Komunikaty PR

Mały survival, czyli jak wykorzystać czas kwarantanny

2020-03-31  |  11:00
Biuro prasowe

Nie da się ukryć, iż wprowadzenie stanu epidemicznego w Polsce boleśnie odczuły zarówno małe, jak i średnie firmy – także te z branży MICE. I choć na „ustach” wielu przedsiębiorstw pojawiło się pytanie „Co dalej?”, to jednak dobrze zarządzany kryzys stanowić może… bardzo dobry moment na przemyślenia.

Opracowana strategia od zaraz

Jak pokazało badanie PwC Global Crisis Survey z 2019 roku, w którym udział wzięło ponad 2 tys. firm z 43 krajów (w tym 94 z Polski), jedynie 5 proc. respondentów z Polski zadeklarowało „wykorzystanie” kryzysu do wzmocnienia pozycji swojego przedsiębiorstwa. „Wbrew pozorom czas kwarantanny stanowić może bardzo dobry moment na przemyślenia związane z dalszym prowadzeniem firmy, zaś dobrze zarządzany kryzys da szansę na jej wzmocnienie. Warto w tym czasie zadać sobie pytanie, co zmienilibyśmy w ramach naszej działalności, a także gdzie widzimy zagrożenia rynkowe i co nas wyróżnia na tle konkurencji” – przekonuje Aneta Radzimirska, CEO w Idea Productions Poland, która postanowiła wykorzystać czas spowolnienia na rynku na rozbudowę swojej marki, uzupełniając jej dotychczasową ofertę o nowe filary działalności – w tym między innymi o szerokie spektrum działań digitalowych. „Chcemy poświęcić najbliższe tygodnie na reorganizację naszej grupy, co umożliwi nam zaoferowanie kompleksowej usługi marketingowej w momencie „odbicia” całej branży. Jesteśmy w trakcie uzupełniania naszej oferty, a także promowania tych usług, które do tej pory stanowiły jedynie wsparcie dla wybranych działań. Taki „ruch” pozwoli nam bez wątpienia sprostać wysokim potrzebom i oczekiwaniom aktualnych oraz przyszłych klientów” – dodaje Aneta Radzimirska.

Co ciekawe, wiele przedsiębiorstw nie ma w ogóle wypracowanej strategii działania – nie tylko w czasie kryzysu, lecz także i przed nim. Potwierdzają to dane z raportu PwC. Okazuje się bowiem, że w przypadku 54 proc. firm w Polsce nie istnieje formalny podziału odpowiedzialności za reagowanie na sytuacje kryzysowe. Czas epidemii może zatem okazać się nie tak do końca straconym czasem, o ile zostanie przemyślana, a także opracowana dalsza strategia nie tylko działań kryzysowych, ale również rozwoju wybranego przedsiębiorstwa. Bez wątpienia pozwoli to na wyznaczenie nie tylko kierunku prowadzenia działalności, lecz także i na kontrolę realizacji poszczególnych działań.

Sięgając po nowe technologie

Obecna sytuacja epidemiczna zmusiła wiele osób do pozostania w domach, zaś z pomocą przyszły rozwiązania z zakresu nowych technologii. Wiele firm poświęca aktualnie okres przestoju w branży na przygotowanie oraz rozbudowę infrastruktury informatycznej. Takie działanie, poza wymiarem inwestycyjnym, wpływa również na umocnienie relacji z klientem. „Inwestując w nowe technologie dajemy jasny sygnał, że dbamy o bezpieczeństwo zarówno klientów, jak i partnerów biznesowych oraz naszych pracowników. Nie możemy bowiem wykluczyć, że podobne sytuacje zdarzą się jeszcze w przyszłości! Zauważmy zresztą, że szeroko pojęta komunikacja zmierza w kierunku informatyzacji, co pozwala obsługiwać projekty z poziomu różnych miejsc na świecie” – przekonuje Aneta Radzimirska.

N jak nowe narzędzia

Owładnięci nierzadko „manią” promowania własnych klientów często zapominamy zadbać… o swój własny wizerunek i rozgłos. „Warto pamiętać, że szeroko pojęta promocja to nie licytacja - nie wygrywa ten, kto da więcej, tylko ten, który zrobi to lepiej i efektywniej. Promujmy to, co uważamy za naszą unikalną wartość, jednocześnie dostosowując ją do obecnie panującej sytuacji na rynku. I tak, dla przykładu, choć do tej pory działalność naszej firmy była mocno osadzona w „realu”, w tym trudnym niemal dla wszystkich branż czasie sięgamy po działania w sieci, jak chociażby konferencje online” – podkreśla Aneta Radzimirska.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Konsument

Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność

Niemal 64 proc. osób między 65. a 74. rokiem życia ma nadmierną masę ciała. Co piąty senior cierpi z powodu niedożywienia. Szczególną sytuacją jest taka, w której osoba starsza jest otyła, ale jednocześnie niedożywiona jakościowo. U źródeł problemów żywieniowych leżą z jednej strony mechanizmy związane z fizjologią starzenia się oraz różne choroby towarzyszące, a z drugiej – czynniki ekonomiczne i psychologiczne, takie jak samotność czy brak wystarczających środków. Eksperci zwracają uwagę na to, że ważne jest edukowanie i aktywizowanie seniorów, ponieważ zarówno otyłość, jak i niedożywienie prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych.

Gwiazdy

Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet

Aktorka nie dziwi się, że wynik wyborów prezydenckich budzi tak ogromne emocje, bo przecież niemal równej połowie głosujących niezwykle trudno pogodzić się z tym, że nie wygrał właśnie ich faworyt. Eksperci zastanawiają się, jak będzie teraz wyglądał polityczny krajobraz, rządzący już podejmują pewne kroki, a Anna Powierza chce wierzyć, że nowy lokator Pałacu Prezydenckiego sprosta wyzwaniu i udowodni, że głos oddany na niego nie został zmarnowany. Na wysokości zadania powinna także stanąć jego żona.