Lime kończy sezon w polskich miastach
Lime, największa na świecie firma oferująca współdzielone pojazdy elektryczne ogłosiła, że zakończyła kolejny sezon w polskich miastach. Operator e-hulajnóg rozpoczął zimową przerwę oraz przeglądy floty. Wiosną 2024 r. firma znowu będzie oferować usługę użytkownikom z Polski.
W sezonie 2023 Lime oferował swoją usługę w 50 polskich miastach, dysponował flotą 23 tys. pojazdów. Dzięki użytkownikom e-hulajnóg amerykańskiej marki, emisja CO2 została zredukowana o 296 ton.
„W tym tygodniu e-hulajnogi Lime opuszczają ostatnie polskie miasta i tym samym zaczynamy przerwę zimową. Jest to dla nas również intensywny czas, który wykorzystujemy na dokonanie podsumowań i analiz ubiegłego sezonu. Ponadto dokonujemy gruntownych przeglądów floty w naszym centralnym magazynie, modernizujemy pojazdy oraz opracowujemy plan na kolejny sezon. W Lime szczególną uwagę przykładamy do zasad bezpieczeństwa. Zaplanowaliśmy szereg działań edukacyjnych mających na celu poprawę poziomu bezpieczeństwa w miastach” – komentuje Damian Kupczak, Senior Operations Manager Lime Polska.
Lime planuje wrócić z ofertą do użytkowników z Polski wiosną przyszłego roku. Trwają rozmowy z kolejnymi władzami miast i firma rozważa poszerzenie zakresu swojej usługi. Niektóre samorządy jako pierwsze wychodzą z inicjatywą wprowadzenia e-hulajnóg do swoich miast, gdyż zauważają potencjał w mikromobilności jako doskonałego uzupełnienia transportu publicznego. W tym sezonie Lime znacznie poszerzył obszar operacyjny nad polskim morzem. Dane dotyczące użytkowania e-hulajnóg w okresie wakacyjnym pokazują, że turyści bardzo chętnie przemieszczali się za pomocą pojazdów Lime. Dlatego jednym z założeń Lime na przyszły rok jest jeszcze większe zaangażowanie w rozwój usługi na polskim wybrzeżu.
„Z usług oferowanych przez Lime skorzystało do tej pory ponad 3 mln użytkowników w naszym kraju. Widzimy jak dużym zainteresowaniem cieszy się oferowana przez nas usługa i jest to dla nas doskonała motywacja do dalszych działań. Dziękujemy wszystkim użytkownikom Lime za udany sezon 2023” – dodaje Damian Kupczak.
Sezon 2023 – kluczowe statystyki:
- Liczba miast – 50
- Liczba przejazdów – ponad 3,8 mln
- Łączny, pokonany dystans od początku sezonu – ponad 5,6 mln km
- Zredukowana ilość emisji CO2 – 296 t
- Uniknięte podróże samochodem – prawie 1 mln
![TomTom uruchamia specjalną edycję TomTom Traffic Index - Paryż Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_739543236,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
TomTom uruchamia specjalną edycję TomTom Traffic Index - Paryż
![Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie](/files/_uploaded/glownekonf_181333958,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie
![Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce](/files/_uploaded/glownekonf_1072775832,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Sport
![](/files/1922771799/pge-projekt-warszawa-bb-foto-ram,w_274,r_png,_small.png)
Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby
Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.
Sport
Coraz mniej Polaków ćwiczy regularnie przez brak czasu i motywacji. To może pogłębiać problemy ze zdrowiem psychicznym
![](/files/1922771799/pracownicy-ruch-2,w_133,r_png,_small.png)
Ludzie, którzy w ciągu całego życia są aktywni fizycznie, zapadają na niektóre nowotwory co najmniej o 25 proc. rzadziej niż osoby mało aktywne. Mniejsze jest też u nich ryzyko wystąpienia chorób serca czy cukrzycy. Mimo świadomości dobroczynnego wpływu aktywności fizycznej tylko co czwarty Polak podejmuje ją regularnie przez minimum 30 minut dziennie, zgodnie z rekomendacjami WHO – wynika z raportu Medicover „Praca. Zdrowie. Ekonomia. Perspektywa 2023”. Brak ruchu najczęściej wynika z braku czasu i motywacji, ale może być także efektem poważniejszych problemów ze zdrowiem psychicznym. Eksperci dowodzą, że może jednocześnie te problemy pogłębiać, co tworzy błędne koło. Duża może być rola pracodawców, by zachęcać pracowników do aktywności fizycznej.
Moda
Luna: Bardzo mocno przeżyłam swój występ na Eurowizji. Nie do końca potrafię kontrolować emocje i często po prostu wygrywają łzy
![](/files/1922771799/luna-eurowizja-1,w_133,r_png,_small.png)
Wokalistka czuje się zaszczycona tym, że mogła reprezentować nasz kraj na tegorocznej Eurowizji w Szwecji i jak zapewnia, był to milowy krok w jej karierze. Jej zdaniem najważniejsza nie jest bowiem sama wygrana, ale możliwość zaprezentowania się szerokiemu gronu odbiorców. I choć bardzo przeżyła brak awansu do finału konkursu, to miło wspomina swój udział w tym wydarzeniu. Udało jej się zdobyć nowe doświadczenia i nawiązać wiele cennych muzycznych znajomości.