Komunikaty PR

Mały przedsiębiorca. Jak pomóc dziecku nabrać wiatru w żagle?

2024-07-23  |  01:00

Stan psychiczny polskich dzieci i młodzieży w Polsce stale się pogarsza – według badań NFZ z 2021r. na depresję chorowało 2% dzieci w wieku 6-12 lat oraz aż 20% w grupie młodzieńczej. Wiele z nich wychowuje się w domach z wyuczoną bezradnością, przekonaniem, że nie mają mocy sprawczej, by zmienić swoją sytuację.

 

Przedsiębiorczość to nie tylko sprawne zarządzanie finansami – nauka przedsiębiorczości to przede wszystkim nauka zaradności oraz rozwiązywania problemów, umiejętności wychodzenia z trudnych sytuacji, ale też brania odpowiedzialności za swoje czyny i decyzje.

 

Jakie korzyści przynosi nauka przedsiębiorczości?

 

Wiele dzieci w obliczu problemów kompletnie zamiera, nie potrafią patrzeć perspektywicznie, nie widzą problemu jako czegoś przejściowego  – mówi Artur Orzełowski, psycholog, twórca Akademii Inwestora. Rolą dorosłych jest przekazywanie dzieciom odpowiednich narzędzi do rozwiązywania problemów. – Kiedy trenujemy jakiś sport, pocimy się i trudzimy, żeby być lepsi. Rozwiązywanie problemów również możemy traktować jako trening naszych umiejętności radzenia sobie ze stresem, czy szukania rozwiązań.

 

W nauce przedsiębiorczości spotykamy się z wieloma trudnościami i problemami, które testują nasze zdolności koncentracji, zarządzania emocjami, pewność siebie, czy umiejętność perspektywicznego myślenia. – W nauce przedsiębiorczości, szczególnie u dzieci i młodzieży, nie chodzi tylko o zysk finansowy – skupiamy się na pokazywaniu młodym ludziom, że mają siłę sprawczą, że potrafią logicznie patrzeć na postawione przed nimi problemy, że są w stanie znaleźć potrzebne im rozwiązania – tłumaczy Artur Orzełowski. – Wszystko to składa się na pewność siebie, na przejęcie odpowiedzialności za swoje życie i aktywne dążenie do celu. Przedsiębiorcze cechy i umiejętności nabyte jeszcze w dzieciństwie poszerzają perspektywy, sprawiają, że jesteśmy bardziej samodzielni, szczęśliwsi.

 

Jak skutecznie budować u dzieci zdrowe nawyki finansowe?

Według Artura Orzełowskiego, najważniejsza w nauce przedsiębiorczości jest praktyka – wykonywanie zadań, wyznaczanie i realizowanie celów. – To właśnie praktyka pozwala dzieciom zrozumieć, co dokładnie zadziało się w danym momencie oraz dlaczego się to wydarzyło. – tłumaczy ekspert. Akademia Inwestora, która już wkrótce startuje z programem nauczania przedsiębiorczości dla dzieci w wieku szkolnym, naukę urozmaici dzieciom za pomocą specjalnej aplikacji. – Nasza bezpłatna aplikacja ma pomóc dzieciom i rodzicom w wyznaczaniu zadań i nagród, pokazywać wartość pracy, ale również, że praca powinna sprawiać nam przyjemność – mówi Orzełowski. – Dzieci powinny dostrzegać wartość swoich działań i starań, a nagrody nie zawsze muszą być materialne – wiele dzieci woli dzień spędzony z rodzicami, z ich pełną uwagą, od nowej zabawki.

 

 

 

 

 

Akademia Małego Inwestora

Artur Orzełowski wraz z Akademią Inwestora pracuje nad programem nauczania przedsiębiorczości dla dzieci w klasach 4 - 8 – to autorski projekt łączący elementy psychologii i ciekawe praktyczne zadania oraz wplatający historie i rady odnoszących sukcesy przedsiębiorców. – Jedynym kryterium przyjęcia na warsztaty będzie kolejność zgłoszeń. Chcemy, by mógł się do nas zgłosić każdy chętny, bez względu na sytuację materialną, dlatego zarówno zajęcia, jak i towarzysząca im aplikacje będą całkowicie bezpłatne. – mówi Artur Orzełowski. – Zależy nam, by przez zabawę pokazać dzieciom nowe sposoby rozwiązywania problemów, czy radzenia sobie z trudnościami. Za swoje inicjatywy i zaangażowanie dzieci będą nagradzane, również finansowo, dzięki czemu chcemy rozwijać w nich poczucie, że ich praca ma wartość, że jest ważna, że przynosi efekty. – dodaje ekspert.

 

Akademia Małego Inwestora startuje jesienią. Bezpłatne zajęcia organizowane przez Akademię Inwestora będą odbywały się raz w tygodniu w Warszawie przez cały rok. Na sali przewidziane jest
30 miejsc. Czas trwania zajęć to 2 godziny tygodniowo.

Więcej informacji już wkrótce na FB: Akademia Małego Inwestora

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Film OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV Biuro prasowe
2024-12-18 | 11:00

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA I KRÓLOWA ŚNIEGU NA ŚWIĘTA W ARTE.TV

W grudniu lubimy wracać do znanych nam od dziecka baśniowych opowieści, które wprawiają nas w świąteczny nastrój. Historie o okrutnej Królowej Śniegu czy skąpym
Film BRAK ZDJĘCIA
2024-12-12 | 08:54

Z miłości do gier – Platige Image o kulisach powstawania „Secret Level”

„To list miłosny do gier” – powiedział podczas tegorocznego gamescomu o serii „Secret Level” Tim Miller, współtwórca Blur Studio, reżyser, legenda efektów specjalnych i pomysłodawca
Film Serial Udar z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia
2024-12-11 | 16:00

Serial 'Udar' z Jackiem Poniedziałkiem dostępny w streamingu już 17 grudnia

Już we wtorek, 17 grudnia, Viaplay zaprasza na premierę serialu „Udar” przedstawiającego historię warszawskiego bon-vivanta oraz gwiazdy telewizyjnych programów kulinarnych,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.