Komunikaty PR

Majówka 2024: Sekret azjatyckiego grilla

2024-04-15  |  10:30
Biuro prasowe

Majówka 2024: Sekret azjatyckiego grilla

Popularność kuchni azjatyckiej w Polsce stale rośnie. Obietnica intensywnych smaków i egzotycznych doznań sprawia, że poszukiwanie sposobów na smakowite celebrowanie majówki nabiera nowego znaczenia. Jest to idealna okazja, by odkryć miejsca, które przenoszą daleko poza tradycyjne ramy grillowania. Podpowiadamy, dlaczego warto spróbować kuchni azjatyckiej z grilla i które dania są najpopularniejsze! 

Nie tylko wiosną i latem poszukujemy grillowanych potraw na talerzu. Dzisiaj możemy pozwolić sobie na to, by jeść azjatyckie przysmaki z grilla przez cały rok! Oczywistym sekretem grillowanych dań po azjatycku jest perfekcyjne połączenie orientalnych przypraw i składników, które tworzą niepowtarzalny smak na talerzu, po który Polacy sięgają coraz częściej. 

W czym tkwi sekret grillowanych dań w Tajlandii i Wietnamie?

To połączenie świeżości i intensywności, które zanurzają podniebienia w bogactwie azjatyckiej kuchni. Tajemnica leży także w umiejętnościach Szefów Kuchni, którzy potrafią perfekcyjnie przygotować dania na grillu, zachowując ich soczystość i aromat. Sukces tych dań najczęściej oparty jest na tradycyjnych technikach przygotowania, dzięki czemu są dla nas również wędrówką przez kulinarną mapę Azji - komentuje Linh Ziółkowska, manager warszawskiej restauracji Wi-Taj, specjalizującej się w kuchni wietnamsko-tajskiej.

W Tajlandii najczęściej przyrządza się satay. Wybrane kawałki mięsa wołowego, wieprzowego, baraniego, drobiu, ryby lub krewetek, w sosie sporządzanym z soku z limonek, czosnku, trawy cytrynowej, z dodatkiem kurkumy, która nadaje potrawie charakterystyczną, żółtą barwę. W Tajlandii popularny jest "Mookata", rodzaj grillowanego stolika, na którym równocześnie gotuje się mięso i warzywa w wywarze z przypraw. To interaktywne i soczyste doświadczenie kulinarne, które łączy w sobie elementy grillowania, gotowania na parze i gotowania w bulionie.

Z kolei w Wietnamie możemy się spotkać z między innymi z Bún Chả, czyli grillowaną wieprzowiną, podawaną w podgrzanym sosie rybnym rozrobionym z wodą, z plasterkami marchewki oraz zielonej papai. Do tego makaron ryżowy bun i zielenina (kiełki fasoli i zioła). Wśród dodatków, które nadają charakteru znajdziemy chili i siekany czosnek. Wietnamski grill zazwyczaj opiera się na używaniu drewnianych patyków lub metalowych rożnów nad otwartym ogniem lub w specjalnych grillach. Podczas przygotowywania potraw na grillu, często stosuje się marynaty i przyprawy, które dodają intensywnego smaku i aromatu. Charakterystyczną cechą wietnamskiego grillowania jest także wykorzystanie świeżych ziół i przypraw, takich jak trawa cytrynowa, kolendra, imbir czy chili, które nadają potrawom wyrazisty i charakterystyczny smak. W tych azjatyckich przysmakach kryje się nie tylko niezwykły smak, ale także historia i kultura. Każdy składnik i każdy krok przygotowania mają swoje znaczenie, tworząc złożone kompozycje smakowe, które przyciągają smakoszy z całego świata.

Smak Azji w samym centrum Warszawy 

Wybór azjatyckich restauracji w Warszawie jest coraz większy, a dania z azjatyckiego grilla coraz bardziej dostępne. Na swoją majówką listę warto wpisać restaurację Wi-Taj, która oferuje wyjątkowe azjatyckie propozycje. W menu znalazły się soczyste grillowane udka kurczaka marynowane w chili, trawie cytrynowej i szalotce, podane z autorskim sosem Szefa Kuchni. Inną propozycją jest grillowana wieprzowina z szalotką, makaronem ryżowym i świeżymi wietnamskimi ziołami, znana jako Bún Chả. Dla miłośników owoców morza, restauracja proponuje krewetki black tiger z grilla, marynowane w chili i liściach cytryny, podane z sosem tamaryndowym (Tôm nướng muối ớt). Wybór takiej formy grillowanych dań, to kulinarna podróż po Azji, bez konieczności opuszczania stolicy.





 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Głodny? Spróbuj „Porcji DobreGO!” od Żabki Biuro prasowe
2024-07-25 | 15:30

Głodny? Spróbuj „Porcji DobreGO!” od Żabki

Kluczowym warunkiem utrzymania dobrej kondycji i samopoczucia jest dbanie o właściwe nawyki żywieniowe przez cały rok. By ułatwić konsumentom to zadanie, szczególnie
Żywienie Grillowanie z VEGETA Natur: niezwykłe smaki na Twoim talerzu
2024-07-23 | 01:00

Grillowanie z VEGETA Natur: niezwykłe smaki na Twoim talerzu

Słoneczne i ciepłe dni zachęcają do spędzenia wolnego czasu poza domem. To dobry moment, aby przenieść rodzinny obiad lub spotkanie z przyjaciółmi na świeże powietrze i
Żywienie Celebruj Światowy Dzień Sernika i nie tylko z letnią ofertą ciast w Tchibo
2024-07-22 | 16:50

Celebruj Światowy Dzień Sernika i nie tylko z letnią ofertą ciast w Tchibo

Czy jest coś lepszego niż rozkoszowanie się letnimi smakami z filiżanką ulubionej kawy w ręku? Dzięki nowościom dostępnym w coffee barach Tchibo sprawienie sobie tej przyjemności

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Firma

Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie

Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

Media

Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie

Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i  w ten sposób rozładować napięcie.