Komunikaty PR

Majówka 2024: Sekret azjatyckiego grilla

2024-04-15  |  10:30
Biuro prasowe

Majówka 2024: Sekret azjatyckiego grilla

Popularność kuchni azjatyckiej w Polsce stale rośnie. Obietnica intensywnych smaków i egzotycznych doznań sprawia, że poszukiwanie sposobów na smakowite celebrowanie majówki nabiera nowego znaczenia. Jest to idealna okazja, by odkryć miejsca, które przenoszą daleko poza tradycyjne ramy grillowania. Podpowiadamy, dlaczego warto spróbować kuchni azjatyckiej z grilla i które dania są najpopularniejsze! 

Nie tylko wiosną i latem poszukujemy grillowanych potraw na talerzu. Dzisiaj możemy pozwolić sobie na to, by jeść azjatyckie przysmaki z grilla przez cały rok! Oczywistym sekretem grillowanych dań po azjatycku jest perfekcyjne połączenie orientalnych przypraw i składników, które tworzą niepowtarzalny smak na talerzu, po który Polacy sięgają coraz częściej. 

W czym tkwi sekret grillowanych dań w Tajlandii i Wietnamie?

To połączenie świeżości i intensywności, które zanurzają podniebienia w bogactwie azjatyckiej kuchni. Tajemnica leży także w umiejętnościach Szefów Kuchni, którzy potrafią perfekcyjnie przygotować dania na grillu, zachowując ich soczystość i aromat. Sukces tych dań najczęściej oparty jest na tradycyjnych technikach przygotowania, dzięki czemu są dla nas również wędrówką przez kulinarną mapę Azji - komentuje Linh Ziółkowska, manager warszawskiej restauracji Wi-Taj, specjalizującej się w kuchni wietnamsko-tajskiej.

W Tajlandii najczęściej przyrządza się satay. Wybrane kawałki mięsa wołowego, wieprzowego, baraniego, drobiu, ryby lub krewetek, w sosie sporządzanym z soku z limonek, czosnku, trawy cytrynowej, z dodatkiem kurkumy, która nadaje potrawie charakterystyczną, żółtą barwę. W Tajlandii popularny jest "Mookata", rodzaj grillowanego stolika, na którym równocześnie gotuje się mięso i warzywa w wywarze z przypraw. To interaktywne i soczyste doświadczenie kulinarne, które łączy w sobie elementy grillowania, gotowania na parze i gotowania w bulionie.

Z kolei w Wietnamie możemy się spotkać z między innymi z Bún Chả, czyli grillowaną wieprzowiną, podawaną w podgrzanym sosie rybnym rozrobionym z wodą, z plasterkami marchewki oraz zielonej papai. Do tego makaron ryżowy bun i zielenina (kiełki fasoli i zioła). Wśród dodatków, które nadają charakteru znajdziemy chili i siekany czosnek. Wietnamski grill zazwyczaj opiera się na używaniu drewnianych patyków lub metalowych rożnów nad otwartym ogniem lub w specjalnych grillach. Podczas przygotowywania potraw na grillu, często stosuje się marynaty i przyprawy, które dodają intensywnego smaku i aromatu. Charakterystyczną cechą wietnamskiego grillowania jest także wykorzystanie świeżych ziół i przypraw, takich jak trawa cytrynowa, kolendra, imbir czy chili, które nadają potrawom wyrazisty i charakterystyczny smak. W tych azjatyckich przysmakach kryje się nie tylko niezwykły smak, ale także historia i kultura. Każdy składnik i każdy krok przygotowania mają swoje znaczenie, tworząc złożone kompozycje smakowe, które przyciągają smakoszy z całego świata.

Smak Azji w samym centrum Warszawy 

Wybór azjatyckich restauracji w Warszawie jest coraz większy, a dania z azjatyckiego grilla coraz bardziej dostępne. Na swoją majówką listę warto wpisać restaurację Wi-Taj, która oferuje wyjątkowe azjatyckie propozycje. W menu znalazły się soczyste grillowane udka kurczaka marynowane w chili, trawie cytrynowej i szalotce, podane z autorskim sosem Szefa Kuchni. Inną propozycją jest grillowana wieprzowina z szalotką, makaronem ryżowym i świeżymi wietnamskimi ziołami, znana jako Bún Chả. Dla miłośników owoców morza, restauracja proponuje krewetki black tiger z grilla, marynowane w chili i liściach cytryny, podane z sosem tamaryndowym (Tôm nướng muối ớt). Wybór takiej formy grillowanych dań, to kulinarna podróż po Azji, bez konieczności opuszczania stolicy.





 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.

Problemy społeczne

Dla większości Polaków praca to obowiązek. Tylko niewielka część czuje satysfakcję z wykonywanych zadań

Z danych SW Research i Runaways​ wynika, że 80 proc. Polaków nie czuje pasji do swojej pracy, a 77 proc. nie widzi sensu w wykonywanych obowiązkach. Prowadzi to do wzrostu poziomu stresu i wypalenia zawodowego, co powoduje, że na życie prywatne nie mamy już energii. Work–life balance, ważny zwłaszcza dla młodszych pokoleń, jest trudny do osiągnięcia. Dodatkowo rozwój nowych technologii i modeli pracy powoduje coraz większe zacieranie różnic między czasem wolnym a pracą.

Gwiazdy

Eliza Gwiazda: Polacy wyrzucają śmieci, gdzie popadnie. Za chwilę nasza planeta będzie pełna śmieci

Influencerka przyznaje, że ją samą najbardziej w oczy kłują śmieci bezmyślnie rozrzucone w rezerwatach przyrody, w parkach, w lasach czy na plażach. Najczęściej są to zrywki, pety, plastikowe kubeczki czy opakowania po produktach żywnościowych, ale nie brakuje też elektrośmieci czy starych ubrań. Eliza Gwiazda dziwi się takim praktykom, bo przecież zamiast wywozić gdzieś samemu zepsute telewizory, pralki, laptopy czy telefony, można zamówić bezpłatny odbiór takich sprzętów z domu. Celebrytka chwali też ideę recyklingu i dawania ubraniom drugiego życia.