Lime podsumowuje sezon letni nad morzem
Firma Lime podsumowała wakacje nad polskim morzem. W tym roku turyści wypoczywający na wybrzeżu chętnie przemieszczali się za pomocą e-hulajnóg, przejechali łącznie prawie 0,5 mln km.
W 2024 r. pojazdy Lime cieszyły się jeszcze większym zainteresowaniem wśród osób spędzających urlopy nad polskim morzem. Do osiągnięcia takiego wyniku przyczyniło się z pewnością zwiększenie zarówno liczby miejscowości, w których oferowane były e-hulajnogi, jak i dostępnej floty, a także partnerstwo Lime z festiwalami: Sunrise, Sun oraz Sunset Square.
Lime w liczbach:
- W sezonie letnim e-hulajnogi Lime były dostępne w 24. nadmorskich miejscowościach.
- Dzięki korzystaniu z pojazdów Lime poziom emisji CO2 został zredukowany o ponad 26 ton.
- Dzięki przemieszczaniu się za pomocą e-hulajnóg zastąpionych zostało blisko 71 tys. podróży samochodem.
- Najdłuższy przejazd w kilometrach miał miejsce w Kołobrzegu i wynosił 24 km.
- Najdłuższy przejazd w minutach miał miejsce w Mielnie i trwał 104 min.
- Tydzień z rekordową liczbą przejazdów Lime to 12-18 sierpnia.
„Tegoroczne wakacje potwierdziły jak istotnym środkiem transportu nad polskim morzem są hulajnogi. Dzięki pojazdom Lime turyści mogli uniknąć uciążliwych korków np. na Półwyspie Helskim. Cieszymy się, że towarzyszyliśmy naszej społeczności użytkowników podczas ich urlopów i ułatwialiśmy poruszanie się po popularnych kurortach oraz miastach zlokalizowanych na wybrzeżu. Byliśmy też partnerem popularnych festiwali Sunrise, Sun oraz Sunset Square i oferowaliśmy ich uczestnikom strefy parkingowe zlokalizowane przy samym wejściu” - komentuje Damian Kupczak, Senior Operations Manager, Lime Polska. „Chcemy jak najlepiej wykorzystać przerwę jesienno-zimową, żeby cały czas rozwijać naszą usługę i w przyszłym roku zapewnić turystom jeszcze lepsze wrażenia z jazdy Lime” – dodaje Damian Kupczak.
W sezonie letnim e-hulajnogi Lime były dostępne w następujących miejscowościach (*pojazdy są nadal dostępne w Trójmieście):
- Ustka
- Władysławowo
- Jastrzębia Góra
- Chałupy
- Chłapowo
- Jastarnia
- Jurata
- Kuźnica
- Kołobrzeg
- Mielno
- Mielenko
- Unieście
- Ustronie Morskie
- Sianożęty
- Łeba
- Gdynia
- Gdańsk
- Sopot
- Darłowo
- Dąbki
- Darłówko
- Bobolin
- Grzybowo
- Dźwirzyno

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

Dreame comes true – doskonały rok marki
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.