Komunikaty PR

Kwiaty za elektrograty

2021-09-22  |  18:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.11 MB )

Między 23 a 25 września 2021 odbędzie się jesienna edycja akcji „Kwiaty za elektrograty” w Castoramie. W jej ramach wszystkie sklepy tej sieci będą zbierać zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, wymieniając go na sadzonki wrzosów.

 

Celem akcji „Kwiaty za elektrograty” jest zmniejszenie ilości niebezpiecznych odpadów wyrzucanych do zbiorników komunalnych poprzez zwiększenie selektywnej zbiórki zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Podczas akcji wszystkie sklepy Castoramy i Brico Depot zbierają zużyty sprzęt domowy, w zamian  rozdają sadzonki pięknych wrzosów. Każda osoba oddająca sprzęt otrzyma do 10 sadzonek. Liczba otrzymanych kwiatów zależeć będzie od liczby i wielkości przyniesionych odpadów.

 

Segregacja elektrośmieci

Istotnym elementem akcji jest edukacja o niebezpieczeństwie powstającym podczas niepoprawnej utylizacji zużytego sprzętu. Aby uniknąć potencjalnych zagrożeń Castorama Polska zachęca do odpowiedzialnego podejścia i segregowania odpadów niebezpiecznych.

 

Niewłaściwie wyrzucone elektrośmieci mogą poważnie zanieczyścić środowisko i wywołać ciężkie choroby u osób mających styczność z rozkładającymi się urządzeniami. Sprzęt elektroniczny zawiera trujące substancje, które mogą być wysoce szkodliwe dla środowiska, zwierząt i ludzi. Utylizacja elektroodpadów polega na oddzieleniu niebezpiecznych substancji i przetworzeniu elementów nadających się do recyklingu.

 

Poprzednia edycja

Podczas wiosennej akcji odbywającej się w marcu udało się zebrać blisko 300 ton zużytego sprzętu. Jest to imponujący wynik, biorąc pod uwagę to, że ze względu na wprowadzane wtedy covidowe restrykcje, akcja odbywała się tylko jednego dnia – w piątek.

 

Na jesienny finał tegorocznej akcji przygotowano aż 450 000 sadzonek. Podczas trzech dni trwania akcji Castorama planuje zebrać jeszcze więcej zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego niż rok temu . Zgromadzony sprzęt Castorama przekaże odpowiednim organizacjom zajmującym się odzyskiwaniem, recyklingiem komponentów i utylizacją niebezpiecznych części. Jak co roku partnerem akcji jest Organizacja Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego AuraEko, współpracująca z firmą przetwarzającą zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny - MB Recycling.

 

Zieleń za elektrograty

W tym roku równolegle do akcji „Kwiaty za elektrograty” odbywać się będzie także inicjatywa „Zieleń za elektrograty”, w ramach której Castorama Polska ufunduje zieloną przestrzeń zaprojektowaną w duchu bioróżnorodności. Nagrodzona zostanie lokalna społeczność miejscowości, na terenie której znajduje się sklep, któremu uda się zebrać największą ilość elektrośmieci. Castorama przeznaczy aż 25 tysięcy złotych na odnowę wspólnie wybranej z lokalną społecznością ogólnodostępnej przestrzeni zielonej. Realizacja projektu obędzie się we współpracy ze zwycięskim sklepem i lokalnym samorządem.

 

Zapraszamy do oddania w Castoramie elektrośmieci i odebrania sadzonek wrzosów.

 

Informacje o spółce Castorama:

Castorama Polska Sp. z o.o. jest najpopularniejszą sieć sklepów z artykułami budowlanymi i do wykończenia wnętrz (DIY) w Polsce. Firma uruchomiła swój pierwszy sklep w 1997 roku. Obecnie sieć Castorama prowadzi sprzedaż w 88 lokalizacjach w różnych częściach Polski. Zapewnia również klientom w całym kraju dostęp do oferty on-line. Spółka zatrudnia ponad 13 tys. pracowników. Castorama Polska Sp. z o.o. jest częścią Kingfisher plc, międzynarodowej spółki posiadającej prawie 1200 sklepów w 10 krajach Europy. W celu uzyskania dalszych informacji zapraszamy na stronę www.castorama.pl oraz www.kingfisher.com.

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.