Lidl Polska i WWF zapraszają do udziału w programie edukacyjnym
Wystartowała rekrutacja szkół podstawowych do programu edukacyjnego „Dieta przyjazna planecie”, stworzonego przez Lidl Polska oraz WWF Polska. Organizatorzy będą edukować najmłodszych na temat zdrowego odżywiania, dzięki któremu zadbamy o Ziemię. Szkoły mogą zgłaszać chęć uczestnictwa przez stronę internetową do 18 listopada br.
Sposób odżywiania, jaki wybieramy, ma wpływ nie tylko na nasze zdrowie, ale również na naszą planetę. Już na etapie planowania jadłospisu i przygotowania posiłku, oddziałujemy na środowisko naturalne. Obecnie nasze dietetyczne wybory wspierają system produkcji żywności, który ekstensywnie wpływa na planetę. Według raportu WWF „Bending the curve: The restorative power of planet-based diet” globalny system żywieniowy jest odpowiedzialny m.in. za 27% emisji gazów cieplarnianych.
Od lat edukujemy klientów w zakresie świadomego odżywiania, a także dbania o naszą planetę – ochrona klimatu i promocja zdrowia to jedne z celów Lidl Polska uwzględnionych w strategii CSR na lata 2020-2025. Cieszymy się, że jesteśmy częścią programu edukacyjnego „Dieta przyjazna planecie”, ponieważ łączy on te dwa obszary, które są dla nas niezwykle istotne. Sposób odżywiania ma nie tylko wpływ na nasze zdrowie, ale również na naszą planetę. To bardzo ważne, aby edukować na ten temat najmłodszych. Wierzymy, że dzięki programowi edukacyjnemu jeszcze więcej Polaków w swoim codziennym jadłospisie będzie uwzględniać składniki, które są dobre dla środowiska naturalnego – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR Lidl Polska.
To, co jemy, każdy nasz posiłek, nasze drugie śniadanie, obiad spożywany w szkolnej stołówce, może się przyczynić do ratowania środowiska przyrodniczego. To, skąd pochodzi nasza żywność i jak jest wytwarzana, ma znaczenie. Im więcej wiemy o tym, co spożywamy, tym nasze wybory mogą być lepsze – dla zdrowia i dla planety – mówi dr inż. Julia Dobrzańska, koordynatorka programu z ramienia WWF Polska.
Aby wesprzeć i przyspieszyć pozytywną zmianę, Lidl Polska wraz z WWF Polska zapraszają szkoły podstawowe do uczestniczenia w programie „Dieta przyjazna planecie”, dzięki któremu zarówno nauczyciele, jak i uczniowie, poznają sieci powiązań między różnorodnością biologiczną, klimatem, żywnością oraz ludźmi. Do udziału w programie organizatorzy zapraszają także szkolnych żywieniowców, szefowe i szefów kuchni szkolnych oraz inne osoby zaangażowane w żywienie uczniów, którym chcą opowiedzieć o tym, jak założenia diety przyjaznej planecie można praktycznie stosować w szkole.
Zgłosić się można poprzez stronę: https://www.wwf.pl/dieta-przyjazna-planecie. Rekrutacja trwa do 18 listopada br.
Aktualna, pierwsza edycja programu, poprzedzona była pilotażem, który odbył się w zeszłym roku szkolnym. Wzięło w nim udział 14 szkół z 7 województw, a także ponad 700 uczestników i uczestniczek (uczniowie i uczennice, nauczycielki, intendentki oraz pracownice stołówek szkolnych). Po edycji pilotażowej została przeprowadzona ankieta ewaluacyjna, w której zdecydowana większość uczniów i uczennic stwierdziła, że chce zmienić swoją dietę na bardziej przyjazną planecie, przez co rozumie: jedzenie większej ilości warzyw i owoców, niemarnowanie żywności, jedzenie mniejszej ilości produktów przetworzonych oraz odpowiedzialne zakupy.
Lidl Polska – sieć odpowiedzialna społecznie
Lidl Polska od lat angażuje się w poprawę ochrony klimatu poprzez prowadzenie działań zarówno wewnątrz firmy, jak i w łańcuchu dostaw. Dziś sieć podejmuje zdecydowany krok naprzód i w swojej strategii klimatycznej stawia sobie ambitne cele redukcji emisji CO2. Aby je zrealizować, Lidl Polska opracował w ramach swojej strategii klimatycznej plan działania – dotyczy on zarówno emisji pośrednich, które powstają w łańcuchach dostaw firmy, jak i emisji bezpośrednich, które powstają we własnych sklepach i obiektach Lidl.
Lidl Polska bierze pod lupę sprzedawane produkty odzwierzęce i zachęca swoich dostawców do podnoszenia standardów hodowli poszczególnych gatunków zwierząt. Osiągnięcie strategicznych celów zaplanowane jest na 2025 rok, a wśród nich firma zapowiada m.in., że 100% ryb sprzedawanych pod marką własną w stałym asortymencie będzie certyfikowanych zgodnie ze standardem ASC/MSC, a jaja z chowu klatkowego będą wycofane ze sprzedaży. Już dziś Lidl Polska nie prowadzi sprzedaży żywych ryb, a 50% świeżych jaj sprzedawanych w sklepach firmy stanowią jaja z chowu zrównoważonego (ściółkowego, wolnego wybiegu oraz ekologicznego).
Szczegółowe zestawienie aktywności Lidl Polska w obszarze zrównoważonego rozwoju oraz troski o środowisko zostały opisane w Raporcie Zrównoważonego Rozwoju Lidl Polska.

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Maciej Dowbor: Mamy dom w Hiszpanii i tam odpoczywamy, ale na co dzień mieszkamy w Polsce. Tu pracujemy, płacimy podatki, a nasze córki chodzą do szkoły
Prezenter zaznacza, że co prawda wraz ze swoją żoną kupili dom w Hiszpanii, to jednak większość czasu spędzają w Polsce. Tutaj bowiem mają pracę, a ich córki chodzą do miejscowych szkół. Maciej Dowbor zdradza też, że dużo lepiej funkcjonuje mu się w naszym kraju. Tu realizuje większość swoich projektów zawodowych, natomiast możliwość wyjechania z dala od Warszawy pomaga mu się wyciszyć, odpocząć od zgiełku i nabrać do wszystkiego dystansu.
Podróże
Damian Janikowski: Po ostatniej walce muszę porządnie odpocząć i wyleczyć kontuzje. Zazwyczaj na wakacje wybieram Egipt albo Turcję

Sportowiec przyznaje, że jego ulubionymi kierunkami na wakacje są Egipt i Turcja. Lubi odpoczywać w egzotycznych kurortach i cieszy się, kiedy cała rodzina ma wreszcie czas dla siebie. Damian Janikowski zaznacza, że teraz przede wszystkim chce wyleczyć kontuzje i naładować akumulatory, a kolejne walki na ringu stoczy dopiero pod koniec tego roku lub na początku przyszłego.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.