Lidl Polska promuje czytelnictwo polskiej prasy
W dobie digitalizacji prasa drukowana ma mocną konkurencję w treściach dostępnych online. Nie każdy jednak chce lub ma możliwość czytania e-wydań ulubionych tytułów. Lidl Polska, chcąc ułatwić Polakom dostęp do nich, sprzedaje prasę we wszystkich swoich placówkach. Dodatkowym udogodnieniem jest stałe usytuowanie ekspozytorów z czasopismami w większości sklepów Lidl Polska, czyli tuż przy wejściu – wszystko z myślą o klientach i ich komforcie.
Lidl Polska wie, że czytanie to dobry nawyk i warto go wspierać. Z tego względu sieć sprzedaje prasę we wszystkich swoich placówkach. Klienci Lidl Polska mogą liczyć na jednolity asortyment prasy ogólnopolskiej w każdym sklepie, bez względu na lokalizację. Dzięki temu, nie muszą rezygnować z lektury ulubionego czasopisma w trakcie pobytu w innym mieście. Oprócz tego, sieć wspiera lokalne tytuły, które są dostępne w sklepach Lidl Polska w dedykowanych dla nich regionach.
Czytelnictwo w Polsce
Jak wynika z raportu Prasa drukowana i cyfrowa 2023/2024, opracowanego przez Polskie Badania Czytelnictwa, w ubiegłym roku rozpowszechniono łącznie ponad 300 mln egzemplarzy prasy drukowanej. Co więcej, dla ponad 60 proc. Polek w wieku 40 lat i więcej to właśnie wersja offline czasopism stanowi podstawowe źródło informacji. Zasięg prasy w Polsce w przedziale wiekowym 15-75 lat wynosi ponad 80 proc., z czego aż 45 proc. to czytelnicy prasy drukowanej1. Dane jasno pokazują, że, pomimo postępującego rozwoju technologii, prawie połowa z nas nadal lubi sięgnąć po papierową wersję gazety.
Ponadto, Polskie Badania Czytelnictwa w swoim raporcie podają, że, wraz z wiekiem, czytelnicy chętniej sięgają po prasę drukowaną.
– W Lidl Polska wierzymy, że czytanie poszerza horyzonty, dlatego oferujemy szeroki asortyment tytułów prasowych we wszystkich naszych sklepach. Wiemy również, że nie każdy może lub potrafi korzystać z Internetu, jak choćby osoby starsze, dlatego ważne jest, aby miały one łatwy dostęp do ulubionych czasopism. Dla dodatkowego komfortu klientów, prasa w większości placówek Lidl Polska znajduje się w tym samym miejscu (strefa wejścia do sklepu), co znacząco ułatwia zakupy.
Jako firma odpowiedzialna społecznie wspieramy także lokalnych, niezależnych wydawców, którzy piszą o rzeczach ważnych dla swoich społeczności – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR w Lidl Polska.
Prasa w Lidl Polska
W każdym ze sklepów Lidl Polska oferuje ponad 100 tytułów: czasopism, dzienników ogólnopolskie i regionalnych, tygodników i dwutygodników, miesięczników, dwumiesięczników, kwartalników i półroczników. Sieć wspiera także wydawców lokalnych tytułów, których łącznie w ofercie ma powyżej 120. Poza tym, Lidl Polska oferuje także wydania specjalne, jak czasopismo Twój Styl (nr 5 i 7) – z dedykowanym dodatkiem, dostępne wyłącznie w placówkach Lidl Polska.
SYLWESTER LAST MINUTE. Jak zaplanować sylwestrowy wypad w jeden dzień?
MP3 | Stres Polaków. 75% zmaga się z napięciem każdego tygodnia
Nowy Rok w harmonii z naturą – ekologiczne postanowienia na 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Karolina Pilarczyk: W nowym programie każdy z nas potrzebował pomocy medycznej. Ja straciłam kawałeczek palca
Drifterka podkreśla, że niektóre zadania w programie „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” były na tyle wymagające, że kończyły się kontuzjami i urazami. Karolina Pilarczyk zaznacza, że największą motywacją była dla niej możliwość zmierzenia się z uznanymi sportowcami, których podziwia od lat. Ma też świadomość, że różni się od pozostałych uczestników formatu, ponieważ jej dyscyplina koncentruje się nie na przygotowaniu fizycznym, ale na umiejętności prowadzenia samochodu wyścigowego, gdzie kluczowe są refleks, panowanie nad emocjami i zdolność do szybkiego podejmowania decyzji.
Bankowość
Styczeń powinien przynieść wzrost popytu na hipoteki i sprzedaży mieszkań. Klientom pomogłyby obniżki stóp procentowych
W styczniu eksperci rynku nieruchomości spodziewają się wzrostu popytu na kredyty hipoteczne. Rezygnacja przez rząd z zapowiadanego programu Kredyt 0 proc. spowodowała, że do banków zwracają się klienci czekający do tej pory na rządowe dopłaty. Jak podkreśla założyciel serwisu Tabelaofert.pl, jest grupa klientów, którzy ze względu na sytuację rynkową i swoje finanse potrzebują wsparcia państwa, ale taka ingerencja nie byłaby potrzebna przy niższym poziomie stóp procentowych. Ewentualna pomoc państwa powinna obejmować premie dla oszczędzających na własne M.
Muzyka
Luna: Nie mam planu B na życie. Jestem jednak bardzo kreatywna, więc może kiedyś zrobię jakiś film lub napiszę książkę
Wokalistka podkreśla, że wiele lat pracowała na to, żeby być w miejscu, w którym jest teraz, i robić to, co kocha. Tworzenie muzyki i koncertowanie to dla niej nie tylko praca, ale i pasja, z którą zawsze będzie związana. Luna zdradza też, że co prawda czuje potrzebę eksploracji innych swoich umiejętności, takich jak taniec czy gotowanie, i czasami marzy o radykalnej zmianie swojego życia, ale nie mogłaby porzucić całego dotychczasowego dorobku artystycznego. Nie wyklucza natomiast, że kiedyś wyreżyseruje jakiś film albo napisze powieść.