Komunikaty PR

Lidl Polska promuje czytelnictwo polskiej prasy

2024-07-18  |  12:34
Biuro prasowe

W dobie digitalizacji prasa drukowana ma mocną konkurencję w treściach dostępnych online. Nie każdy jednak chce lub ma możliwość czytania e-wydań ulubionych tytułów. Lidl Polska, chcąc ułatwić Polakom dostęp do nich, sprzedaje prasę we wszystkich swoich placówkach. Dodatkowym udogodnieniem jest stałe usytuowanie ekspozytorów z czasopismami w większości sklepów Lidl Polska, czyli tuż przy wejściu – wszystko z myślą o klientach i ich komforcie.

Lidl Polska wie, że czytanie to dobry nawyk i warto go wspierać. Z tego względu sieć sprzedaje prasę we wszystkich swoich placówkach. Klienci Lidl Polska mogą liczyć na jednolity asortyment prasy ogólnopolskiej w każdym sklepie, bez względu na lokalizację. Dzięki temu, nie muszą rezygnować z lektury ulubionego czasopisma w trakcie pobytu w innym mieście. Oprócz tego, sieć wspiera lokalne tytuły, które są dostępne w sklepach Lidl Polska w dedykowanych dla nich regionach.

Czytelnictwo w Polsce

Jak wynika z raportu Prasa drukowana i cyfrowa 2023/2024, opracowanego przez Polskie Badania Czytelnictwa, w ubiegłym roku rozpowszechniono łącznie ponad 300 mln egzemplarzy prasy drukowanej. Co więcej, dla ponad 60 proc. Polek w wieku 40 lat i więcej to właśnie wersja offline czasopism stanowi podstawowe źródło informacji. Zasięg prasy w Polsce w przedziale wiekowym 15-75 lat wynosi ponad 80 proc., z czego aż 45 proc. to czytelnicy prasy drukowanej1. Dane jasno pokazują, że, pomimo postępującego rozwoju technologii, prawie połowa z nas nadal lubi sięgnąć po papierową wersję gazety.

Ponadto, Polskie Badania Czytelnictwa w swoim raporcie podają, że, wraz z wiekiem, czytelnicy chętniej sięgają po prasę drukowaną.

– W Lidl Polska wierzymy, że czytanie poszerza horyzonty, dlatego oferujemy szeroki asortyment tytułów prasowych we wszystkich naszych sklepach. Wiemy również, że nie każdy może lub potrafi korzystać z Internetu, jak choćby osoby starsze, dlatego ważne jest, aby miały one łatwy dostęp do ulubionych czasopism. Dla dodatkowego komfortu klientów, prasa w większości placówek Lidl Polska znajduje się w tym samym miejscu (strefa wejścia do sklepu), co znacząco ułatwia zakupy.

Jako firma odpowiedzialna społecznie wspieramy także lokalnych, niezależnych wydawców, którzy piszą o rzeczach ważnych dla swoich społeczności – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR w Lidl Polska.

Prasa w Lidl Polska

W każdym ze sklepów Lidl Polska oferuje ponad 100 tytułów: czasopism, dzienników ogólnopolskie i regionalnych, tygodników i dwutygodników, miesięczników, dwumiesięczników, kwartalników i półroczników. Sieć wspiera także wydawców lokalnych tytułów, których łącznie w ofercie ma powyżej 120. Poza tym, Lidl Polska oferuje także wydania specjalne, jak czasopismo Twój Styl (nr 5 i 7) – z dedykowanym dodatkiem, dostępne wyłącznie w placówkach Lidl Polska.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Konsument

Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność

Niemal 64 proc. osób między 65. a 74. rokiem życia ma nadmierną masę ciała. Co piąty senior cierpi z powodu niedożywienia. Szczególną sytuacją jest taka, w której osoba starsza jest otyła, ale jednocześnie niedożywiona jakościowo. U źródeł problemów żywieniowych leżą z jednej strony mechanizmy związane z fizjologią starzenia się oraz różne choroby towarzyszące, a z drugiej – czynniki ekonomiczne i psychologiczne, takie jak samotność czy brak wystarczających środków. Eksperci zwracają uwagę na to, że ważne jest edukowanie i aktywizowanie seniorów, ponieważ zarówno otyłość, jak i niedożywienie prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych.

Gwiazdy

Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet

Aktorka nie dziwi się, że wynik wyborów prezydenckich budzi tak ogromne emocje, bo przecież niemal równej połowie głosujących niezwykle trudno pogodzić się z tym, że nie wygrał właśnie ich faworyt. Eksperci zastanawiają się, jak będzie teraz wyglądał polityczny krajobraz, rządzący już podejmują pewne kroki, a Anna Powierza chce wierzyć, że nowy lokator Pałacu Prezydenckiego sprosta wyzwaniu i udowodni, że głos oddany na niego nie został zmarnowany. Na wysokości zadania powinna także stanąć jego żona.