Małe kroki – ogromne znaczenie dla klimatu!
Promocja metody małych kroków
Kampania „Mistrzowie klimatu Cartoon Network” jest jedną z głównych inicjatyw Cartoon Network w bieżącym roku. Powstała, aby edukować dzieci w wieku 6–12 lat w zakresie zmian klimatycznych. Ma na celu wsparcie młodych ludzi we wprowadzaniu proekologicznych nawyków w codziennym życiu. Sercem akcji jest strona internetowa, na której uczestnicy każdego dnia znajdą wyzwania, mające motywować ich do aktywności w domu, szkole i lokalnych społecznościach.
Postępy wszystkich biorących udział w kampanii osób są rejestrowane na wirtualnej mapie pokazującej ukończone wyzwania. Wskazuje ona, w jaki sposób najmłodsi z różnych krajów angażują się w akcję i wpływają na dobro planety. Wykonując zadania, uczestnicy zdobywają nagrody, dzięki którym mogą pielęgnować i rozwijać swój cyfrowy ogród. Na platformie dostępne są również filmy o ekologii, a także quizy sprawdzające wiedzę.
– Ocieplenie klimatu jest dla młodych pokoleń niezwykle ważną kwestią oraz jednym z podstawowych problemów. Czasem trudno jednak określić, jakie kroki warto podjąć, żeby skutecznie przyczynić się do zmiany. Z radością udostępniamy naszym widzom narzędzia do działania. To najbardziej ambitna kampania Cartoon Network w regionie EMEA. Chcemy zachęcić dzieci do zaangażowania się i zapewnić je, że nie jest to trudne. Każde działanie, nawet bardzo proste, ma znaczenie – mówi Vanessa Brookman, Head of Kids WarnerMedia EMEA.
Kampania Cartoon Network ze wsparciem Fundacji WWF
Inicjatywa jest wspierana przez WWF, jedną z największych światowych organizacji zajmujących się ochroną przyrody. We współpracy z fundacją Cartoon Network stworzył ciekawe filmy, które w nieskomplikowany sposób wyjaśniają kwestie związane z ekologią.
– Dzieci mają ogromny głód wiedzy i są bardzo zaangażowane w dbanie o przyrodę. W WWF nieustannie inspirujemy się młodymi aktywistami i entuzjazmem, jaki okazują wobec tematu ochrony środowiska. Jako przyszli strażnicy naszej planety, młodzi ludzie powinni nie tylko interesować się samą naturą, ale także rozumieć najbardziej palące problemy i możliwości ich rozwiązania. Dlatego chętnie łączymy siły z Cartoon Network w nowej, pogłębiającej świadomość kampanii. Mamy nadzieję, że będzie ona motywująca dla wielu dzieci i ich rodzin – mówi Kate Norgrove, Executive Director of Advocacy & Campaigns z WWF UK.
Cartoon Network, we współpracy z CNN, wyprodukowało serię miniwywiadów z młodymi aktywistami. Materiały ukażą się na stronie akcji i mają inspirować kolejnych Mistrzów klimatu. Krótkie filmy skupiają się na inicjatywach podjętych przez fanów Cartoon Network, którzy już są zaangażowani w działania w swoim otoczeniu.
Kampania „Mistrzowie klimatu Cartoon Network” w Polsce
Na polskim rynku akcja jest promowana w kampanii 360 stopni: w telewizji Cartoon Network, na stronie internetowej www.cartoonnetwork.pl oraz w kampanii digitalowej i PR-owej. Zaplanowano działania z influencerami na platformach: TikTok, Instagram oraz Youtube.
We wrześniu akcja zyska nową odsłonę skierowaną do placówek oświatowych. Nauczyciele klas I-III, którzy są zainteresowani edukowaniem dzieci w zakresie ochrony środowiska i dbania o dobro planety, będą mogli pobrać darmowe materiały edukacyjne stworzone przez ekspertów z Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Dzień Chłopaka, czyli idealna okazja do obdarowania chłopców w każdym wieku!
Familijne sponsorem podcastu „Co powie Tata?" – opowieści o pozytywnym ojcostwie
Rewolucja w edukacji - konferencja Zareggiuj Się by BLISKO
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Jacek Jelonek i Oliwer Kubiak: Nasza kolejna podróż będzie znowu do Azji. Ale tym razem będziemy mieli gdzie spać i nie będziemy łapać stopa
Mimo że ta konkretna wyprawa do Azji to nie był luksusowy wyjazd z szeroką paletą wygód i atrakcji, to jednak Jacek Jelonek i Oliwer Kubiak będą ją długo wspominać. Uczestnicy reality show TVN-u co prawda przyznają, że na miejscu szczególnie brakowało im normalnej łazienki i dobrego jedzenia bez grama cukru, to jednak w tych ekstremalnych warunkach jeszcze lepiej się poznali i przekonali, że mogą na siebie liczyć w każdych okolicznościach.
Konsument
Rośnie zapotrzebowanie na dietetyków. Przekłada się to na rozwój kierunków studiów związanych z żywieniem
Ostatnie lata przyniosły duży rozwój kierunków studiów związanych z żywieniem człowieka i dietetyką. Zapotrzebowanie na ekspertów w tych dziedzinach rośnie przede wszystkim ze względu na większą świadomość społeczną na temat wpływu diety na zdrowie i życie. A Polacy wciąż najbardziej ufają poradom żywieniowym właśnie ze strony lekarzy i dietetyków. Nowe kadry są potrzebne także producentom żywności i placówkom edukacyjnym, np. do prowadzenia edukacji zdrowotnej, nowego obowiązkowego przedmiotu w szkołach, a także w rozwoju dziedziny sprofilowanego żywienia.
Psychologia
Piotr Zelt: Tygodniowo udaje mi się przejechać na rowerze 250–300 kilometrów. Bardzo fajnie to czyści głowę i jest to forma medytacji sportowej
Aktor z dumą przyznaje, że robi niesamowite wyniki na rowerze szosowym. Nie wyobraża już sobie życia bez dwóch kółek i w każdą trasę wyjeżdża spokojny, bo umie sam naprawić większość usterek. Piotr Zelt preferuje aktywny styl życia, bo jak podkreśla – sport pomaga mu zachować dobrą kondycję, pozwala pozbyć się stresu i poprawia samopoczucie. Od wielu lat uprawia windsurfing, narciarstwo alpejskie, a także gra w hokeja.