Komunikaty PR

Liczy się każda kropla!

2022-03-22  |  14:10

Woda jest jednym z najcenniejszych zasobów naszej planety, jednak szybko postępujące zmiany klimatyczne powodują, że jej ilość na świecie zmniejsza się z roku na rok. Szacuje się, że 3% zasobów wody na Ziemi, to woda słodka, z czego 2,5% znajduje się w lodowcach, a jedynie 0,5% to woda pitna, z której codziennie korzystamy[1]. Przy tak małej jej ilości liczy się każda kropla. 22 marca, czyli Światowy Dzień Wody to doskonała okazja do tego, by przyjrzeć się naszym wyborom związanym z wodą i poszukać rozwiązań, które pomogą nam prowadzić bardziej ekologiczny styl życia.

Wszystko, co chcielibyśmy wiedzieć o wodzie

W tym roku z okazji Światowego Dnia Wody marka GROHE zorganizowała panel dyskusyjny pod hasłem „Woda nie potrzebuje opakowania. Postaw na ekologię”. Zaproszono ekspertów z różnych dziedzin, którzy porozmawiali o znaczeniu tego cennego zasobu w naszym codziennym życiu oraz o najnowszych rozwiązaniach, które nie tylko pomogą ją oszczędzać, ale także redukować ilość plastiku w naszej kuchni. W dyskusji udział wzięli: Grzegorz Łapanowski, kucharz i aktywista, a także juror programu Top Chef, Joanna Konieczna, Leader, Architects & Developers Segment Poland, LIXIL EMENA, dr hab. inż. Agnieszka Cholewa-Wójcik z Katedry Opakowalnictwa Towarów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz dr inż. Jarosław Chudzicki z Wydziału Instalacji Budowlanych, Hydrotechniki i Inżynierii Środowiska Politechniki Warszawskiej. Spotkanie poprowadziła znana prezenterka telewizyjna i autorka programów o zdrowym żywieniu i ekologii – Katarzyna Bosacka. Materiał video dostępny jest pod linkiem: https://www.grohe-x.com/pl-pl/events-on-demand/grohe-x---world-water-day-pl.

Rozwiązania less waste w codziennym życiu

By wyjść naprzeciw oczekiwaniom świadomych klientów, którzy poszukują ekologicznych rozwiązań, marka GROHE wprowadza do swoich produktów szereg technologii pozwalających na odpowiedzialne korzystanie z wody. W swoich produktach łączy ekologiczne podejście z niezmiennym komfortem użytkowania. Jednym z przykładów jest technologia GROHE EcoJoy, która umożliwia zmniejszenie zużycia wody nawet do 50% w przypadku jednouchwytowych baterii umywalkowych i do 40% w prysznicach. W armaturze umywalkowej zastosowano ogranicznik przepływu, zmniejszający zużycie wody z 10 do nieco ponad 5 litrów na minutę. Jej mniejsza ilość nie wpływa negatywnie na komfort użytkowania, dzięki znajdującemu się u wylotu wylewki perlatorowi, który napowietrza wypływającą wodę, sprawiając, że strumień jest obfity.

Innym produktem pomagającym zredukować zużycie wody w łazience jest technologia GROHE SilkMove. Głowica w tym wariancie armatury gwarantuje, że gdy dźwignia baterii jest ustawiona w pozycji centralnej, strumień wody wypływający z wylewki zawsze jest zimny. Pozwala to na zmniejszenie niepotrzebnego zużycia gorącej wody. Dzięki temu czteroosobowa rodzina w ciągu roku może przyczynić się do zmniejszenia emisji ok. 279 kg CO2 oraz oszczędności ok. 31,4 litrów wody[2].

Z okazji Światowego Dnia Wody chcemy przypomnieć, że wodę możemy oszczędzać nie tylko ograniczając jej zużycie, ale także poprzez nasze codzienne wybory. Do wyprodukowania 1 litra wody butelkowanej, potrzebnych jest aż 7 jej litrów[3]. Rezygnacja z kupowania tej w butelkach na rzecz wody z kranu to duży krok w dążeniu do przyjaznego środowisku stylu życia. Dzięki systemom kuchennym GROHE Blue możesz cieszyć się dostępną na wyciągnięcie ręki świeżą, filtrowaną wodą prosto z baterii kuchennej, jednocześnie ograniczając zużycie plastiku. W ten sposób szklanka po szklance pomagamy planecie i zmieniamy swoje nawyki na te bardziej ekologiczne.

 


[1] Według www.wbcsd.org​.

[2] Na podstawie wewnętrznych badań marki GROHE dotyczących zużycia wody przez czteroosobową rodzinę.

[3] Źródło: Stowarzyszenie Water Footprint Network (2013).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Nauka

Dog parenting jest skutkiem szerszych zmian społecznych. U źródeł rosnąca samotność i trudności w budowaniu relacji [DEPESZA]

Naukowcy z Uniwersytetu Loránda Eötvösa w Budapeszcie uważają, że dzięki specyficznym cechom wyglądu niektórych psów, zachowaniom komunikacyjnym zbliżonym do niemowląt i zależności od człowieka mogą one budzić w nas instynkt opiekuńczy porównywalny z tym, jaki wywołują dzieci. Obserwowane w bogatych i rozwiniętych krajach zjawisko dog parentingu budzi wiele kontrowersji, ale zdaniem naukowców nie ma ono wpływu na rodzicielstwo.

Podróże

Maciej Dowbor: Mamy dom w Hiszpanii i tam odpoczywamy, ale na co dzień mieszkamy w Polsce. Tu pracujemy, płacimy podatki, a nasze córki chodzą do szkoły

Prezenter zaznacza, że co prawda wraz ze swoją żoną kupili dom w Hiszpanii, to jednak większość czasu spędzają w Polsce. Tutaj bowiem mają pracę, a ich córki chodzą do miejscowych szkół. Maciej Dowbor zdradza też, że dużo lepiej funkcjonuje mu się w naszym kraju. Tu realizuje większość swoich projektów zawodowych, natomiast możliwość wyjechania z dala od Warszawy pomaga mu się wyciszyć, odpocząć od zgiełku i nabrać do wszystkiego dystansu.