Komunikaty PR

Lime świętuje pięciolecie działalności w Polsce

2023-11-13  |  12:15
Biuro prasowe

Lime, największa na świecie firma oferująca współdzielone pojazdy elektryczne, świętuje 5 lat działalności w Polsce. Amerykańska marka jako pierwsza wprowadziła do naszego kraju e-hulajnogi, które można wynająć na minuty. W październiku 2018 roku pojazdy Lime zadebiutowały we Wrocławiu.

E-hulajnogi Lime bardzo szybko zyskały popularność w Polsce, niedługo po wprowadzeniu pojazdów do Wrocławia, przyszła kolej na kolejne miasta – Warszawę oraz Poznań. W 2018 roku firma dysponowała flotą 2600 pojazdów, obecnie liczba ta zwiększyła się do 23 000 e-hulajnóg – to wzrost o ponad 780%.

„Pięć lat obecności Lime w Polsce daje nam możliwość szerokiej analizy dalszych możliwości. Cały czas dostrzegamy kolejne szanse zwiększenia dostępności oferowanej przez nas usługi. Chcemy dotrzeć z ofertą do jak największej liczby użytkowników, ponieważ wierzymy, że mikromobilność współdzielona stanowi doskonałe uzupełnienie dla transportu publicznego. To, jak szybko rozwija się Lime w Polsce, obrazuje najlepiej liczba miast, w których operujemy. Gdy zaczynaliśmy działać na polskim rynku było to zaledwie kilka największych miast, natomiast teraz jesteśmy dostępni w 50 miejscowościach i dysponujemy flotą ponad 23 tys. e-hulajnóg” – komentuje Maciej Szwed, Dyrektor Regionalny w Lime.

Z usług oferowanych przez Lime skorzystało do tej pory ponad 3 mln Polaków, którzy przejechali na e-hulajnogach ponad 31 mln km. Te liczby potwierdzają duży potencjał rozwiązań z zakresu mikromobilności na krajowym rynku. Polski oddział przyczynia się do globalnego sukcesu firmy i podjęte zostały kolejne decyzje dotyczące rozwoju Lime. W bieżącym roku firma uruchomiła program pilotażowy dotyczący możliwości wynajmu rowerów Lime. Z urządzeń można skorzystać obecnie tylko w Warszawie, jednak firma nie wyklucza możliwości poszerzenia zakresu tej usługi.

„Rosnący popyt na współdzielone rowery elektryczne i hulajnogi elektryczne Lime pomaga firmie wyróżnić się na tle konkurencji poprzez silny wzrost, utrzymujący się, dodatni wynik EBITDA i poprawę marży o 29 p.p. rok do roku. Polski oddział jest ważny w globalnych strukturach firmy. Przez ostatnie trzy i pół roku generowaliśmy dodatni wynik EBITDA, także podczas pandemii” – dodaje Maciej Szwed.

5 lat działalności Lime w Polsce – kluczowe statystyki:

  • Liczba miast (stan na 2023) – 50
  • Liczba przejazdów – ponad 20,5 mln
  • Dystans od początku – ponad 31 mln km
  • Dystans w jednostce "wokół równika"-  778.8
  • Podróże na Księżyc tam i z powrotem - 42.7
  • Zredukowana ilość emisji CO2 - 1660t
  • Uniknięte podróże samochodem – ponad 5 mln
  • Uniknięte km podróży samochodem – prawie 8 mln km
  • Liczba użytkowników Lime w Polsce – ponad 3 mln

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie TomTom uruchamia specjalną edycję TomTom Traffic Index - Paryż Biuro prasowe
2024-07-11 | 17:35

TomTom uruchamia specjalną edycję TomTom Traffic Index - Paryż

TomTom, specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, uruchomił specjalną edycję swojego TomTom Traffic Index dla Paryża, który spodziewa się napływu turystów i
IT i technologie Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie
2024-07-01 | 14:30

Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie

Klienci wskazują m.in. na możliwość zobaczenia i przetestowania produktu na żywo (44,8% respondentów) oraz porównania różnych urządzeń (36,7%), jako największe zalety
IT i technologie Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce
2024-07-01 | 10:00

Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce

Feedink - dostawca technologii specjalizujący się w rozwiązaniach dla e-commerce, wprowadził do oferty Cropink – innowacyjne narzędzie reklamowe, które ma na celu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Media

Rafał Zawierucha: Trzeba być do zawodu aktora w jakimś stopniu powołanym. Nie można jednak mówić ludziom, jak mają żyć, na kogo głosować i co jeść

Zdaniem Rafała Zawieruchy, żeby zostać aktorem, trzeba poczuć w sobie powołanie do wykonywania tego zawodu, mieć talent i charyzmę, ale też być świadomym tego, że niesie on ze sobą wiele trudności i niełatwych decyzji. Na dobrą rolę i na sukces trzeba ciężko zapracować, ale sława jest ulotna, konkurencja duża i szybko można zostać zapomnianym. Artysta sądzi też, że nawet zdobywając dużą popularność i będąc na szczycie, nie wolno się wywyższać, uważać się za wyrocznię i dyktować innym, co mają robić i jak żyć.

Nauka

Sztuczna inteligencja wspiera lekarzy przy leczeniu niepłodności. Z rozwiązań polskiej firmy korzystają kliniki na całym świecie

Według danych Światowej Organizacji Zdrowia niepłodność może dotyczyć ok. 17,5 proc. dorosłej populacji. To oznacza, że średnio jedna osoba na sześć doświadcza problemów z niepłodnością. W Polsce to może być ok. 1,5 mln par, z których część decyduje się na procedurę in vitro. Z pomocą lekarzom w jej trakcie przychodzi sztuczna inteligencja. Polska firma MIM Fertility opracowała aplikacje, które optymalizują pracę embriologów i lekarzy. – Sztuczna inteligencja nie zastąpi lekarzy, ale wspiera ich w podejmowaniu decyzji – mówi ich współtwórca prof. Piotr Sankowski.

Sport

Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby

Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.