się uprościć projekt. Nie rezygnujmy jednak z rozwiązań, które zapewniają ergonomię użytkowania. Z pewnością w dolnych szafkach należy postawić na szuflady, które są po prostu wygodniejsze. – Warto dopytać stolarzy o alternatywne rozwiązania, które zachowują wysoką jakość, a których cena może być nawet o połowę niższa. Przykładem może być szuflada Matrix S – zachęca Michał Kichler. Gdy ogranicza nas mała przestrzeń, którą chcemy jak najlepiej wykorzystać, sięgnijmy po sprawdzone pomysły na zagospodarowanie szafek narożnych. Wydawać się może, że podniosą cenę końcową projektu, jednak są na rynku alternatywy, które mogą nas pozytywnie zaskoczyć ceną, jak np. półki Ninka Eco od Häfele.
Także w przypadku oświetlenia przemyślmy odpowiednie rozłożenie wydatków. Zamiast oświetlenia dekoracyjnego, skupmy się głównie na tym roboczym. Dzięki temu nasza codzienna praca w kuchni będzie mniej obciążająca dla naszego zdrowia. – Warto zainwestować w dobrej jakości taśmy LED pod szafkami górnymi, które zapewnią odpowiednią widoczność podczas przygotowywania potraw – doradza Michał Kichler.
Nawet przy mniejszym, ograniczonym budżecie można zaplanować funkcjonalną i ergonomiczną kuchnię. Kluczowe jest odpowiednie zaprojektowanie pomieszczenia, dostosowanego do naszych potrzeb, a następnie dobranie do niego rozwiązań z takiej półki cenowej, na jaką nas w danym momencie stać. Warto poszukać alternatyw, pamiętajmy jednak, że na niektórych rzeczach po prostu nie warto oszczędzać. W końcu spędzamy w kuchni naprawdę dużo czasu.
Häfele to globalna firma działająca od 1923 roku. Oferuje największy na rynku asortyment okuć meblowych, okuć budowlanych, oświetlenia meblowego LED, elektronicznych systemów kontroli dostępów oraz akcesoriów dla stolarzy i architektów – w sumie ponad 100 tys. produktów o wyjątkowej konstrukcji i designie, które można znaleźć w meblach i prestiżowych inwestycjach budowlanych na całym świecie. Firma jest wsparciem dla szerokiego grona stolarzy, przemysłu meblarskiego, architektów, projektantów, producentów drzwiowych i okiennych. W Häfele pracuje przeszło 6 tys. pracowników w kilkudziesięciu krajach. Firma ma ponad 160 tys. klientów na całym świecie, 5 zakładów produkcyjnych, 37 oddziałów i liczne biura sprzedaży.

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.