Komunikaty PR

Majonezowe inspiracje w kuchni

2022-02-28  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Best Brands PR
Best Brands PR

Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl

Majonez to jeden z najpopularniejszych sosów na świecie, używany w daniach z wielu zakątków kuli ziemskiej. Znajdziemy go w kuchni japońskiej, meksykańskiej, francuskiej oraz wielu innych. Nikogo nie powinno to dziwić - majonez jest niezwykle uniwersalny, świetnie łączy się z rozmaitymi dodatkami, a na jego bazie można przygotować wiele innych sosów. Skąd właściwie wziął się fenomen majonezu?

Źródła nie podają jednego miejsca i czasu, kiedy po raz pierwszy przyrządzono słynny sos z żółtek, octu, musztardy i oleju. W książkach kucharskich pojawia się pod znaną nam obecnie nazwą od XIX wieku, jednak prawdopodobnie przygotowywano go już dużo wcześniej. Historia produkcji majonezu na skalę przemysłową sięga 1905 roku, kiedy w Stanach Zjednoczonych pewien niemiecki imigrant zaczął sprzedawać sos przyrządzany przez swoją żonę. Wyrób cieszył się tak dużą popularnością, że już w 1912 r. otworzył on wytwórnię majonezu. W Polsce z kolei przemysłowa produkcja tego popularnego sosu zapoczątkowana została w 1959 roku przez Wytwórczą Spółdzielnię Pracy „Społem”, która do dzisiaj produkuje kultowy już Majonez Kielecki. Co ciekawe, to właśnie na podstawie jego składu i receptury opracowana została Polska Norma produkcji majonezu.

(Nie) samym majonezem człowiek żyje

Po ponad 60 latach od rozpoczęcia produkcji majonezu na skalę przemysłową w naszym kraju, w sklepach znajdziemy naprawdę mnóstwo jego wariantów. Szczególnie ciekawą propozycją są wersje z dodatkami smakowymi, np. Majonez Kielecki z czosnkiem. Takie rozwiązanie to gotowy produkt, który wykorzystać możemy w wielu potrawach bez dodatkowego doprawiania, a przede wszystkim żmudnego obierania i wyciskania czosnku. Szczególnie dobrze sprawdzi się on m.in. w domowych burgerach czy hot-dogach. Dla osób, które starają się każdego dnia mieć na uwadze zbilansowaną dietę, dobrą propozycją może być delikatny w smaku Majonez Kielecki Omega-3. Od tradycyjnej wersji różni się on przede wszystkim tym, że został wzbogacony o nienasycone kwasy tłuszczowe Omega-3, które korzystnie wpływają na pracę serca, mózgu czy narządu wzroku.

Majonez dla każdego

Nie da się ukryć, że majonez jeszcze do niedawna zarezerwowany był jedynie dla osób spożywających produkty pochodzenia zwierzęcego. Kiedy jednak coraz więcej konsumentów zaczęło decydować się na dietę wegańską, producenci tego popularnego sosu zareagowali na rosnące zapotrzebowanie i zaczęli tworzyć coraz to nowe receptury roślinnych odpowiedników. W obliczu nowego, bardzo popularnego trendu, na odpowiedź firmy WSP „Społem” także nie trzeba było długo czekać… Latem 2020 roku na rynek zawitał Majonez Kielecki Roślinny, który wzbudził bardzo duże zainteresowanie. Wytwarzany na bazie oleju rzepakowego i białek grochu z dodatkiem aromatycznej musztardy. Majonez Kielecki Roślinny doskonale zastępuje tradycyjną wersję i stwarza nowe kulinarne możliwości dla każdego.

A co dla osób dbających o linię? Kto będąc na diecie nie rozmyślał o pysznej kanapce z szynką posmarowanej nawet cienką warstwą majonezu? Na szczęście na to też jest rada - odchudzonych wersji tego sosu nie brakuje. Na rynku znajdziemy m.in. Majonez Kielecki lekki o obniżonej zawartości cukru o 38% i tłuszczu o 31% w stosunku do tradycyjnej wersji sosu. Idealnie sprawdzi się on jako dodatek do sałatek, wegeburgerów czy pieczonych warzyw. I nagle dieta przestaje być taka straszna!

Sugerowana cena Majonezu Kieleckiego z czosnkiem: ok. 6,20 zł brutto / 310 g

Sugerowana cena Majonezu Kieleckiego Omega-3: ok. 6,20 zł brutto / 310 g

Sugerowana cena Majonezu Kieleckiego Roślinnego: ok. 6,20 zł brutto / 310 g

Sugerowana cena Majonezu Kieleckiego lekkiego: ok. 6,20 zł brutto / 310 g

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Best Brands PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Czas na gotowe zupy! - wystartowała jesienna kampania marki JemyJemy Biuro prasowe
2024-10-04 | 09:45

Czas na gotowe zupy! - wystartowała jesienna kampania marki JemyJemy

Marka JemyJemy, lider* na rynku zup gotowych z półki, wraz z początkiem października rozpoczęła szeroko zakrojoną kampanię mediową, obejmującą OOH, digital, social
Żywienie Nowości produktowe FRoSTY – smak i różnorodność na każdą porę roku!
2024-10-03 | 12:00

Nowości produktowe FRoSTY – smak i różnorodność na każdą porę roku!

FRoSTA, znany producent mrożonek, kontynuuje rozwój swojej oferty, wychodząc naprzeciw potrzebom współczesnych konsumentów. Firma stawia na 100% naturalnego smaku i proste
Żywienie Nowe MINIczekolady funkcjonalne z Wawelu: Koncentracja, Stres i Regeneracja
2024-10-03 | 12:00

Nowe MINIczekolady funkcjonalne z Wawelu: Koncentracja, Stres i Regeneracja

  W portfolio krakowskiego producenta słodyczy pojawiły się teraz MINIczekolady funkcjonalne: Koncentracja z ekstraktem z korzenia ashwagandhy, Stres z witaminami B6 i C oraz ekstraktem

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Farmacja

Szybko rośnie liczba osób z ostrą infekcją układu oddechowego, w tym grypy. Szczyt zachorowań przypadnie już na drugą połowę października

Centrum e-Zdrowia podaje, że od początku września odnotowano blisko 1,8 mln porad ambulatoryjnych udzielonych z powodu ostrych infekcji układu oddechowego, w tym grypy. Najlepszą metodą walki z chorobą jest szczepionka – najlepiej przyjęta między wrześniem a listopadem. Wciąż jednak na taki krok decyduje się zaledwie kilka procent Polaków, tymczasem grypa jest jedną z 10 najczęstszych przyczyn zgonów u osób powyżej 65. roku życia.

Żywienie

Aleksandra Adamska i Ewelina Adamska-Porczyk: Na Filipinach spałyśmy z karaluchami i innymi robakami. Brakowało nam moskitiery na całe ciało

Chociaż podczas pełnej emocji wyprawy przez Filipiny do Tajwanu nie brakowało trudnych momentów, w których górę brało zmęczenie, to jednak mimo wszelkich niedogodności Aleksandra Adamska i Ewelina Adamska-Porczyk starały się nie narzekać, tylko wyciągać z tej podróży to, co najlepsze. Uczestniczki „Azja Express” przyznają, że nie mogły się przekonać do miejscowego jedzenia, ale za to zachwyciła je aromatyczna kawa. W bagażu zabrakło miejsca na moskitierę, dlatego też z czasem przyzwyczaiły się także do spania w jednym pomieszczeniu z karaluchami.