Komunikaty PR

Lexus szykuje rewolucję? Nowy LX ma być zupełnie inny

2020-03-26  |  10:00
Biuro prasowe

Wygląda na to, że Lexus zamierza mocniej powalczyć na rynku dużych, wyjątkowo luksusowych SUV-ów. Z nadejściem kolejnej generacji model LX ma zmienić się w znacznym stopniu, być jeszcze bardziej komfortowy i konkurować z autami najdroższych producentów. A pod maską samochodu możemy spodziewać się mocnego napędu hybrydowego.

 

Jeszcze bardziej luksusowo

Informacje o przemianie Lexusa LX podaje amerykański portal Motor1.com. Dziennikarzom udało się dotrzeć do przedstawiciela koncernu Toyota, który sugeruje, że auto będzie w dużym stopniu różnić się od tego, jakie obecnie znajdziemy w salonach. Samochód ma być jeszcze bardziej luksusowy, a pod jego maskę według zapowiedzi trafi hybryda z silnikiem V6 twin-turbo. Podobną jednostkę znajdziemy już w dwóch modelach Lexusa – LC 500h oraz LS 500h. W tym drugim jest przystosowana do napędzania czterech kół i wytwarza łącznie 359 KM. Wygląda na to, że Lexus mógłby z powodzeniem zastosować właśnie taki motor w kolejnej odsłonie modelu LX. Auto miałoby być również dostępne z silnikiem Diesla.

Zupełnie nowa konstrukcja

Motor1.com donosi, że nowy LX ma zadebiutować w 2022 roku i celować w okolice luksusowego Bentleya Bentayga. A ten jest typowym, współczesnym SUV-em o konstrukcji samonośnej. Lexus LX natomiast był zawsze oparty na klasycznej ramie, znanej z rasowych terenówek. Pojawia się pytanie, czy następna odsłona modelu będzie bazowała na takim rozwiązaniu? I czy Lexus LX nadal będzie konstrukcyjnie spokrewniony z Toyotą Land Cruiser? Ta ma doczekać się następcy jeszcze w tym roku i to właśnie z hybrydą V6 pod maską. Samochód wciąż będzie oparty na ramie, ale opracowanej zgodnie z założeniami nowej architektury TNGA.

Dwa potężne SUV-y?

O nowym SUV-ie Lexusa, który miałby konkurować z modelami takimi jak Bentayga czy Lamborghini Urus mówi się od jakiegoś czasu. Według niektórych źródeł japońska marka planuje zupełnie nowy model o oznaczeniu LF, oparty na koncepcie LF-1 Limitless i wyposażony w motor V8 twin-turbo, nad którym Lexus oficjalnie pracuje. Na tę chwilę jednak nie wiadomo, czy w przyszłości oferta Japończyków poszerzy się o dodatkowy samochód z większym prześwitem, czy może takie oblicze zyska właśnie następca aktualnego Lexusa LX. A warto nadmienić, że w październiku 2019 roku marka zarejestrowała w amerykańskim urzędzie patentowym oznaczenie LX 600. Może to oznaczać, że Lexus szykuje coś naprawdę mocnego pod maską swojego flagowego SUV-a.

Lexus LX w Polsce

Obecnie w salonach możemy spotkać Lexusa LX trzeciej generacji. Auto cieszy się dużą popularnością w Stanach Zjednoczonych i Rosji. W Europie praktycznie go nie znajdziemy, ale od 2018 roku jest dostępne także w Polsce. Aktualnego Lexusa LX wyposażono w silnik V8 o imponującej pojemności 5,7 l i mocy 367 KM, połączony z 8-biegowym automatem, który przekazuje moment obrotowy na cztery koła. U nas samochód występuje w jednej wersji i to sowicie wyposażonej. Standardem są 4-strefowa klimatyzacja, wyświetlacz HUD, 19-głośnikowy system audio Mark Levinson czy system kina samochodowego z prawie 12-calowymi monitorami, zamontowanymi na oparciach przednich foteli. Potężne auto wyceniono na niemal 600 tys. złotych.

LX jeszcze większy?

Nadwozie Lexusa LX mierzy teraz 5 m, a model jest największym SUV-em w ofercie japońskiej marki. Ale Lexus mógłby powalczyć o dodatkowych klientów, gdyby wprowadził do oferty jeszcze większy samochód. Takie zapotrzebowanie zgłosili amerykańscy dealerzy marki. Paul LaRochelle, przewodniczący Lexus National Dealer Advisory Council, przyznał ostatnio w rozmowie z portalem Automotive News, że w ofercie Lexusa przydałby się potężny luksusowy SUV z siedmioma miejscami, który będzie konkurować na amerykańskim rynku z takimi autami jak Cadillac Escalade czy Lincoln Navigator. Wspominane modele mierzą ponad 5,3 m. Być może LX w przyszłości urośnie do takich rozmiarów.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Przygotowanie do sezonu rowerowego: bike days w Elektrowni Powiśle Biuro prasowe
2024-04-16 | 12:37

Przygotowanie do sezonu rowerowego: bike days w Elektrowni Powiśle

Wczesna wiosna to idealny moment na przygotowanie do sezonu rowerowego. W dniach 18-20 kwietnia każdy, kto przyjedzie do Elektrowni Powiśle jednośladem, będzie mógł skorzystać z
Motoryzacja Niterra przedłuża współpracę ze Scuderia Ferrari
2024-03-29 | 11:00

Niterra przedłuża współpracę ze Scuderia Ferrari

Jako wieloletni oficjalny dostawca Scuderia Ferrari, zespołu wyścigowego Formuły 1, firma Niterra, specjalizująca się w zapłonie i elektronice samochodowej, przedłużyła
Motoryzacja Wysokooktanowa majówka z AIR MOTO SHOW 2024 w Pile
2024-03-28 | 10:40

Wysokooktanowa majówka z AIR MOTO SHOW 2024 w Pile

Majówka z AIR MOTO SHOW 2024 w Pile - największe takie wydarzenie motorsportowe i lotnicze w rejonie Już po raz kolejny zapraszamy wszystkich entuzjastów lotnictwa i motoryzacji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Aleksandra Popławska: Zazwyczaj dostaję fajne prezenty. Najbardziej cieszy mnie, jak ktoś mi coś namaluje albo napisze wiersz

Aktorkę można teraz oglądać między innymi w spektaklu „Wyjątkowy prezent” w reżyserii Tomasza Sapryka. Dzięki tej sztuce widzowie mogą się przekonać, że wyszukany, drogi i niezwykle odważny upominek nie tylko może zepsuć urodzinową imprezę, ale także relacje rodzinne i przyjacielskie. Aleksandra Popławska zdaje sobie sprawę z tego, że wiele osób ma nie lada dylemat, co podarować komuś z okazji urodzin czy imienin. Jednocześnie podkreśla, że ona sama nigdy nie dostała nietrafionego prezentu, który szybko wylądował w koszu.

Media

Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski: Mamy wieloletnie doświadczenie telewizyjne. To nam pozwoliło zbudować wideopodcast „Serio?” od strony merytorycznej i technicznej

Po zwolnieniu z TVP Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski ruszyli na podbój YouTube’a. Do autorskiego wideopodcastu „Serio?” para zamierza zapraszać gości, którzy działają na różnych płaszczyznach, mają nietuzinkowe pasje i swoim postępowaniem dają dobry przykład innym. Prezenterzy wierzą, że ich nowy projekt z odcinka na odcinek będzie się cieszył coraz większą popularnością. Na razie obserwuje ich ok. 5 tys. subskrybentów. Obydwoje zapewniają, że nie boją się nowych wyzwań zawodowych, a satysfakcję sprawia im to, że przy realizacji nagrań mogą w pełni wykorzystać swoje doświadczenie telewizyjne.

Edukacja

Co piąte polskie dziecko padło ofiarą cyberprzemocy. Brakuje narzędzi, które pomogłyby z tym zjawiskiem walczyć

Według badań HBSC co szósty nastolatek na świecie padł ofiarą cyberprzemocy – informuje Europejskie Biuro Regionalne Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). W Polsce jest pod tym względem dużo gorzej. Nawet jedno na pięcioro dzieci mogło doświadczyć przemocy w sieci – alarmują naukowcy. Grupą najbardziej narażoną na cyberprzemoc są 13-latki. Porównanie danych z obecnej i poprzedniej edycji badania wskazuje, że dotychczasowe programy przeciwdziałania przemocy, i to nie tylko w obszarze cyber, nie są skuteczne. Eksperci podkreślają, że trzeba w nie włączyć nie tylko szkoły, ale też placówki medyczne, rodziców i samą młodzież.