Lexus F Sport Edition - gdzie klasa premium spotyka się ze sportowym charakterem
Czego szukają klienci w klasie premium? Wzorowej obsługi, prestiżu, świetnego wyposażenia i mocnych silników. Najbardziej wymagający kierowcy, którzy w jazdę wkładają trochę serca, doceniają również sportowy charakter, właściwości jezdne i emocje, które towarzyszą dynamicznej jeździe. Bez trudu można je znaleźć w Lexusach, szczególnie tych z linii F Sport Edition.
Entuzjaści sportów motorowych dobrze wiedzą, że wyścigi i rajdy były i są bezcenne dla rozwoju wielu technologii, które z czasem znalazły zastosowanie w samochodach drogowych. Chciałoby się powiedzieć „niech żyje motorsport”! To nie tylko rywalizacja, ale również prestiż, innowacje i emocje. Nic dziwnego, że tak wielu klientów w klasie premium szuka również (a czasami przede wszystkim) sportowego charakteru i zapowiedzi doskonałych wrażeń z jazdy. Lexus odpowiada na te potrzeby oferując modele w linii F Sport Edition.
Sport we krwi
Lexus od początku istnienia marki tworzy samochody, które oprócz niezawodności i najwyższej jakości gwarantują angażujące, pewne prowadzenie. Choć pierwszymi modelami w ofercie marki były limuzyny LS 400 i ES 250, czas na pierwsze coupe-cabrio nadszedł już po paru latach, wraz z modelem SC. Jakiś czas później świat ujrzał sedana o sportowej charakterystyce, a w 2006 roku powstała dywizja Lexus F, która w całości zajmuje się opracowywaniem rozwiązań, które łączą świat aut klasy premium ze sportem i najlepszymi osiągami. Skąd akurat takie oznaczenie? Jest ono związane z legendarnym torem wyścigowym Fuji Speedway. To właśnie tam narodził się sportowy oddział Lexusa i to właśnie po krętej nitce toru prototypy i produkcyjne wersje najszybszych Lexusów na świecie przejechały setki tysięcy kilometrów. Dla tych, którzy chcą poczuć przedsmak tych emocji i cieszyć się ze sportowej charakterystyki swojego Lexusa, japońska marka oferuje również dziś całą serię modeli z linii F Sport Edition.
Nie tylko konkurs piękności
Gama F Sport Edition obejmuje wybrane modele dostępne w salonach Lexusa. Napisać o nich, że to Lexusy w sportowych szatach to niedopowiedzenie, bo linia F Sport Edition wyróżnia się nie tylko stylistycznymi dodatkami, ale i zmianami, które istotnie wpływają na to, jak czujemy samochód na drodze i jak radzi sobie on z dynamiczną jazdą.
Zacznijmy jednak od cech zewnętrznych. Auta w linii F Sport Edition mają akcenty i detale, które zwracającą uwagę, że samochód został zaprojektowany tak, by angażować kierowcę. Przypominają o tym między innymi przeznaczone specjalnie dla tych wersji większe felgi i niskoprofilowe opony. Bez trudu można również dostrzec ostrzej zarysowane zderzaki i wloty powietrza wykończone w nieco inny sposób niż w pozostałych odmianach. Charakterystyczny i wyrazisty grill w kształcie wrzeciona na potrzeby wersji F Sport Edition otrzymuje również inne wypełnienie, lakierowane na ciemny kolor. Choć zmiany są subtelne, nie sposób ich nie dostrzec.
Filozofia F zachwyca również podczas jazdy
Charakterny wygląd zapowiada świetne wrażenia z jazdy, a na to, by wygląd pozostał spójny z odczuciami za kierownicą pracują pozostałe zmiany względem innych odmian. Auta z linii F Sport Edition zapewniają jeszcze lepsze prowadzenie dzięki specjalnym nastawom zawieszenia. Zmiany nie obejmują wyłącznie wyglądu, ale i realnie wpływają na zachowanie aut na drodze. Elementy układu jezdnego zostały zestrojone tak, by Lexusy pewnie zachowywały się na krętych drogach.
Pewność prowadzenia jest jeszcze większa dzięki oponom o niższym profilu, a dopasowane do sportowego charakteru fotele nie są jedynie ozdobą.
Lepsze trzymanie boczne sprawia, że kierowca całym ciałem może poczuć zachowanie auta na drodze. Dobry fotel, który trzyma kierowcę w poprawnej pozycji to jedna z podstaw dynamicznej jazdy, a każdy kto miał okazję jeździć sportowym autem z krwi i kości może to potwierdzić. Specjalne siedzenia w Lexusach z linii F Sport Edition są również regulowane w większej liczbie płaszczyzn, po to, by umożliwić jeszcze łatwiejsze dobranie idealnej pozycji do jazdy. Kolejnym, z pozoru drobnym, udoskonaleniem jest zastosowanie szczotkowanego aluminium we wnętrzu. Nie chodzi jednak tylko o akcenty i dekory na desce rozdzielczej, a o pokrycie pedałów gazu i hamulca specjalnymi nakładkami wykonanymi z tego materiału. To zapewnia lepsze wyczucie nacisku i zmniejsza ryzyko ześlizgnięcia się stopy nawet podczas dynamicznej jazdy.
Sport i prestiż na wyciągnięcie ręki
Te zalety są wspólne dla wszystkich aut dostępnych w wersji F Sport Edition. Na tę linię wyposażenia mogą zdecydować się klienci chętni na zakup Lexusów CT, ES, UX, NX i RX. Sportowo stylizowane odmiany, podobnie jak pozostałe wersje, są również dostępne w leasingu SMARTPLAN, który obniża miesięczne koszty użytkowania auta.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Otyłość nie wynika z braku samodyscypliny czy lenistwa. Ta poważna choroba niesie ze sobą 200 różnych powikłań
– Walka z otyłością wymaga nie tylko wprowadzenia zmian w stylu życia i sposobie odżywiania, ale przede wszystkim zrozumienia, że jest to choroba zarówno o podłożu fizycznym, jak i psychicznym – podkreśla psycholog Adrianna Sobol. Niestety często to schorzenie jest postrzegane jako wynik braku dyscypliny, nieprawidłowej diety lub lenistwa, co jest błędnym i krzywdzącym stereotypem. W rzeczywistości otyłość jest bowiem poważną chorobą, która niesie ze sobą wiele powikłań zdrowotnych i wymaga kompleksowego podejścia. Kluczowymi elementami, które mogą się przyczynić do skuteczniejszego leczenia i poprawy jakości funkcjonowania pacjentów, jest wsparcie emocjonalne oraz zwiększenie dostępności do specjalistów.
Prawo
Seniorzy zyskają na rencie wdowiej średnio 350 zł miesięcznie. Od 2027 roku świadczenie jeszcze wzrośnie

Z początkiem lipca ruszyły wypłaty tzw. renty wdowiej. Ponad milion wniosków o świadczenie wpłynęło do wszystkich organów emerytalno-rentowych, przy czym zdecydowana większość do ZUS. Pierwszego dnia do 86 tys. osób trafiło łącznie blisko 317 mln zł, z czego ponad 30 mln zł to kwota, o którą wzrosły wypłaty w związku z zastosowaniem zbiegu świadczeń.
Motoryzacja
Qczaj: Na drogach szybkiego ruchu lubię mocniej wcisnąć pedał gazu. Niebawem planuję też zrobić prawo jazdy na motocykl

Trener podkreśla, że decyzja o zrobieniu prawa jazdy była jedną z najlepszych w jego życiu. Teraz, kiedy odpowiedni dokument ma już w kieszeni, z ogromną przyjemnością wsiada za kierownicę i mknie przed siebie. Najbardziej lubi drogi szybkiego ruchu, bo tam może mocniej wcisnąć pedał gazu. W innych okolicznościach jednak jeździ z dużą rozwagą, dostosowując prędkość do warunków panujących na jezdni. Qczaj zdradza też, że kolejnym krokiem będzie kurs na prawo jazdy na motocykl.