LIGHTROOM ZACHWYCA PUBLICZNOŚĆ NOWĄ INSTALACJĄ NAPĘDZANĄ PROJEKTORAMI PANASONIC
Lightroom korzysta z projektorów Panasonic RQ22K o mocy 20,000 lumenów, aby kreować zapierające dech w piersiach obrazy w jakości 4K.
Lightroom, nowa przestrzeń w Londynie dedykowana artystycznym pokazom immersyjnym, wybrała technologię Panasonic, aby wystawiać prace światowej klasy artystów i pionierów innowacji. Do tego celu wykorzystano 28 zaawansowanych technologicznie projektorów Panasonic 3-Chip DLP™, które zapewniają zachwycające wizualizacje. Dzięki temu, historie nabierają życia w zanurzających widzów doświadczeniach, które pobudzają i inspirują każdego, kto odwiedza te ekspozycje.
Od 6 grudnia ubiegłego roku do kwietnia 2024, odwiedzający mieli niepowtarzalną okazję zanurzyć się w „Spacerowiczach Księżycowych” – fascynującej wystawie immersyjnej, która odkrywała tajemnice załogowych misji kosmicznych programu Apollo z lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych, często określanych mianem koronnego osiągnięcia ludzkości. Technologia projektorów Panasonic przywróciła do życia zremasterowane obrazy misji Apollo, a także wywiady z astronautami zaangażowanymi w nowy program księżycowy, Artemis. Całość została ubrana w mistrzowską narrację Toma Hanksa, co sprawiło, że historia nabrała wyjątkowego, osobistego wymiaru.
Richard Slaney, CEO Lightroom i producent przedstawienia "Spacerowiczów Księżycowych", tłumaczy: Zadaniem Lightroom jest kreowanie nowatorskich doświadczeń z udziałem najbardziej wpływowych twórczych umysłów na świecie, wykorzystując awangardową technologię do snucia opowieści dostępnych dla każdego. Tom Hanks to ikona, posiadająca niezrównane doświadczenie w wielkich kinowych opowieściach, a także prawdziwą pasję i ekspertyzę dotyczącą historii eksploracji kosmosu. Dzięki współpracy z przodującym międzynarodowym zespołem kreatywnym, stanowi on idealną postać, by na nowo przybliżyć misje Apollo i Artemis w sposób do tej pory niespotykany oraz na uwolnienie jeszcze większego potencjału Lightroom.
Opowiadanie historii w jakości 4K
Aby przybliżyć dynamikę i barwy obrazów z misji Apollo, Lightroom zdecydowało się na wykorzystanie czternastu projektorów Panasonic PT-RQ22K 3-Chip DLP™. Te zaawansowane, rozmieszczone na ścianach urządzenia, dzięki technologii pomnażania pikseli, stworzyły niesamowitą wizualizację w rozdzielczości przekraczającej 4K, świecąc jasnością 20,000 lumenów.
Niebanalne efekty immersyjne, uzyskane z nawet najbardziej wymagających kątów bez tworzenia cieni, to zasługa funkcji pełnego przesunięcia obiektywu w projektorach RQ22K. Pozwala to na ich montaż w dowolnej orientacji, co jest wspomagane przez ultrakrótkoogniskowe obiektywy (UST) Panasonic w wielu z tych urządzeń. Dodatkowo, Lightroom wykorzystał również czternaście projektorów Panasonic PT-RZ12K 3-Chip DLP™, które rozświetlały podłogę 12,000 lumenów, zapewniając kompleksowe wrażenie, które zaprasza odwiedzających do spaceru po powierzchni księżyca.
Przed „Spacerowiczami Księżycowymi”, wystawa Davida Hockney’a „Większe i Bliższe (nie mniejsze i dalej)” przyciągała tłumy i zbierała pochwały krytyków. Jako pierwsza z serii oryginalnych wystaw w Lightroom, uchwyciła wizualną genialność sześciu dekad pracy Hockney’a, jego myśli i procesów twórczych.
Niezawodność jako podstawa
Przy wystawach odbywających się nieprzerwanie przez ponad cztery miesiące, siedem dni w tygodniu, potrzebny jest praktycznie bezobsługowy sprzęt. Taki też jest projektor RQ22K, który wyróżnia się bezfiltrową budową oraz hermetycznie odpornym na pył zamkniętym systemem optycznym. Te cechy zagwarantowały nieustanną projekcję przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu dzięki możliwości pracy do 20,000 godzin bez konieczności przeprowadzania konserwacji.
W celu monitorowania jakości projekcji Lightroom wykorzystał cztery kamery PTZ Panasonic AW-UE150 oraz cztery AW-HE130, połączone z pokojem kontrolnym. Dzięki temu możliwe było ścisłe monitorowanie odtwarzanego wideo, precyzyjna analiza oraz diagnozowanie wszelkich problemów technicznych, co gwarantuje nieprzerwane przebieg wystaw.
Aby uzyskać więcej szczegółów na temat „Spacerowiczów Księżycowych” w Lightroom, odwiedź: https://lightroom.uk
Dreame comes true – doskonały rok marki
Trzy asy sprzątania od Dreame w promocji
A gdybyście tak tej zimy wspólnie zanurzyli się w magii… immersji?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Damian Janikowski: Radosław Majdan to jest superkompan na wyprawy, na zakupy i megagość do pogadania
Były zapaśnik podkreśla, że udział w programie „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” nie był dla niego szczególnie trudnym wyzwaniem, ponieważ wiele z konkurencji przypominało mu codzienne treningi. Mimo to Damian Janikowski nie czuł się pewnie, gdyż rywalizował z utalentowanymi sportowcami, takimi jak Adam Kszczot czy Jakub Rzeźniczak. Zauważył też, że Radosław Majdan, a prywatnie jego sąsiad, nie był groźnym przeciwnikiem, ale raczej świetnym towarzyszem wyprawy.
Zdrowie
Eksperci: e-papierosy to poważny problem wśród dzieci. Nowe przepisy to dobry krok, ale absolutnie niewystarczający
Konsumpcja e-papierosów wśród młodzieży rośnie alarmująco: statystyki pokazują, że sięga po nie już ponad 20 proc. nastolatków w wieku 13–15 lat. Eksperci alarmują, że takie produkty są specjalnie zaprojektowane pod młodych użytkowników, oferując atrakcyjne smaki, opakowania i marketing. Rząd skierował do Sejmu projekt nowelizacji przepisów, który wprowadza zakaz sprzedaży wszystkich e-papierosów i woreczków nikotynowych nieletnim oraz ogranicza możliwość ich używania w miejscach publicznych. Jednak specjaliści podkreślają, że konieczne jest dalsze uszczelnienie przepisów, zwłaszcza w zakresie sprzedaży internetowej. Konsultant krajowy ds. zdrowia publicznego, prof. Łukasz Balwicki, mówi wprost, że należy wyeliminować z obrotu jednorazowe e-papierosy, jako produkty najbardziej atrakcyjne dla dzieci i młodzieży.
Teatr
Jadwiga Jankowska-Cieślak i Daniel Olbrychski po 50 latach znów zagrają małżeństwo w sztuce „Przebłyski”. „To duża rozkosz spotkać się po tylu latach”
Twórcy sztuki zatytułowanej „Przebłyski” podkreślają, że jest to spektakl – lustro każdej pary. Kreowani przez Jadwigę Jankowską-Cieślak i Daniela Olbrychskiego Rosa i Abrasza przez lata byli małżeństwem, a w chwili śmierci mężczyzny widzowie dostają kompendium wiedzy o ich niełatwym życiu. Odtwórca głównej roli cieszy się, że znów może się spotkać na scenie z aktorką, która od lat robi na nim ogromne wrażenie. Przyznaje też, że Serge Kribus napisał ten tekst z myślą o nim i zależało mu, żeby zagrał tę sztukę w Paryżu. Najpierw jednak przedstawienie zostanie zaprezentowane w polskiej wersji.